မန္တလေးမြို့၊ မစိုးရိမ်တိုက်သစ်
အပတ်စဉ်စာပေးပွဲ
စာချတန်း ။ ။ ဓမ္မသင်္ဂဏီပါဠိအဋ္ဌကထာ(ပထမနေ့)မေးခွန်း
၁၃၈၁-ခု၊ ကဆုန်လကွယ် (၂-၆-၂၀၁၉) တနင်္ဂနွေနေ့
ခွင့်ပြုချိန် ။ ။ မွန်းတည့် (၁၂)နာရီမှ ညနေ (၄)နာရီ အထိ
========
အောက်ပါ ပါဠိတော်,အဋ္ဌကထာတို့ကို အနက်ယောဇနာခဲ့ပါ။
၁။ (က) မိစ္ဆတ္တနိယတာ ဓမ္မာ။ သမ္မတ္တနိယတာ ဓမ္မာ။ အနိယတာ ဓမ္မာ။
(ခ) ဥပ္ပန္နာ ဓမ္မာ။ အနုပ္ပန္နာ ဓမ္မာ။ ဥပ္ပါဒိနော ဓမ္မာ။
၂။ (က) စိတ္တသံသဋ္ဌသမုဋ္ဌာနသဟဘုနော ဓမ္မာ။
(ခ) သောရစ္စဉ္စ။ သာခလျဉ္စ။ သမထော စ။
၃။ ယာ တသ္မိံ သမယေ ဝိစယော ဝေဘဗျာ ဘူရီ မေဓာ ပတောဒေါ။
၄။ ယာ တသ္မိံ သမယေ ဝိညာဏက္ခန္ဓဿ လဟုတာ လဟုပရိဏာမတာ အဒန္ဓနတာ အဝိတ္ထနတာ။
၅။ မောဂ္ဂလိပုတ္တတိဿတ္ထေရောပိ ဣဒံ ပကရဏံ ဒေသေန္တော န အတ္တနော ဉာဏေန ဒေသေတိ၊ သတ္ထာရာ ပန ဒိန္နနယေန ဌပိတမာတိကာယ ဒေသေတိ။
၆။ သွာယံ ယသ္မာ ဣမေသံ သတ္တာနံ ဥပ္ပတ္တိယာ ပုရိမာ ကောဋိ န ပညာယတိ၊-(ပ)-‘‘ပုရိမာ ဘိက္ခဝေ ကောဋိ န ပညာယတိ အဝိဇ္ဇာယ ဣတော ပုဗ္ဗေ အဝိဇ္ဇာ နာဟောသိ၊ အထ ပစ္ဆာ သမဘဝီ’’တိ ဣမိနာ ပန နယေန သံသာရသာဂရေဦ အနမတဂ္ဂေါဝ။
၇။ ယာသံ ဝသေန ဂဂနတလံ အဉ္ဇနစုဏ္ဏသမောကိဏ္ဏံ ဝိယ, ဥမာပုပ္ဖနီလုပ္ပလဒလသဉ္ဆန္နံ ဝိယ, ဝီတိပတန္တမဏိတာလဝဏ္ဋံ ဝိယ, သမ္ပသာရိတမေစကပဋံ ဝိယ စ အဟောသိ။
၈။ ပဌမေ စ တဒင်္ဂပ္ပဟာနံ ကိလေသာနံ၊ ဣတရေသု ဝိက္ခမ္ဘနသမုစ္ဆေဒပ္ပဟာနာနိ။
၉။ အဘိဓမ္မံ ပဋိဗာဟေန္တော ဣမသ္မိံ ဇိနစက္ကေ ပဟာရံ ဒေတိ၊ သဗ္ဗညုတဉာဏံ ပဋိဗာဟတိ၊ သတ္ထု ဝေသာရဇ္ဇဉာဏံ ပဋိနိဝတ္တတိ၊ သောတုကာမံ ပရိသံ ဝိသံဝါဒေတိ၊ အရိယမဂ္ဂေ အာဝရဏံ ဗန္ဓတိ။
၁၀။ ဒဿနံ မေ အတိက္ကန္တေ၊ သသံဃေ လောကနာယေက။
ဟဋ္ဌတုဋ္ဌေန စိတ္တေန၊ အာသနာ ဝုဋ္ဌဟိံ တဒါ။
တစ်ပုစ္ဆာလျှင် (၁၀) မှတ်စီ။
မန္တလေးမြို့၊ မစိုးရိမ်တိုက်သစ်
အပတ်စဉ်စာမေးပွဲ
စာချတန်း ။ ။ ဓမ္မသင်္ဂဏီပါဠိအဋ္ဌကထာ(ပထမနေ့) အဖြေ
၁၃၈၁-ခု၊ ကဆုန်လကွယ် (၂-၆-၂၀၁၉) တနင်္ဂနွေနေ့
ခွင့်ပြုချိန် ။ ။ မွန်းတည့် (၁၂)နာရီမှ ညနေ (၄)နာရီ အထိ
========
နံပါတ်(၁) အဖြေ
(က) မိစ္ဆတ္တနိယတာ၊ ဖောက်ပြန်သော သဘောရှိကုန်သော စုတိ၏အခြားမဲ့၌ အကျိုးပေးခြင်းမြဲကုန်သော။ ဓမ္မာ နိဿတ္တနိဇ္ဇီဝသဘာဝါ၊ သတ္တလည်းမဟုတ် ဇီဝလည်းမဟုတ်ကုန်သော သဘောတရားတို့သည်။ (သံဝိဇ္ဇန္တိ၊ ရှိကုန်၏။)
သမ္ပတ္တနိယတာ၊ မဖောက်မပြန်သော သဘောရှိကုန်သော မိမိ၏အခြားမဲ့၌ အကျိုးပေးခြင်း မြဲကုန်သော။ ဓမ္မာ-သံဝိဇ္ဇန္တိ။
အနိယတာ၊ စုတိ၏အခြားမဲ့၌လည်းကောင်း၊ မိမိ၏ အခြားမဲ့၌လည်းကောင်း အကျိုးပေးခြင်းအားဖြင့် မမြဲကုန်သော။ ဓမ္မာ-သံဝိဇ္ဇန္တိ။ (၅)မှတ်
(ခ) ဥပ္ပန္နာ၊ ဥပါဒ်မှသည် ဘင်တိုင်အောင် အထက်၌ဖြစ်ကုန်သော။ ဓမ္မာ-သံဝိဇ္ဇန္တိ။
အနုပ္ပန္နာ၊ အလုံးစုံသော ဥပ္ပန္နမဟုတ်ကုန်သော။ ဓမ္မာ-သံဝိဇ္ဇန္တိ။
ဥပ္ပာဒိနော၊ အကြောင်းတစ်စိတ်ပြီးပြီးသည်၏ အဖြစ်ကြောင့် မချွတ်ဖြစ်လတံ့ကုန်သော။ ဓမ္မာ-သံဝိဇ္ဇန္တိ။ (၅)မှတ်
နံပါတ်(၂) အဖြေ
(က) စိတ္တသံသဋ္ဌသမုဋ္ဌာနသဟဘုနော၊ စိတ်နှင့်လည်းနှီးနှော စိတ်လျှင်ဖြစ်ကြောင်းရှိသည်လည်းဖြစ်သော စိတ်နှင့်တကွလည်း ဖြစ်ကုန်သော။ ဓမ္မာ-သံဝိဇ္ဇန္တိ။ (၄)မှတ်
(ခ) သောရစ္စဥ္စ၊ တင့်တယ်သောအမှု၌ မွေ့လျော်သည်၏ အဖြစ်သည်လည်း။ အတ္ထိ။ သာခလျဥ္စ၊ ပြေပြစ်သောပုဂ္ဂိုလ်၏ အဖြစ်သည်လည်း။ အတ္ထိ။ သမထော စ၊ ဆန့်ကျင်ဘက်ဖြစ်သော နီဝရဏတရားတို့ကို ငြိမ်းစေတတ်သော တရားသည်လည်း။ အတ္ထိ။ (၂)မှတ်စီ
နံပါတ်(၃) အဖြေ
တသ္မိံ သမယေ၊ ၌။ ယော ဝိစယော၊ အကြင်ဆင်ခြင်ခြင်းသည်။ ယာ ဝေဘဗျာ၊ အကြင်ထင်ရှားခြင်းသည်။ ယာ ဘူရီ၊ အကြင်မြေကြီးကဲ့သို့ ပြန့်တတ်သောတရားသည်။ (ဝါ) ဟုတ်မှန်သော အနက်၌ မွေ့လျော်တတ်သော တရားသည်။ ယာ မေဓာ၊ အကြင်ကိလေသာတို့ကို နှိပ်စက်တတ်သော တရားသည်။ သော ပတောဒေါ၊ အကြင်လှံတံကဲ့သို့သော ပညာသည်။ (ဟောတိ)။
နံပါတ်(၄) အဖြေ
တသ္မိံ သမယေ၊ ၌။ ဝိညာဏက္ခန္ဓဿ၊ ၏။ ယာ လဟုတာ၊ အကြင်လျင်သော အခြင်းအရာသည်။ ယာ လဟုပရိဏာမတာ၊ အကြင်လျင်သော အပြန်ရှိသော ဝိညာဏက္ခန္ဓာ၏ အဖြစ်သည်။ ယာ အဒန္ဓနတာ၊ အကြင် အလေးသည်၏ အဖြစ်သည်။ ယာ အဝိတ္ထနတာ၊ အကြင် ကိလေသာတည်းဟူသော ဝန်မရှိသော ဝိညာဏက္ခန္ဓာ၏ အဖြစ်သည်။ (ဟောတိ)။
နံပါတ်(၅) အဖြေ
မောဂ္ဂလိပုတ္တတိဿတ္ထေရော၊ သည်။ ဣဒံ ပကရဏံ၊ ဤကထာဝတ္ထုကျမ်းကို။ ဒေသေန္တောပိ၊ ဟောငြားသော်လည်း။ အတ္တနော၊ ၏။ ဉာဏေန၊ ဖြင့်။ န ဒေသေသိ၊ ဟောသည်မဟုတ်။ ပန၊ အဟုတ်သော်ကား။ သတ္ထာရာ၊ သည်။
ဒိန္နနယေန၊ ပေးတော်မူအပ်သောနည်းဖြင့်။ ဌပိတမာတိကာယ၊ ထားတော်မူအပ်သော မာတိကာဖြင့်။ ဒေသေတိ၊ ၏။
(က) မိစ္ဆတ္တနိယတာ၊ ဖောက်ပြန်သော သဘောရှိကုန်သော စုတိ၏အခြားမဲ့၌ အကျိုးပေးခြင်းမြဲကုန်သော။ ဓမ္မာ နိဿတ္တနိဇ္ဇီဝသဘာဝါ၊ သတ္တလည်းမဟုတ် ဇီဝလည်းမဟုတ်ကုန်သော သဘောတရားတို့သည်။ (သံဝိဇ္ဇန္တိ၊ ရှိကုန်၏။)
သမ္ပတ္တနိယတာ၊ မဖောက်မပြန်သော သဘောရှိကုန်သော မိမိ၏အခြားမဲ့၌ အကျိုးပေးခြင်း မြဲကုန်သော။ ဓမ္မာ-သံဝိဇ္ဇန္တိ။
အနိယတာ၊ စုတိ၏အခြားမဲ့၌လည်းကောင်း၊ မိမိ၏ အခြားမဲ့၌လည်းကောင်း အကျိုးပေးခြင်းအားဖြင့် မမြဲကုန်သော။ ဓမ္မာ-သံဝိဇ္ဇန္တိ။ (၅)မှတ်
(ခ) ဥပ္ပန္နာ၊ ဥပါဒ်မှသည် ဘင်တိုင်အောင် အထက်၌ဖြစ်ကုန်သော။ ဓမ္မာ-သံဝိဇ္ဇန္တိ။
အနုပ္ပန္နာ၊ အလုံးစုံသော ဥပ္ပန္နမဟုတ်ကုန်သော။ ဓမ္မာ-သံဝိဇ္ဇန္တိ။
ဥပ္ပာဒိနော၊ အကြောင်းတစ်စိတ်ပြီးပြီးသည်၏ အဖြစ်ကြောင့် မချွတ်ဖြစ်လတံ့ကုန်သော။ ဓမ္မာ-သံဝိဇ္ဇန္တိ။ (၅)မှတ်
နံပါတ်(၂) အဖြေ
(က) စိတ္တသံသဋ္ဌသမုဋ္ဌာနသဟဘုနော၊ စိတ်နှင့်လည်းနှီးနှော စိတ်လျှင်ဖြစ်ကြောင်းရှိသည်လည်းဖြစ်သော စိတ်နှင့်တကွလည်း ဖြစ်ကုန်သော။ ဓမ္မာ-သံဝိဇ္ဇန္တိ။ (၄)မှတ်
(ခ) သောရစ္စဥ္စ၊ တင့်တယ်သောအမှု၌ မွေ့လျော်သည်၏ အဖြစ်သည်လည်း။ အတ္ထိ။ သာခလျဥ္စ၊ ပြေပြစ်သောပုဂ္ဂိုလ်၏ အဖြစ်သည်လည်း။ အတ္ထိ။ သမထော စ၊ ဆန့်ကျင်ဘက်ဖြစ်သော နီဝရဏတရားတို့ကို ငြိမ်းစေတတ်သော တရားသည်လည်း။ အတ္ထိ။ (၂)မှတ်စီ
နံပါတ်(၃) အဖြေ
တသ္မိံ သမယေ၊ ၌။ ယော ဝိစယော၊ အကြင်ဆင်ခြင်ခြင်းသည်။ ယာ ဝေဘဗျာ၊ အကြင်ထင်ရှားခြင်းသည်။ ယာ ဘူရီ၊ အကြင်မြေကြီးကဲ့သို့ ပြန့်တတ်သောတရားသည်။ (ဝါ) ဟုတ်မှန်သော အနက်၌ မွေ့လျော်တတ်သော တရားသည်။ ယာ မေဓာ၊ အကြင်ကိလေသာတို့ကို နှိပ်စက်တတ်သော တရားသည်။ သော ပတောဒေါ၊ အကြင်လှံတံကဲ့သို့သော ပညာသည်။ (ဟောတိ)။
နံပါတ်(၄) အဖြေ
တသ္မိံ သမယေ၊ ၌။ ဝိညာဏက္ခန္ဓဿ၊ ၏။ ယာ လဟုတာ၊ အကြင်လျင်သော အခြင်းအရာသည်။ ယာ လဟုပရိဏာမတာ၊ အကြင်လျင်သော အပြန်ရှိသော ဝိညာဏက္ခန္ဓာ၏ အဖြစ်သည်။ ယာ အဒန္ဓနတာ၊ အကြင် အလေးသည်၏ အဖြစ်သည်။ ယာ အဝိတ္ထနတာ၊ အကြင် ကိလေသာတည်းဟူသော ဝန်မရှိသော ဝိညာဏက္ခန္ဓာ၏ အဖြစ်သည်။ (ဟောတိ)။
နံပါတ်(၅) အဖြေ
မောဂ္ဂလိပုတ္တတိဿတ္ထေရော၊ သည်။ ဣဒံ ပကရဏံ၊ ဤကထာဝတ္ထုကျမ်းကို။ ဒေသေန္တောပိ၊ ဟောငြားသော်လည်း။ အတ္တနော၊ ၏။ ဉာဏေန၊ ဖြင့်။ န ဒေသေသိ၊ ဟောသည်မဟုတ်။ ပန၊ အဟုတ်သော်ကား။ သတ္ထာရာ၊ သည်။
ဒိန္နနယေန၊ ပေးတော်မူအပ်သောနည်းဖြင့်။ ဌပိတမာတိကာယ၊ ထားတော်မူအပ်သော မာတိကာဖြင့်။ ဒေသေတိ၊ ၏။
နံပါတ်(၆) အဖြေ
ယသ္မာ-
အကြင်ကြောင့်၊ ဣမေသံ သတ္တာနံ-တို့၏ ၊ ဥပ္ပတ္တိယာ-ဖြစ်ခြင်း၏၊ ပုရိမာ-ရှေး၌ဖြစ်သော၊
ကောဋိ-အစွန်းသည်၊ န ပညာယတိ-မထင်၊ ပန- ပုဂ္ဂလာဓိဋ္ဌာန်မှတပါး ဓမ္မာဓိဋ္ဌာန်ကိုဆိုအံ့၊
ဘိက္ခဝေ-တို့၊ ဣတော-ဤအခါမှ၊ ပုဗ္ဗေ-၌၊ အဝိဇ္ဇာ-သည်၊ နာဟောသိ- မဖြစ်ဘူး၊ အထပစ္ဆာ-၌၊
သမဘဝိ-ဖြစ်ဘူးပြီ။ ဣတိ-သို့ ၊ အဝိဇ္ဇာယ- ၏၊ ပုရိမာ-သော၊ ကောဋိ-သည်၊ န ပညာယတိ-မထင်၊
ဣမိနာ နယေန- ဤပုဂ္ဂလာဓိဋ္ဌာန် ဓမ္မာဓိဋ္ဌာန်ဒေသနာတော်နည်းအားဖြင့်၊ သွာယံ သောအယံ သံသာရသာဂရော-ထိုသံသာရသာဂ၇သည်၊
အနမတဂ္ဂေါဝ-မသိထိုက်သော အစရှိသည်သာလျှင်တည်း၊ (ဝါ) မသိနိုင်သော အစရှိသည်သာလျှင်တည်း၊
(ဝါ)နှစ် ရာထောင်လောက် ဉာဏ်ဖြင့်လျှောက်၍ အောက့်မေ့သော်လည်း မသိထိုက်သော(မသိနိုင်သော)အစရှိသည်သာလျှင်တည်း။
နံပါတ်(၇) အဖြေ
ယာသံ-အကြင်ညိုသော ရောင်ခြည်တော်တို့၏၊ ဝသေန-ဖြင့်၊
အဥ္ဇနစုဏ္ဏသမောကိဏ္ဏံ ဝိယ-မျက်စဥ်းမှုန့်တို့ဖြင့် ပြွမ်း၏သို့၄င်း၊ ဥမာပုပ္ဖနီလုပ္ပလဒလသဥ္ဆန္နံ
ဝိယ- အောင်မံညိုပန်း ကြာညိုပွင့်ချပ်တို့ဖြင့် ဖုံးလွမ်းအပ်၏သို့၄င်း၊ ဝီတိပတန္တမဏိတာလဝဏ္ဋံ
ဝိယ- တလွဲလွဲယပ်အပ်သော ပတ္တမြားယပ်ဝန်းကဲ့သို့၄င်း၊ သမ္ပသာရိတမေစကပဋံ ဝိယ စ-ကောင်းစွာဖြန့်အပ်သော
ညိုသောအရောင်အဆင်းရှိသော ပုဆိုးကဲ့သို့၄င်း၊ မော်ရော်ပုဆိုးကဲ့သို့၄င်း၊ အဟောသိ-ဖြစ်၏။
နံပါတ်(၈) အဖြေ
စ-တနည်းကား၊
ပဌမေ-ရှေးဦးစွာသော ဝိနည်းပိဋကတ်၌၊ ကိလေသာနံ- တို့ကို၊ တဒင်္ဂပ္ပဟာနံ- ထိုထို ကုသိုလ်အင်္ဂါဖြင့်
ပယ်ခြင်းကို၊ ဝုတ္တံ-၏၊ ဣတရေသု- ဤမှတပါးသော သုတ္တန်,အဘိဓမ္မာပိဋကတ်တို့၌၌၊ ကိလေသာနံ-တို့ကို၊
ဝိက္ခမ္ဘနသမုစ္ဆေဒပ္ပဟာနာနိ- ခွါသောအားဖြင့် ပယ်ခြင်း, မဂ်ဖြင့် အကြွင်းမဲ့ ဖြတ်သောအားဖြင့်
ပယ်ခြင်းတို့ကို၊ ဝုတ္တာနိ-ကုန်၏။
နံပါတ်(၉) အဖြေ
အဘိဓမ္မံ-
ကို၊ ပဋိဗာဟေန္တော-တားမြစ်သော၊ (ဘိက္ခု-သည်) ဣမသ္မိံ ဇိနစက္ကေ-ဤမြတ်စွာဘုရားသာသနာတော်၌၊
ပဟာရံ-ပုတ်ခတ်ခြင်းကို၊ ဒေတိ-ပေးသည်မည်၏၊ သဗ္ဗညုတညာဏံ-ကို၊ ပဋိဗာဟတိ-တားမြစ်သည်မည်၏၊
သတ္ထု-၏၊ ဝေသာရဇ္ဇညာဏံ-ကို၊ ပဋိနိဝတ္တတိ-နစ်စေသည်မည်၏၊ သောတုကာမံ-နာလိုသော၊ ပရိသံ-ကို၊
ဝိသံဝါဒေတိ-ချွတ်ယွင်းစေသည်မည်၏၊ အရိယမဂ္ဂေ-၌၊ အာဝရဏံ-အပိတ်အပင်ကန်သင်းကို၊ ဗန္ဓတိ-ဖွဲ့သည်မည်၏။
နံပါတ်(၁၀) အဖြေ
သသံဃေ
လေးသိန်းသော သံဃာတော်တို့နှင့် တကွသော၊ လောကနာယကေ-လူသုံးပါးတို့ကို နိဗ္ဗာန်သို့ ပို့ဆောင်တော်မူတတ်သော
ဒီပင်္ကရာမြတ်စွာဘုရားသည်၊ မေ-ငါ၏၊ ဒဿနံ-မြင်ကောင်းရာအရပ်ကို၊ အတိက္ကန္တေ-လွန်သည်ရှိသော်၊
တဒါ-ထိုအခါ၌၊ (အဟံ-ငါသည်) ဟဋ္ဌတုဋ္ဌေန- ရွှင်လန်းနှစ်သက်သော၊ စိတ္တေန- ဖြင့်၊ အာသနာ-မှောက်ခုံဝပ်ရာ
ညွန်နေရာမှ၊ ဝုဋ္ဌဟိံ-ထပြီ။
No comments:
Post a Comment