မန္တလေးမြို့၊ မစိုးရိမ်တိုက်သစ်
အပတ်စဉ် လေ့ကျင့်ခန်းစာမေးပွဲ
စာချတန်း။ ။ ဓမ္မသင်္ဂဏီပါဠိ အဋ္ဌကထာ (ပထမနေ့)
၁၃၈၁-ခုနှစ်၊ နယုန်လဆန်း(၁၅)ရက် (၁၇-၆-၂၀၁၉) တနင်္လာနေ့
ခွင့်ပြုချိန်။ ။ ၄ နာရီ (နေ့လည်၁၂ နာရီ မှ ညနေ ၄ နာရီ အထိ)
အောက်ပါ ပါဠိ အဋ္ဌကထာတို့ကို အနက်ယောဇနာပါ။
၁။ ယော တသ္မိံ သမယေ တက္ကော ဝိတက္ကော အပ္ပနာ ဗျပ္ပနာ။ အယံ တသ္မိံ သမယေ သမ္မာသင်္ကပ္ပေါ ဟောတိ။
၂။ ယသ္မိံ သမယေ ရူပူပပတ္တိယာ မဂ္ဂံ ဘာဝေတိ ပီတိယာ စ ဝိရာဂါ ဥပေက္ခကော စ ဝိဟရတိ သတော စ သမ္ပဇာနော သုခဉ္စ ကာယေန ပဋိသံဝေဒေတိ။
၃။ ယသ္မိံ သမယေ ရူပူပပတ္တိယာ မဂ္ဂံ ဘာဝေတိ သုခဿ စ ပဟာနာ ဒုက္ခဿ စ ပဟာနာ ပုဗေ္ဗဝ သောမနဿဒေါမနဿာနံ အတ္ထင်္ဂမာ အဒုက္ခမသုခံ စတုတ္ထံ ဈာနံ ဥပသမ္ပဇ္ဇ ဝိဟရတိ။
၄။ ယသ္မိံ သမယေ ရူပူပပတ္တိယာ မဂ္ဂံ ဘာဝေတိ အဇ္ဈတ္တံ အရူပသညီ ဗဟိဒ္ဓါ ရူပါနိ ပဿတိ ပရိတ္တာနိ တာနိ အဘိဘုယျ ဇာနာမိ ပဿာမိ။
၅။ သတ္ထာ ဗောဓိသတ္တံ ‘‘ဗုဒ္ဓေါ ဘဝိဿတီ’’တိ ဗျာကရိတွာ ဓမ္မံ ဒေသေတိ။ သော သတ္ထု ဓမ္မကထံ သုတွာ ရဇ္ဇံ နိယျာတေတွာ ပဗ္ဇဇိ။
၆။ တဒါ ဗောဓိသတ္တော ဥဂ္ဂတေဇော အဘိညာဗလသမ္ပန္နော မင်္ဂလော နာမ တာပသော ဟုတွာ မဟာဇမ္ဗုဖလံ အာဟရိတွာ တထာဂတဿ အဒါသိ။
၇။ ကုစ္ဆိတာနံ ဝါ သာနတော တနုကရဏတော ဩသာနကရဏတော ဉာဏံ ကုသံ နာမ ။
၈။ အပိ စ ပါကာရံ ဣဋ္ဌကဝဍ္ဎကီ ဝိယ ပဝုတ္ထံ အာစိနန္တာ ဂစ္ဆန္တီတိ အာစယဂါမိနော။
၉။ ဓမ္မတော ယာဝ ဂေါတြဘုံ ဩကာသတော ယာဝ ဘဝဂ္ဂံ သဝန္တီတိ ဝါ အာသဝါ ။
၁၀။ တေသု ပစ္စယသာမဂ္ဂီ၊ သမဝါယော ခဏော ပန။
ဧကောဝ နဝမော ဉေယျော စက္ကာနိ စတုရောပိ ဝါ။
အဋ္ဌသာလိနီအဖြေ (နယုန်လပြည့်)
၁။ တသ္မိံသမယေ၊ ၌။ ဝိတက္ကနဝသေန၊ ကြံသည်၏အစွမ်းဖြင့်။ ဥပ္ပန္နော၊ သော။ ယောတက္ကော၊ အကြင်ကြံခြင်းသည်။ ယောဝိတက္ကော၊ အကြင်အားကြီးသောခြင်းသည်။ ယာအပ္ပနာ၊ အကြင်အာရုံ၌ဖြစ်စေတတ်သောတရားသည်။ (ဝါ) အကြင်အာရုံ၌ စိတ်ကိုဖြစ်စေတတ်သောတရားသည်။ ယာဗျပ္ပနာ၊ အကြင်အာရုံ၌ဖြစ်စေတတ်သောတရားသည်။ (ဝါ) အကြင်အာရုံကိုစိတ်၌ဖြစ်စေတတ်သောတရားသည်။ ဟောတိ၊ ၏။ တသ္မိံသမယေ၊ ၍။ အယံသမ္မာ သင်္ကပ္ပေါ၊ သည်။ ဟောတိ၊ ၏။
၂။ ယသ္မိံသမယေ၊ ၌။ ရူပူပပတ္တိယာ၊ ရူပဘုံ၌ပဋိသန္ဓေဖြစ်ခြင်း၏၊ (ဝါ) ငှါ။ မဂ္ဂံ၊ အကြောင်းဖြစ်သောဈာန်ကို။ ဘာဝေတိ၊ ပွားစေ၏။ ပီတိယာ၊ ပီတိကို။ ဝိရာဂါ၊ လွန်ခြင်းကြောင့်။ ဝိတက္ကဝိစာရာနဉ္စ၊ တို့ကိုလည်း။ ရူပသမာ၊ လွန်ခြင်းကြောင့်။ သတောဝ၊ သတိရှိသည်ဖြစ်၍။ သမ္ပဇာနော၊ ပညာအဆင်အခြင်ရှိသည်။ ဥပေက္ခကောစ၊ အသင့်အားဖြင့်ရှုတတ်သော တတြမဇ္ဈတ္တုပေက္ခာနှင့်ပြည့်စုံသည်ဖြစ်၍။ ဝိဟရတိ၊ နေ၏။ ကာယေန၊ ကာယဝိညာဏ်ဖြင့်။ သုခံ၊ ကာယိကသုခကို။ ပဋိသံဝေဒေတိ၊ ခံစား၏။
၃။ ယသ္မိံသမယေ၊ ၌။ ရူပူပပတ္တိယာ၊ ရူပဘုံ၌ပဋိသန္ဓေဖြစ်ခြင်း၏။ (ဝါ) ငှါ။ မဂ္ဂံ၊ အကြောင်းဖြစ်သောဈာန်ကို။ ဘာဝေတိ၊ ပွားစေ၏။ ပုဗ္ဗေဝ၊ ရှေးဦးကပင်လျှင်။ သုခဿစ၊ ကာယိကသုခကိုလည်း။ ပဟာနာ၊ ပယ်ခြင်းကြောင့်။ ဒုက္ခဿစ၊ ကာယိကဒုက္ခကိုလည်း။ ပဟာနာ၊ ကြောင့်။ ပုဗ္ဗေဝ၊ ရှေးဦးကပင်လျှင်။ သောမနဿဒေါမနဿာနံ၊ စေတသိကသုခ စေတသိကဒုက္ခတို့၏။ အတ္ထင်္ဂမာ၊ ချုပ်ခြင်းကြောင့်။ အဒုက္ခမသုခံ၊ ဥပေက္ခာဝေဒနာရှိသော။ စတုတ္ထံ၊ လေးခုတို့၏ ပြည့်ကြောင်းဖြစ်သော။ ဈာနံ၊ ဈာန်သို့။ ဥပသမ္ပဇ္ဇ၊ ကပ်၍။ ဝိဟရတိ၊ နေ၏။
၄။ ယသ္မိံသမယေ၊ ၌။ ရူပူပပတ္တိယာ၊ ရူပဘုံသို့ဖြစ်ခြင်းငှါ။ (ဝါ) ၏။ မဂ္ဂံ၊ အကြောင်းဖြစ်သောဈာန်ကို။ အဇ္ဈတ္တံ၊ မိမိသန္တာန်၌။(ဝါ) အတွင်းသန္တာန်၌။ အရူပသညီ၊ ရုပ်၌ ပရိကမ္မသညာကင်းသည်ဖြစ်၍။ ဗဟိဒ္ဓါ၊ အပ၌။ ပရိတ္တာနိ၊ မပွားစေအပ်ကုန်သော။ (ဝါ) နည်းသောအာနုဘော်ရှိကုန်သော။ ရူပါနိ၊ ရှစ်ပါးသောကသိုဏ်းရုပ်တို့ကို။ အဘိဘုယျ၊ နှိပ်စက်၍။ ဇာနာမိ၊ သိအံ့။ ပဿာမိ၊ မြင်အံ့။ ဣတိ၊ ဤသို့။ ဘာဝေတိ၊ ပွားစေ၏။
၅။ သတ္ထာ၊ ကောဏ္ဍညမြတ်စွာဘုရားသည်။ ဗောဓိသတ္ထံ၊ ငါတို့ဘုရားလောင်းကို။ အယံ၊ ဝိဇီတာမည်သောစကြာဝတေးမင်းသည်။ ဗုဒ္ဓေါ၊ သည်။ ဘဝိဿတိ၊ ဖြစ်လတံ့။ ဣတိ၊ ဤသို့။ ဗျာကရိတွာ၊ ဗျာဒိတ်စကားကြား၍။ ဓမ္မံ၊ ကို။ ဒေသေတိ၊ ကြား၏။ သော၊ ထိုငါတို့ဘုရားလောင်းသည်။ သတ္ထု၊ ကောဏ္ဍညဘုရား၏။ ဓမ္မကထံ၊ ကို။ သုတွာ၊ ၍။ ရဇ္ဇံ၊ ကို။ နိယျာတေတွာ၊ အပ်နှင်း၍။ ပဗ္ဗဇိ၊ ရဟန်းပြု၏။
၆။ တဒါ၊ ၌။ ဗောဓိသတ္ထော၊ သည်။ ဥဂ္ဂတေဇော၊ ထက်သောတန်ခိုးရှိသည်။ အဘိညာဗလသမ္ပန္နော၊ အဘိညာဉ်တည်းဟူသော အားအစွမ်းနှင့်ပြည့်စုံသည်။ ဟုတွာ၊ ၍။ မင်္ဂလော နာမ၊ သော။ တာပသော၊ ရသေ့သည်။ ဟုတွာ၊ ၍။ မဟာဇမ္ဗုဖလံ၊ ကြီးစွာသောဇမ္ဗူသပြေသီးကို။ အာဟရိတွာ၊ ၍။ တထာပတဿ၊ အား။ အဒါသိ၊ ၏။
၇။ ဝါ၊ အပရော နယော၊ ကို။ မယာ၊ ဝုစ္စတေ၊ ၏။ ကုစ္ဆိတာနံ၊ ပညာရှိသူတော်ကောင်းတို့သည် စက်ဆုပ်ကဲ့ရဲ့အပ်ကုန်သော အကုသိုလ်တရားတို့ကို။ သာသနတော တနုကရဏတော၊ ပါးသည်ကျဲသည်ကို ပြုတတ်သည်၏အဖြစ်ကြောင့်။ (ဝါ) ခေါင်းပါးသည်သည်ကိုပြုတတ်သည်၏အဖြစ်ကြောင့်။ ဩသာန ကရဏတော၊ တဖန်မဖြစ် ဆုံးခန်းပျက်စီးခြင်းကိုပြုတတ်သည်၏ အဖြစ်ကြောင့်။ ဉာဏံ၊ သည်။ ကုသံနာမ၊ ၏။
၈။ အပိစ အပရောနယော၊ မယာ၊ ဝုစ္စတေ၊ ၏။ ပါကာရံ၊ တံတိုင်းကို။ ဣဋ္ဌက ဝဍ္ဎကီ၊ အုပ်လက်သမား ပန်းရံလက်သမားသည်။ အာစိနန္တော၊ စီ၏သို့။ ပဝတ္တံ၊ ကံကိလေသာတို့သည် ပွားစေအပ်သော ပဋိသန္ဓေ စုတိ ဂတိဟုဆိုအပ်သော ဝဋ်တရားကို။ အာစိနန္တာ၊ စီကုန်လျက်။ ဂစ္ဆန္တိ၊ သွားတက်ကုန်၏။ ဣတိ တသ္မာ၊ ထို့ကြောင့်။ အာစယဂါမိနော၊ မည်ကုန်၏။ အာစယဂါမိနော၊ ကံကိလေသာတို့သည် ပွားစေအပ်သော ပဋိသန္ဓေစုတိ ဂတိဟုဆိုအပ်သော ဝဋ်တရားကို စီကုန်လျက် သွားတတ်ကုန်သော။
၉။ ယေဓမ္မာ ၊ တို့သည်။ ဓမ္မတော၊ အားဖြင့်။ ယာဝ၊ ဂေါတြဘု ၊ ဂေါတြဘူတိုင်အောင်။ ဩကာသတော၊ အားဖြင့်။ ယာ ဘဝဂ္ဂံ၊ ဘဝဂ်တိုင်အောင်။ သဝန္တိ၊ အာရုံပြုသောအားဖြင့် သွားတတ်ရောက်တတ်ကုန်၏။ ဣတိ၊ ကြောင့်။ အာသဝါ၊ မည်ကုန်၏။
၁၀။ တေသု၊ ထိုငါးပါးသော သမယတို့တွင်။ ပစ္စယသာမဂ္ဂီ၊ ညီညွတ်ခြင်းသည်။ သမဝါယော၊ မည်၏။ ပန၊ ထိုမှတပါး။ ဧကောဝ၊ တစ်ခုသော။ နဝမော၊ ဗုဒ္ဓုပ္ပါဒ နဝမခဏကိုသာလျှင်။ ခဏော၊ ဟူ၍။ ဉေယျာ၊ သိအပ်၏။ ဝါ၊ ကား။ စတုရော၊ စတ္တာရိပ၊ ကုန်သော။ စက္ကာနိ၊
သမ္ပတ္တိစက်တို့ကို။ ခဏော၊ ဟူ၍။ ဉေယျာ၊ သိအပ်ကုန်၏။
မစိုးရိမ်တိုက်သစ်၌ အပတ်စဉ်ကျင်းပသော ဓမ္မာစရိယနှင့် ပထမပြန်စာမေးပွဲ မေးခွန်းများနှင့် အဖြေများကို မှတ်တမ်းတင်ထားနိုင်ရန် ဤဘလော့ဂ်ကို တည်ထောင်ပါသည်။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ပရိယတ္တိသာသနဟိတအသင်း ၊ နယုန်လစာလျှောက်မေးခမ်း အမျှဝေစာတမ်း (၁၃၂၄) ခုနှစ်
ပရိယတ္တိသာသနဟိတအသင်း ၊ နယုန်လစာလျှောက်မေးခမ်း အမျှဝေစာတမ်း (၁၃၂၄) ခုနှစ်
-
မန္တလေးမြို့၊ မစိုးရိမ်တိုက်သစ် အပတ်စဉ် စာမေးပွဲ အခြေပြုမူလတန်း။ ။သဒ္ဒါမေးခွန်း ၁၃၈၁-ခု၊ နယုန်လပြည့်ကျော် (၈)ရက် (၂၅-၆-၂၀၁၉) အင်္ဂါနေ့ ...
-
မန္တလေးမြို့ , မစိုးရိမ်တိုက်သစ် စာချတန်း။ ။ အဋ္ဌသာလိနီ အဋ္ဌကထာ ( ဒုတိယနေ့ ) မေးခွန်း ၁၃၈၁ - ခုနှစ်၊ တန်ဆော...
-
မန္တလေးမြို့ ၊ မစိုးရိမ်တိုက်သစ် ဓမ္မာနုဂ္ဂဟစာမေးပွဲ (တတိယအကြိမ်) အခြေပြုမူလတန်း - ဝိနည်း မေးခွန်း ၁၃၈၀-ပြည့်၊ တပို့တွဲလပြည့်ကျော် ...
No comments:
Post a Comment