၁၃၈၁-ခု၊ ဝါခေါင်လဆုတ် (၁၄) ရက်နေ့
ဏီ-ပထမနေ့ အဖြေ။
ဏီ-ပ-အ - ၁။
ကတမံ၊ အဘယ်သို့သော။ တံ ရူပံ၊ ထိုရုပ်သည်။ ရသာယတနံ၊ ရသာယတနမည်းသနည်း။ အမ္ဗလံ၊ ချည်သောအရသာမူလည်း ဖြစ်သော။ မဓုရံ၊ ချိုသောအရသာမူလည်း ဖြစ်သော။ တိတ္ထကံ၊ ခါးသောအရသာမူလည်း ဖြစ်သော။ ကဋကံ၊ စပ်သောအရသာမူလည်းဖြစ်သော။ လောဏိကံ၊ ငန်သောအရသာမူလည်းဖြစ်သော။ ခါရိကံ၊ ငန်ခါးသောအရသာမူလည်းဖြစ်သော။ လမ္ဖလံ၊ ချိုချဉ်အရသာမူလည်းဖြစ်သော။ ကသာဝေါ၊ ဖန်ရည်အရသာမူလည်းဖြစ်သော။ သာဒု၊ သာယာအပ်သော,ကောင်းမြတ်သော အရသာမူလည်းဖြစ်သော။ အသာဒု၊ မသာယာအပ်,မကောင်းမြတ်သော အရသာမူလည်းဖြစ်သော။ ယော ရသော၊ အကြင်အရသာသည်။ (အတ္ထိ)။ ဣဒံ၊ ဤသို့သော။ တံ ရူပံ၊ ထိုရုပ်သည်။ ရသာယတနံ၊ ရသာယတနမည်၏။ (၁၆၈) (ဘာဋီ၊၅၈၁)
ဏီ-ပ-အဖြေ -၂။
ကတမံ၊ အဘယ်သို့သော။ တံ ရူပံ၊ ထိုရုပ်သည်။ ကဗဠိကာရော၊ အလုတ်အသွေးကိုပြုအပ်သော။ အာဟာရော၊ အာဟာရမည်သနည်း။ ဝါ ပန၊ သည်မျှသာမကသေး။ ယမှိ ယမှိ ဇနပဒေ၊ အကြင်အကြင်ဇနပုဒ်၌။ တေသံ တေသံ သတ္တာနံ၊ ထိုထိုသတ္တဝါတို့၏။ မုခါသိယံ၊ ခံတွင်းနှင့်စားထိုက်သော။ ဒန္တဝိခါဒနံ၊ သွားတို့ဖြင့်ခဲထိုက်သော။ ဂလော ဟရဏီယံ၊ လည်မျိုးဖြင့် ရှေ့ရှုဆောင်ထိုက်သော။ ကုဋ္ဌိဝိတ္ထုမ္ဘနံ၊ ဝမ်းကိုတောင့်တင်းစေနိုင်သော။ အညမှို၊ အခြားလည်းဖြစ်သော။ ရူပံ၊ သည်။ အတ္ထိ၊၏။ ယာယ ဩဇာယ၊ အကြင်ဩဇာဖြင့်။ သတ္တာ၊ တို့သည်။ ယာပေန္တိ၊ ရှည်သောအစွန်းသို့ ရောက်စေကြရကုန်၏။(မျှတရကုန်၏) ဣဒံ၊ ဤသို့သော။ တံ ရူပံ၊ သည်။ ကဗဠိကာရော၊ သော အာဟာရော၊ အာဟာရမည်၏။
(၁၇၉) (ဘာဋီ ၅၈၄)
ဏီ-ပ-အဖြေ-၃။
ကတမံ၊ အဘယ်သို့သော။ တံ ရူပံ၊ သည်။ ဗာဟိရံ၊ ပြင်ပဖြစ်သော။ ဣတ္ထိမြိယံ၊ ဣတ္ထိန္ဒိယမည်သနည်း။ ယံ(ယေန ကာရဏေန၊ ကြောင့်)ဣတ္ထိယာ၊ မိန်းမ၏။ ဣတ္ထိလိင်္ဂ၊ မိန်းမ၏အသွင်သဏ္ဌာန်သည်လည်းကောင်း။ ဣတ္ထိနိမိတ္တံ၊ မိန်းမ၏အမှတ်အသား သည်လည်းကောင်း။ ဣတ္ထိကုတ္တံ၊ မိန်းမ၏ပြုအပ်သော အမှုသည်လည်းကောင်း။ ဣတ္တာကပ္ပါ။ မိန်းမ၏ အခြင်းအရာသည်လည်းကောင်း။ ဣတ္ထတ္ထိ၊ မိန်းမ၏ဖြစ်ကြောင်းဖြစ်ရာသည်လည်းကောင်း။ ဣတ္ထိဘာဝေါ၊ မိန်းမ၏ဖြစ်ရာ ဘာဝရုပ်သည်လည်းကောင်း။ (ဟောတိ၊ ၏) ဣဒံ၊ ဤသို့သော။ တံ ရူပံ၊ သည်။ ဗာဟိရံ၊ သော။ ဣတ္ထိမြိယံ၊ မည်၏။ (၁၈၈) (ဘာဋီ၊ ၅၈၁)
ဏီ-ပ-အဖြေ- ၄။
ကတမံ၊ အဘယ်သို့သော။ တံ ရူပံ၊ သည်။ ဥပါဒိဏ္ဏပါဒါနိယံ၊ တဏှာဒိဋ္ဌိတို့သည် ယူအပ်သည်ဖြစ်၍ ဥပါဒါန်၏ အစီးအပွါးဖြစ်သော။ အပ္ပဋိယံ၊ အပ္ပဋိဃမည်းသနည်း။ ဝါ ပန၊ သည်သာမကသေး။ ကမ္မဿ၊ ကံကို။ ကတတ္တာ၊ ပြုအပ်သည်၏အဖြစ်ကြောင့်။ အာကာသဓာတု၊ အာကာသဓာတ်သည်းလည်းကောင်း။ အာပေါဓာတု၊ အာပေါဓာတ်သည်လည်းကောင်း။ ရူပဿ၊ ၏။ ဥပစယော၊ ဖြစ်ခြင်းသည်လည်းကောင်း။ ရူပဿ၊ ၏။ သန္တတိ၊ အစဉ်သည်လည်းကောင်း။ ကဗဠိကာရော၊ အလုတ်အလေးပြုအပ်သော။ အာဟာရော၊ အာဟာရသည်လည်းကောင်း။ အညမှို၊ အခြားလည်းဖြစ်သော။ ရူပံ၊ သည်။ (ဟောတိ၊၏)ဣဒံ၊ ဤသို့သော။ တံ၊ ရူပံ၊ သည်။ ဥပါဒိဏ္ဏပါဒါနိယံ၊ မည်သော။ အပ္ပဋိယံ၊အပ္ပဋိဃမည်၏။
ဏီ-ပ-အဖြေ - ၅။
ဧသ(ဧသော)၊ ဤယောဂီပုဂ္ဂိုလ်သည်။ ဧဝမေ၊ဤအတူသာလျှင်။ တံ သမာပတ္တိ၊ ထိုတတိယာရုပ္သမာပတ်ကို။ သန္တတေယ ငြိမ်သက်သောအားဖြင့်။ ကိဉ္စာပိ မနသိကရောတိ၊ အကယ်၍မှုလည်းနှလုံးသွင်းပါပေ၏။ အထခေါ၊ ထိုသို့ပင်နှလုံးသွင်းပါသော်လည်း။ အာဝဇ္ဈိဿာမိ၊ ဆင်ခြင်အံ့။ သမာပဋိဿာမိ၊ ဝင်စားအံ့။ အဓိဋ္ဌဟိဿာမိ၊ ဆောက်တည်အံ့။ ဝုဋ္ဌဟိဿာမိ၊ ဈာန်မှထအံ့။ ပစ္စဝေက္ခိဿာမိ၊ ဆင်ခြင်အံ့။ ဣတိ၊ ဤသို့၊ ဧသ(ဧသော)အာဘောဂေါ၊ ဤသို့သောနှလုံးသွင်းခြင်းသည်။ ဧသ(ဧသော)သမန္ဒာဟာရော၊ ဤသို့သောစိတ်ကို ကောင်းစွာထားခြင်းသည်။ ဧသ(ဧသော) မနသိကာရော၊ ဤသို့သောစိတ်၌ပြုခြင်းသည်။ နေဝ ဟောတိ၊ မဖြစ်။ သော၊ ထိုယောဂီပုဂ္ဂိုလ်သည်။ တံ၊ ထိုတတိယာရုပ္သမာပတ်ကို။ သန္တတော့၊ ငြိမ်သက်သောအားဖြင့်။ မနသိကရောန္တော၊ နှလုံးသွင်းလျှက်။ ပရမသုခုမံ၊ အလွန်သိမ်မွေးသော။ အပ္ပနာပ္ပတ္တံ၊ အပ္ပနာသို့ရောက်သော။ တံ သည်။ ထိုနေဝသညာနာသညာသို့။ ပါပုဏာတိ၊ ရောက်၏။ (၂၅) (ဘာဋီ၊၁၀၀)
ဏီ-ပ- အ - ၆။
ဟိ၊ချဲ့။ (နေဝသညာနာသညာယတနံ) ဈာန်သည်။ ဇနော၊ မင်းခယောကျာ်းသည်။ ဒိဋ္ဌဒေါသံ၊ မြင်အပ်သောအပြစ်ရှိသည်။ သမာနခွါ၊ လည်း။ (ဝါ)ဖြစ်သော။ ရာဇာနံ၊ မင်းကို။ ဝုတ္တိဟေတု၊ အသက်မွေးခြင်းဟူသောအကြောင်းကြောင့်။ (နိဿယ၊ မှီ၍ ဝတ္တတိ ယထာ၊ ဖြစ်ရသကဲ့သို့။ ဧဝံ၊ ဤအတူ) (အယံသမာပတ္တိ၊ ဤတတိယာရုပ္သမာပတ်သည်။ အာသန္နဝိညာဏဉ္စာယတနပစ္စတ္ထိကာ၊ နီးသော ဝိညာဏဉ္စာယတနဟူသော ရန်သူရှိ၏။ ဣတိ၊သို့။ ဒိဋ္ဌဒေါသံ၊ မြင်အပ်သောအပြစ်ရှိသည်။ သမာနမ္ပိ၊ ဖြစ်သော်လည်း။)တံ အာကိဉ္စညာယတနံ၊ ကို။ အညဿ၊ အခြားသော အာရမ္မဏဿ၊ ၏။ အဘာဝေန၊ မရှိခြင်းကြောင့်။ အာရမ္မဏံ၊ ကို။ ကရောတေဝ၊ ပြုရတော့သည်သာ။ (၂၅၆) (ဘာဋီ၊ ၁၁၄)
ဏီ-ပ- အ - ၇။
ပန၊ အဖို့တစ်ပါးကိုဆိုဦးအံ့။ ကတမံ ဝါရံ၊ အဘယ်ဝါရကို။ ( အဋ္ဌကထာစရိယာ၊ တို့သည်။ ကတ္တား) ရောစေယုံ၊ နှစ်သက်ကုန်သနည်း။ ဣတိ၊ ဤကား အမေးတည်း။ ယတ္ထ၊ အကြင်ဝါရ၌။ သက်၊ တစ်ကြိမ်။ ဝိက္ခမ္ဘိတာ၊ ခွါအပ်ပြီးကုန်သော။ ကိလေသာ၊ တို့သည်။ သမုဒါစရိတွာ၊ အထက်အထက်၌ ဖြစ်ပေါ်လာပြီး၍။ ဒုတိယမ္ပိ၊ နှစ်ကြိမ်မြောက်လည်း။ ဝိက္ခမ္ဘိတာ၊ ခွါအပ်ပြီးကုန်သောကိလေသာတို့သည်။ ပုန၊ တစ်ဖန်။ သမုဒါစရန္တိ၊ အထက်အထက်၌ ဖြစ်ပေါ်လာကုန်၏။ ပန၊ အဖို့တစ်ပါးကား။ တတိယံ၊ သုံးကြိမ်မြောက်။ ဝိက္ခမ္ဘိတေ၊ ခွါအပ်ကုန်သောကိလေသာတို့ကို။ ထထာဝိက္ခမ္ဘိတေဝ၊ ထိုအတိုင်းခွါအပ်ပြီးသည်တို့ကိုသာ။ ကတွာ၊ ၍။ မဂ္ဂန၊ ဖြင့်။ သမစ္ဆိတံ၊ အကြွင်းမဲ့သတ်အပ်ကုန်သည်၏အဖြစ်သို့။ ပါပေတိ၊ ရောက်စေ၏။ ဣမံ ဝါရံ၊ ကို။ (အဋ္ဌကထာစရိယာ၊ တို့သည်) ရောစေယုံ၊ နှစ်သက်ကုန်ပြီ။ (၂၆၀) (ဘာဋီ၊ ၁၂)
ဏီ-ပ- အ -၈။
ကိရ၊ ချဲ့။ ဧကော၊ သော။ ဣဿာသော၊ လေးသမားသည်။ ဓနုသတမတ္ထကေ၊ လေးအပြန်တရာ၏အထက်၌။ ဖလကသတံ၊ ပျဉ်ချပ်တရာကို။ ဌပါပေတွာ၊ ထားစေ၍။ ဝတ္တေန၊ ဖြင့်။ မုခံ၊ မျက်နှာကို။ ဝေဌတွာ၊ ရစ်ပတ်၍။ သရံ၊ မြှားကို။ သန္ဓယိုတွာ၊ ကောင်းစွာဖွဲ့၍။ (ဝါ) တင်၍။ စက္ကယန္တ၊ စက်ဘီးတပ်သော ယန္တရားအပေါ်၌။ အဋ္ဌာသိ၊ ရပ်တည်ပြီ။ အညာ၊ သော။ ပုရိသော၊ သည်။ စက္ကယန္တိ၊ ကို။ အာဝိဒ္ဓိတွာ၊ ဆွဲငင်၍။ ယဒါ၊ ၌။ ဣဿာသဿ၊၏။ ဖလကသတံ၊ သည်။ အဘိမုခံ၊ ရှေ့ရှုသည်။ ဟောတိ၊၏။ တဒါ၊ ၌။ တတ္ထ၊ ထိုပျဉ်ချပ်၌။ ဒဏ္ဍကေန၊ တုတ်ဖြင့်။ သည်။ အမှတ်အသားကို။ ဒေတိ၊ ပေးလိုက်၏။ ဣဿာသော သည်။ ဒဏ္ဍကသည်၊ တုတ်အမှတ်အသားကို။ အမုဒ္ဒိတွာ၊ မလွှတ်မူ၍။ သရံ၊ကို။ ခိပိတွာ၊ ပစ်၍။ ဖလကသတံ၊ကို။ နိဗ္ဗဇ္ဇတိ၊ ဖောင်ထွင်း၏။ (၂၇၇) (ဘာဋီ၊ ၁၈၉)
ဏီ- ပ- အဖြေ -၉။
တတော၊ ထိုမှနောက်၌။ 'နတာဝ ပရိသုဒ္ဓိ၊ မဖြူစင်သေး။ ဣတိ၊ ဤသို့၊ စတုတ္ထမြွေ၊ လေးကြိမ်မြောက်လည်း။ တေခါရေ၊ ထိုဆပ်ပြာတို့ကို။ ဒတွာ၊ ပေး၍။ ဥဒကေ၊၌။ ဝိက္ခာလေတွာ၊ ဆေးကြော၍(လျော်၍) အံသုအပ္တန္တရဂတမှို၊ ချည်မျှင်တို့၏အတွင်း၌ရောင်သည်သော်မှလည်းဖြစ်သော။ နိဿသံ၊ အကြွင်းမရှိအောင်။ မလံ၊ အညစ်အကြေးကို။ ပဝါဟေတွာ၊ မျောစေပြီ၍။ သာမိကဿ၊ အဝတ်ရှင်အား။ အဒါသိ၊ ပေပြီ။ သော၊ ထိုအဝတ်ရှင်သည်။ ဂန္ဓကရဏ္ဍကေ၊နံသာရှိသောကြုတ်၌။ပက္ခိပတွာ။ ထည့်၍။ ဣစ္ဆေတစ္ဆတကာလေ၊ အလိုရှိအပ်ရာအခါ၌။ ပရိဒဟတိ၊ ဝတ်ရုံ၏။ (၂၈၆) (ဘာဋီ၊ ၂၁၅၁၆)
ဏီ-ပ- အ -၁၀။
အထ၊ ထိုသို့ အကုသိုလ်စိတ်၌ သတိမရှိလျှင်။ ကသာ၊ ကြောင့်။ ‘မိစ္ဆာသတီတိ' ဟူ၍။ သုတ္တန္တ၊ သုတ္တန်ပါဠိတော်၌။ ဝုတ္တာ၊ ဟောတော်မူအပ်ပါသနည်း။ (ဣတိ၊ ဤကားအမေးတည်း။) ပန၊ ထိုသို့အကုသိုလ်စိတ်၌သ တိမရှိပါသော်လည်း။ သာ၊ ထိုသတိကို၊ အကုသလက္ခန္ဓာနံ၊ အကုသိုလ်ခန္ဓာတို့၏။ သတိဝိရဟိတတ္တာ၊ သတိမှကင်းကုန်းသည်၏ အဖြစ်ကြောင့်လည်းကောင်း။ သတိပဋိပက္ခတ္တာစ၊ သတိ၏ဆန့်ကျင်ဘတ်တို့၏အ ဖြစ်ကြောင့်လည်းကောင်း။ မိစ္ဆာမဂ္ဂမိစ္ဆတ္တာနံ၊ မိစ္ဆာမဂ် မိစ္ဆတ္တတရားတို့၏။ပူရဏံ၊ ပြည့်ခြင်းအကျိုးငှါ။ တတ္ထ၊ ထိုသတ္တန်ပါဠိတော်၌။ ပရိယာယေန၊ အာဖြင့်။ ဒေသနာ၊ ကို။ ကတာ၊ ပြီ။ ဧသာ၊ ထိုသတိသည်။ နိပ္ပရိယာယေန၊ ပရိယာယ်မဟုတ် မုချအားဖြင့်။ နတ္ထိ၊ အကုသိုလ်စိတ်၌မရှိ။ တဿာ၊ ကြောင့်။ န ဂဟိတာ၊ မယူအပ်။ (၂)(ဘာဋီ၂၃၅)
No comments:
Post a Comment