အပတ်စဉ် လေ့ကျင့်ခန်းစာမေးပွဲ
စာချတန်း။ ။ ဓမ္မသင်္ဂဏီပါဠိ, အဋ္ဌကထာ (ပထမနေ့)
၁၃၈၁-ခုနှစ်၊ နယုန်လကွယ်၊ (၁-၇-၂၀၁၉) တနင်္လာနေ့
ခွင့်ပြုချိန်။ ။ ၄-နာရီ (နေ့လည် ၁၂-နာရီမှ ညနေ ၄-နာရီအထိ)
=================
အောက်ပါ ပါဠိ, အဋ္ဌကထာတို့ကို အနက်ယောဇနာပါ။
၁။ ကတမေ ဓမ္မာ ကုသလာ၊ ယသ္မိံ သမယေ အရူပပတ္တိယာ မဂ္ဂံ ဘာဝေတိ သဗ္ဗသော ရူပသညာနံ သမတိက္ကမာ ပဋိဃသညာနံ အတ္ထင်္ဂမာ နာနတ္တသညာနံ အမနသိကာရာ အာကာသနဉ္စာယတနသညာသဟဂတံ သုခဿ စ ပဟာနာ။
၂။ ယော တေသံ အရူပီနံ ဓမ္မာနံ အာယု ဌိတိ ယပနာ ယာပနာ ဣရိယနာ ဝတ္တနာ ပါလနာ ဇီဝိတံ ဇီဝိတိန္ဒြိယံ ဟောတိ။
၃။ ယာ တသ္မိံ သမယေ ဝေဒနာက္ခန္ဓဿ သညာက္ခန္ဓဿ သင်္ခါရက္ခန္ဓဿ ဥဇုတာ ဥဇုကတာ အဇိမှတာ အဝင်္ကတာ အကုဋိလတာ။ အယံ တသ္မိံ သမယေ ကာယုဇုကတာ ဟောတိ။
၄။ ယာ တသ္မိံ သမယေ ဒိဋ္ဌိ ဒိဋ္ဌိဂတံ ဒိဋ္ဌိဂဟနံ ဒိဋ္ဌိဝိသူကာယိကံ ဂါဟော ပတိဋ္ဌာဟော အဘိနိဝေသော ပရာမာသော ဝိပရိယာသဂ္ဂါဟော၊ အယံ တသ္မိံ သမယေ မိစ္ဆာဒိဋ္ဌိ ဟောတိ။
၅။ သွာယံ ယထာ ရူပဘဝေါ ရူပံ၊ ဧဝံ ဥတ္တရပဒလောပံ ကတွာ ‘‘ကာမော’’တွေဝ ဝုစ္စတိ။ ဧဝမိဒံ စိတ္တံ ဣမသ္မိံ ဧကာဒသပဒေသသင်္ခါတေ ကာမေ အဝစရတီတိ ကာမာဝစရံ။
၆။ တသ္မာ ယဒေတ္ထ လောကိယကုသလာကုသလကိရိယစိတ္တံ၊ တံ ဇဝနဝီထိဝသေန အတ္တနော သန္တာနံ စိနောတီတိ စိတ္တံ။
၇။ နနု စေတံ ဣဋ္ဌာရမ္မဏံ လောဘဿ ဝတ္ထု၊ ကထံ ဧတံ စိတ္တံ ကုသလံ နာမ ဇာတန္တိ? နိယမိတဝသေန ပရိဏာမိတဝသေန သမုဒါစာရဝသေန အာဘုဇိတဝသေနာတိ။
၈။ ဒွါရေ စရန္တိ ကမ္မာနိ၊ န ဒွါရ ဒွါရစာရိနော။
တသ္မာ ဒွါရေဟိ ကမ္မာနိ၊ အညမညံ ဝဝတ္ထိတာ။
၉။ ယတ္ထ ပရော ယထာကာမကာရိတံ အာပဇ္ဇန္တော အဒဏ္ဍာရဟော, အနုပဝဇ္ဇော စ ဟောတိ၊ တသ္မိံ ပန ပရပရိဂ္ဂဟိတေ ပရပရိဂ္ဂဟိတသညိနော တဒါဒါယကာဥပက္ကမသမုဋ္ဌာပိကာ ထေယျစေတနာ အဒိန္နာဒါနံ။
၁၀။ ယထာဘုစ္စဂဟဏာဘာဝေန မိစ္ဆာ ပဿတီတိ မိစ္ဆာဒိဋ္ဌိ၊ သာ ‘‘နတ္ထိ ဒိန္န’’န္တိအာဒိနာ နယေန ဝိပရီတဒဿနလက္ခဏာ၊ သမ္ဖပ္ပလာပေါ ဝိယ အပသာဝဇ္ဇာ မဟာသာဝဇ္ဇာ စ။
တစ်ပုစ္ဆာလျှင် (၁၀) မှတ်စီ။
မန္တလေးမြို့၊ မစိုးရိမ်တိုက်သစ်
အပတ်စဉ် လေ့ကျင့်ခန်းစာမေးပွဲ
စာချတန်း။ ။ ဓမ္မသင်္ဂဏီပါဠိ, အဋ္ဌကထာ (ပထမနေ့)
၁၃၈၁-ခုနှစ်၊ နယုန်လကွယ်၊ (၁-၇-၂၀၁၉) တနင်္လာနေ့
ခွင့်ပြုချိန်။ ။ ၄-နာရီ (နေ့လည် ၁၂-နာရီမှ ညနေ ၄-နာရီအထိ)
=================
အောက်ပါ ပါဠိ, အဋ္ဌကထာတို့ကို အနက်ယောဇနာပါ။၁။ အဖြေမှန်။
ကတမေ၊ အဘယ်သို့သဘောရှိကုန်သော။ ဓမ္မာ၊ တို့သည်။ ကုသလာ၊ မည်ကုန်သနည်း။ ယသ္မိံသမယေ၊ အကြင်အခါ၌။ အရူပပတ္တိယာ၊ အရူပဘုံ၌ပဋိသန္ဓေဖြစ်ခြင်း၏။(ဝါ) အလုံးစုံသော။ ရူပသညာနံ၊ ရူပါဝစရဈာန်သညာတို့ကို။ သမတိက္ကမာ၊ လွန်ခြင်းကြောင့်။ ပဋိဃသညာနံ၊ စက္ခုပသာဒ ရူပါရုံစသည်တို့၏ ထိပါခြင်းကြောင့်ဖြစ်သောသညာတို့၏။ အတ္ထင်္ဂမာ၊ ချုပ်ခြင်းကြောင့်။ နာနတ္တသညာနံ၊ အထူးထူးသော အာရုံ၌ဖြစ်သော သညာတို့ကို။ အမနသိကာရာ၊ နှလုံးမသွင်းခြင်းကြောင့်။ အာကာသာနဉ္စာယတနသဟဂတံ၊ အာကာသာနဉ္စာယတန၌ အပ္ပနာသို့ရောက်သော သညာနှင့်တကွဖြစ်သော။ သုခဿ စ၊ စေတသိကသုခ,ကာယိကသုခဝေဒနာတို့ကိုလည်း။ ပဟာနာ၊ ပယ်ခြင်းကြောင့်။
၂။ အဖြေမှန်။
အရူပီနံ၊ နာမ်းဖြစ်ကုန်သော။ တေသံ ဓမ္မာနံ၊ ထိုသဘောတရားတို့၏။ ယော အာယု၊ အကြင်အသက်သည်။ ယာ ဌိတိ၊ အကြင်တည်ကြောင်းသည်။ ယာ ယပနာ၊ အကြင်မျှကြောင်းတရားသည်။ ယာ ယာပနာ၊ သည်။ ယာ ဣရိယနာ၊ အကြင်ပွားကြောင်းတရားသည်။ ယာ ဝတ္တနာ၊ အကြင်ဖြစ်ကြောင်းတရားသည်။ ယာ ပါလနာ၊ အကြင်စောင့်ကြောင်းတရားသည်။ ယံ ဇီဝိတံ၊ အကြင်တည်ကြောင်းတရားသည်။ ယံ ဇီဝီတိန္ဒြိယံ၊ အကြင်အသက်သာဖြစ်သော ဣန္ဒြေသည်။ တသ္မိံ သမယေ၊ ထိုအခါ၌။ ဣဒံ ဇီဝိတိန္ဒြိယံ၊ သည်။ ဟောတိ၊ ၏။
၃။ အဖြေမှန်။
တသ္မိံ သမယေ၊ ထိုအခါ၌။ ဝေဒနာက္ခန္ဓဿ၊ ဝေဒနာက္ခန္ဓာ၏။ သညာက္ခန္ဓဿ၊ သညာက္ခန္ဓာ၏။ သင်္ခါရက္ခန္ဓဿ၊ ၏။ ယာ ဥဇုတာ၊ အကြင်ဖြောင့်သောအခြင်းအရာအားဖြင့်ဖြစ်သောအဖြစ်သည်။ ယာ ဥဇုကတာ၊ အကြင်ဖြောင့်သော အခြင်းအရာအားဖြင့်ဖြစ်သော ခန္ဓာသုံးပါး၏ အဖြစ်သည်။ ယာ အဇိမှတာ၊ အကြင်နွားကျင်ရေးကဲ့သိုံ အကောက်သည်၏ အဖြစ်သည်။ ယာ အဝင်္ကတာ၊ အကြင်လရေးကဲ့သို့ မကောက်သည်၏အဖြစ်သည်။ ယာ အကုဋိလတာ၊ အကြင်ထွန်ရေးကဲ့သို့ မကောက်သည်၏ အဖြစ်သည်။ ဟောတိ၊ ၏။ တသ္မိံ သမယေ၊ ထိုအခါ၌။ အယံ ကာယုဇုကတာ၊ အကြင်ကာယုဇုကတာသည်။ ဟောတိ၊ ၏။
၄။ အဖြေမှန်။
တသ္မိံ သမယေ၊ ထိုအခါ၌။ ယာ ဒိဋ္ဌိ၊ အကြင်ဒိဋ္ဌိသည်။ ယံ ဒိဋ္ဌိဂတံ၊အကြင်ခြောက်ဆယ့်နှစ်ပါးသော ဒိဋ္ဌိ၌ အကျုံးဝင်သော တရားသည်။ ယံ ဒိဋ္ဌိဂဟနံ၊ အကြင်ဒိဋ္ဌိတည်းဟူသောတောသည်။ ယံ ဒိဋ္ဌိဝိသူကာယိကံ၊ အကြငိဒိဋ္ဌိတည်းဟူသော သမ္မဒိဋ္ဌိကို ဖျက်ဆီးတတ်သောတရားသည်။ ယော ဂါဟော၊ အကြင်မြဲမြံစွာယူတတ်သောတရားသည်။ ယော ပတိဋ္ဌာဟော၊ အကြင်မြဲမြံစွာယူတတ်သော တရားသည်။ ယော အဘိနိဝေသော၊ အကြင်နိစ္စစသည်ဖြင့် နှလုံးသွင်းတတ်သော တရားသည်။ ယော ပရာမာသော၊ အကြင်တရားသဘောကိုလွန်၍ မှားသောအားဖြင့် သုံးသပ်တတ်သော တရားသည်။ ယော ဝိပရိယာသဂ္ဂါဟော၊ အကြင်ဖောက်ပြန်သောအားဖြင့် ရှာမှီး၍ ယူခြင်းသည်။ ဟောတိ၊ ၏။ တသ္မိံ သမယေ၊ ၌။ အယံ မိစ္ဆဒိဋ္ဌိ၊ သည်။ ဟောတိ၊ ၏။
၅။ အဖြေမှန်
သွာယံ-သော အယံ ကာမာဝစရော၊ ထိုကာမာဝစရဟူ၍ ဆိုအပ်သော အရပ်ကို။ ရူပူပပတ္တိယာ မဂ္ဂံ ဘာဝေတီတိဧတ္ထ၊ ၌။ ရူပဘဝေါ၊ ရူပဘဝကို။ ဥတ္တရပဒလောပံ၊ ဘဝဟူသော နောက်ပုဒ်၏ ကျေခြင်းကို။ ကတွာ၊ ပြု၍၊ ရူပန္တိ၊ ရုပ်ဟူ၍။ ဝုတ္တောယထာ၊ ဆိုအပ်၏သို့။ ဧဝံ တထာ၊ ထို့အတူ။ ဣဓပိ၊ ဤကာမာဝစရဟူသော ပုဒ်၌လည်း။ ဥတ္တရပဒလောပံ၊ အဝစရ ဟူသော နောက်ပုဒ်၏ကျေခြင်းကို။ ကတွာ၊ ၍။ ကာမောတွေဝ၊ ကာဟူ၍သာလျှင်၊ ဝုစ္စတိ၊ ၏။ ဧဝံ ယထာဝုတ္တနယေန၊ ဖြင့်။ဣဒံ စိတ္တံ၊ ဤငါးဆယ့်လေးပါးသော စိတ်သည်။ ဧကာဒသပဒေသသင်္ခါတေ၊ တစ်ဆယ်တစ်ပါးသော အရပ်ဟုဆိုအပ်သော။ ဣမသ္မိံ ကာမေ၊ ဤကာမဘုံ၌။အဝစရတိ၊ကျင်လည်တတ်၏။ဣတိတသ္မာ၊ထိုသို့ကျင်လည်တတ်သည်၏
အဖြစ်ကြောင့်၊ ကာမာဝစရံ၊ မည်၏။
၆။ အဖြေမှန်
တသ္မာ၊ ထိုသို့ စိတ္တသဒ္ဒါ၏ အလုံးစုံသောစိတ်နှင့် ဆက်ဆံသည်၏ အဖြစ်ကြောင့်။ ဧတ္ထ၊ ဤအလုံးစုံသော စိတ်တို့တွင်။ ယံလောကိယကုသလာကုသလကိရိယစိတ္တံ၊ အကြင်လောကီကုသိုလ် အကုသိုလ် မဟာကြိယာစိတ်သည်။ အတ္ထိ၊ ၏။ တံစိတ္တံ၊ ထိုလောကီ ကုသိုလ် အကုသိုလ် မဟာကြိယာစိတ်သည်။ ဇဝနဝီထိဝသေန၊ ဇောဝီထိတို့၏ အစွမ်းဖြင့်။ အတ္တနော၊ မိမိ၏။ သန္တာနံ၊ အစဉ်ကို။ စိနောတိ၊ အာသေဝနအစရှိသော ပစ္စည်းအားဖြင့် စီတတ်၏။ (ဝါ) ပဂုဏ ဗလဝအဖြစ်ကိုပြုသောအားဖြင့် ပွားစေတတ်၏။ ဣတိတသ္မာ၊ ကြောင့်။ တံဝိညာဏံ၊ ထိုဝိညာဏ်သည်။ စိတ္တံ၊ မည်၏။
၇။ အဖြေမှန်
နနုစစောဒေမိ၊ စောဒနာအံ့။ ဧတံဣဋ္ဌာရမ္မဏံ၊ ထိုဣဋ္ဌာရုံသည်။ သုဘနိမိတ္တတ္တာစ၊ သုဘဟုယူခြင်း၏ အကြောင်း၏အဖြစ်ကြောင့်လည်းကောင်း။ ရဉ္ဇနီယတ္တာစ၊ တပ်မက်ဖွယ်ရှိသည်၏ အဖြစ်ကြောင့်လည်းကောင်း။(ထည့်) လောဘဿ၊ ၏။ ဝတ္ထုနနု၊ အကြောင်းမဟုတ်တုံလော။ ကထံ၊ အဘယ်ကြောင့်။ ဧတံစိတ္တံ၊ ထိုဣဋ္ဌာရုံသာ အာရုံရှိသောစိတ်သည်။ ကုသလံနာမ၊ သည်။ ဇာတံ၊ ဖြစ်သနည်း။ ဣတိအယံ၊ ဤသည်ကား။ စောဒနာ၊ တည်း။
နိယမိတဝသေန၊ ငါသည် ဤဣဋ္ဌာရုံ၌ ကုသိုလ်သာပြုသင့်၏ဟု မှတ်အပ်သော စိတ်၏အစွမ်းကြောင့်လည်းကောင်း။ ပရိဏာမိတဝသေန၊ ငါသည် ဤဣဋ္ဌာရုံ၌ ကုသိုလ်ကိုသာလျှင် ပြုသင်၏ဟု ညီညွတ်စေအပ်သော စိတ်၏အစွမ်းကြောင့်လည်းကောင်း။ သမုဒါစာရဝသေန၊ ကြိမ်ဖန်များစွာလေ့လာအပ် ဖြစ်စေအပ်သော စိတ်၏အစွမ်းကြောင့်လည်းကောင်း။ အာဘုဇိတဝသေန၊ ငါသည် ကုသိုလ်ကိုသာ အလျင်ဖြစ်စေ အကုသိုလ်ကို မဖြစ်စေကောင်းဟု နှလုံးသွင်းခြင်း၏အစွမ်းကြောင့်လည်းကောင်း။ ကုသလံနာမ၊ သည်။ ဇာတံ၊ ၏။ ဣတိ၊ ဤသို့။ ဝိဿဇ္ဇေတဗ္ဗော၊ ဖြေဆိုအပ်၏။
၈။ အဖြေမှန်
ကမ္မာနိ၊ ကံတို့သည်။ ဒွါရေ၊ မိမိဒွါရမှ တစ်ပါးသော ဒွါရ၌။ စရန္တိ၊ ကျင်လည်ကုန်၏။ ဒွါရာ၊ ဒွါရတို့သည်။ ဒွါရစာရိနော၊ တစ်ပါးသော ဒွါရ၌ ကျင်လည်ကုန်သည်။ နဟောန္တိ၊ ကုန်။ တသ္မာ၊ ကြောင့်။ ဒွါရေဟိ၊ ဒွါရတို့ဖြင်။ ကမ္မာနိ၊ တို့ကို။ အညမညံ ဝဝတ္ထိတာ၊ တစ်ပါးဖြင့် တစ်ပါးကို ပိုင်းခြားမှတ်သားအပ်ကုန်၏။
၉။ အဖြေမှန်
ယတ္ထဓနေ၊ အကြင်ဥစ္စာ၌၊ ပရော၊ သူတစ်ပါးသည်။ ယထာကာမံ၊ အလိုရှိတိုင်း။ ကာရိတံ၊ ပြုခြင်းရှိသည်၏ အဖြစ်သို့။ အာပဇ္ဇန္တော၊ ရောက်သော်လည်း။ အဒဏ္ဍာရဟောစ ဒဏ်ထားခြင်းငှါ မထိုက်သည်လည်းကောင်း။ အနုပဝဇ္ဇောစ၊ မမေးစိစစ်အပ်သည်လည်းကောင်း။ ဟောတိ၊ ၏။ တံဓနံ၊ ထိုဥစ္စာသည်။ ပရပရိဂ္ဂဟိတံနာမ၊ ၏။ ပန၊ ထိုမှတစ်ပါး သိမ်းဆည်းအပ်သော ဥစ္စာဟု အမှတ်ရှိသောသူ၏။ တဒါဒါယကာဥပက္ကမသမုဋ္ဌာပိကာ၊ ထိုသူတစ်ပါးသိမ်းဆည်းသော ဥစ္စာကိုယူသောလုံလကို ဖြစ်စေတတ်သော။ ထေယျစေတနာ၊ ခိုးတတ်သောသူ၏ အဖြစ်တည်းဟူသော စေတနာသည်။ အဒိန္နာဒါနံ၊ ၏။
၁၀။ အဖြေမှန်
ယာဓမ္မဇာတိ၊ သည်။ ယထာဘုစ္စဂဟဏာဘာဝေန၊ ဟုတ်မှန်တိုင်းသော သဘောကို ယူခြင်းမရှိခြင်းဖြင့်။ မိစ္ဆာ၊ ချွတ်ယွင်းဖောက်ပြန် မမှန်အမှားအားဖြင့်။ ပဿတိ၊ မြင်တတ်၏။ ဣတိတသ္မာ၊ ထို့ကြောင့်။ သာဓမ္မဇာတိ၊ သည်။ မိစ္ဆာဒိဋ္ဌိ၊ မည်၏။ နတ္ထိဒိန္နန္တိအာဒိနာ၊ သော။ နယေနေ၊ ဖြင့်။ ဝိပရီတဒဿနလက္ခဏာ၊ ဟုတ်မှန်သော သဘောမှ ဖောက်ပြန မမှန် အမှားကို မြင်ခြင်းလက္ခဏာရှိ၏။ သမ္ဖပ္ပလာပေါဝိယ၊ ကဲ့သို့။ အပသာဝဇ္ဇာစ၊ နည်းသော အပြစ်သည်လည်းကောင်း။ မဟာသာဝဇ္ဇာစ၊ များသော အပြစ်သည်လည်းကောင်း။ ဟောတိ၊ ၏။
No comments:
Post a Comment