မန္တလေးမြို့၊ မစိုးရိမ်တိုက်သစ်
အပတ်စဉ် လေ့ကျင့်ခန်းစာမေးပွဲ
စာတန်း၊ ။ပါရာဇိကကဏ္ဍပါဠိ, အဋ္ဌကထာ (ပထမနေ့)
၁၃၈၁-ခုနှစ်၊ နယုန်လကွယ်၊ (၁-၇-၂၀၁၉) တနင်္လာနေ့
ခွင့်ပြုချိန်။ ။၄-နာရီ (နေ့လည် ၁၂-နာရီ မှ ညနေ ၄-နာရီ အထ
=====================
အောက်ပါ ပါဠိ, အဋ္ဌကထာတို့ကို အနက်ယောဇနာပါ။
၁။ ဣဓ ဘိက္ခဝေ ဘိက္ခု အရညဂတော ဝါ ရုက္ခမူလဂတော ဝါ သုညာဂါရဂတော ဝါ နိသီဒတိ ပလ္လင်္ကံ အာဘုဇိတွာ ဥဇုံ ကာယံ ပဏိဓာယ ပရိမုခံ သတိံ ဥပဋ္ဌပေတွာ၊ သော သတောဝ အဿသတိ၊ သ တော ပဿသတိ။
၂။ ‘‘တွံ ခေါသိ ဥပါသက ကတကလျာဏော ကတကုသလော ကတဘီရုတ္တာနော အကတပါပေါ အကတလုဒ္ဓေါ အကတကိဗ္ဗိသော၊ ကတံ တယာ ကလျာဏံ၊ အကတံ တယာ ပါပံ’’။
၃။ သေယျော ယောဂုဠော ဘုတ္တော၊ တတ္တော အဂ္ဂိသိခူမော။ ယဉ္စေ ဘုဉ္ဇေယျ ဒုဿီလော။ ရဋ္ဌပိဏ္ဍံ အသညတော။
၄။ တီဟာကာရေဟိ ပဌမံ ဈာနံ သမာပဇ္ဇိန္တိ သမ္ပဖာနမုသာ ဘဏန္တဿ အာပတ္တိ ပါရာဇိကဿ၊ ပုဗ္ဝဿ ဟောတိ ‘‘ မုသာ ဘဏိဿ’’န္တိ၊ ဘဏန္တဿ ဟောတိ ‘‘မုသာ ဘဏာမီ’’တိ၊ ဘဏိတဿ ဟောတိ ‘‘မုသာ မယာ ဘဏိတ’’န္တိ။
၅။ ဗြဟ္မံ အဏတီတိ ဗြာဟ္မဏော၊ မန္တေ သဇ္ဈာယတီတိ အတ္ထော။ ဣဒမေဝ ဟိ ဇာတိဗြာဟ္မဏာနံ နိရုတ္တိဝစနံ။
၆။ အဂ္ဂဒက္ခိဏေယျတ္တာ စ စီဝရာဒိပစ္စယေ အရဟတိ ပူဇာဝိသေသဉ္စ၊ တေနေဝ စ ဥပ္ပန္နေ တထာဂတေ ယေ ကေစိ မဟေသက္ခာ ဒေဝမနုဿာ၊ န တေ အညတ္ထ ပူဇံ ကရောန္တိ။
၇။ တံ ဧကော ဝစ္ဆဝါလကော ဒဏ္ဍမောလုဗ္ဘတိဋ္ဌန္တော တဿ သီသေ သန္နိရုမ္ဘိတွာ အဋ္ဌာသိ။ သော တာဝဒေဝ ကာလံ ကတွာ တာဝတိံသဘဝနေ ဒွါဒသယောဇနိကေ ကနကဝိမာနေ နိဗ္ဗတ္တိ။
၈။ ယံ ဟိ ြောဟ္မဏ တထာဂတော အဘိဝါဒေယျ ဝါ ။ပ။ အာသနေ ဝါ နိမန္တေယျ၊ မုဒ္ဓါပိ တဿ ပုဂ္ဂလဿ ရတ္တိပရိယောသာနေ ပရိပါကသိထိလဗန္ဓနံ ဝဏ္ဋာ ပဝုတ္တတာလဖလမိဝ ဂီတတော ပစ္ဆိဇ္ဇိတွာ သဟသာ ဘူမိယံ ဝိပတေယျာတိ။
၉။ သမ္မာသမ္ဗောဓိန္တိ သမ္မာ သာမဉ္စ ဗောဓိံ။ အထ ဝါ ပသတ္ထံ သုန္ဒရဉ္စ ဗောဓိံ။ ဗောဓီတိ ရုက္ခောပိ, မဂ္ဂေါပိ, သဗ္ဗညုတညာဏမ္ပိ, နိဗ္ဗာနမ္ပိ ဝုစ္စတိ။
၁၀။ ပုရိမေန စေတ္ထ ဝတ္ထုကာမေဟိ ဝိဝေကဝစနတောယေတ ကာမသုခပရိစ္စာဂေါ၊ ဒုတိယေန ကိလေသကာမေဟိ ဝိဝေကဝစနတော နေက္ခမ္မသုခပရိဂ္ဂဟာ ဝိဘာဝိတော ဟောတိ။
နံပါတ်(၁) အဖြေမှန်
ဘိက္ခဝေ၊ရဟန်းတို့။ ဣဓ၊ ဤသာသနာတော်၌။ ဘိက္ခု၊ ရဟန်းသည်။ အရညဂတောဝါ၊ တောသိုံရောက်သည်ဖြစ်၍လည်းကောင်း။ ရုက္ခမူလဂတောဝါ၊ သစ်ပင်၏အနီးအောက်သို့ ရောက်သည်ဖြစ်၍လည်းကောင်း။ သုညာဂါရဂတောဝါ၊ ဆိတ်ငြိပ်ရာအရပ်သို့ရောက်သည်ဖြစ်၍လည်းကောင်း။ ပလ္လင်င်္ကံ၊ ထက်ဝယ်ကို။ အာဘုဇိတွာ၊ ဖွဲ့ခွေ၍။ ကာယံ၊ အထက်ဖြစ်သောကိုယ်ကို။ ဥဇုံ၊ ဖြောက်မတ်စွာ။ ပဏိဓာယ၊ ထား၍။ ပရိမုခံ၊ ကမ္မဋ္ဌာန်းသို့ရှေးရှု။ သတိံ၊ သတိကို။ ဥပဋ္ဌပေတွာ၊ ရှေးရှုထင်စေ၍။ နိသီဒတိ၊ ထိုင်၏။ သောဘိက္ခု၊ ရဟန်းသည်။ သတောဝ၊ သတိနှင့်ပြည့်စုံသည်ဖြစ်၍သာလျှင်။ အဿသတိ၊ ထွက်သက်ကို ဖြစ်စေ၏(ဝါ)ထွက်သက်ကို ထုတ်၏။(ဝါ)ထွက်သက်ကို မှုတ်၏။ သတော၊ သတိနှင့် ပြည့်စုံသည်ဖြစ်၍ သာလျှင့်။ ပဿသတိ၊ ဝင်သက်ကိုဖြစ်စေ၏။(ဝါ)ဝင်သက်ကို သွင်း၏။
နံပါတ်(၂) အဖြေမှန်
‘‘ဥပါသက၊ ဥပါသကာ။ တွံ၊ သင်သည်။ ကတကလျာဏော၊ ပြုအပ်ပြီးသော စင်ကြယ်သော အမှုရှိသည်။ ကတကုသလော။ ပြုအပ်ပြီးသော ကောင်းမှုရှိသည်။ ကတဘီရုတ္တာဏော၊ ပြုအပ်ပြီးသော ကြောက်ခြင်းကို တားမြစ်တတ်သော ကောင်းမှုရှိသည်။ အသိ၊ ဖြစ်၏။ အကတပါပေါ၊ ပြုအပ်ပြီးသော ယုတ်မာသောအမှု မရှိသည်။ အကတလုဒ္ဒေါ၊ ပြုအပ်သောကြမ်းကြုတ်သော အမှုမရှိသည်။ အကတကိဗ္ဗိသော၊ ပြုအပ်သော ခက်ထန်သော အမှုမရှိသည်။ အသိ၊ ဖြစ်၏။ တယာ၊ သင်သည်။ ကလျာဏံ၊ ကောင်းမှုကို၊ ကတံ၊ ပြုအပ်ပြီး။ တယာ၊ သင်သည်။ ပါပံ၊ မကောင်းမှုကို။ အကတံ၊ မပြ၌အပ်’’။
နံပါတ်(၃) အဖြေမှန်
ဒုဿီလော၊ သီလမရှိသော။ အသညတော၊ အစောင့်စည်းသော ရဟန်းသည်။ ယံ ရဋ္ဌပိဏ္ဍံ၊ အကြင်တိုင်းသူတို့ ဆွမ်းကို။ စေ ဘုဉ္စေယျ၊ အကယ်၍ စားငြားအံ့။ တတ္ထံ၊ ပူစွာသော၊ အဂ္ဂိသိခူပမံ၊ မီးလျှံဥပမာရှိသော။ အယဉ္စအဆယာဂုဠှံ၊ အကြင်သံတွေကိုလည်း။ စေ ဘုဉ္စေယျ၊ အကယ်၍စားငြားအံ့။ တေသု၊ ထိုတိုင်းသူတို့ဆွမ်း,ပူစွာသော မီးလျှံဥပမာရှိသော သံတွေခဲတို့တွင်။ တတ္တော၊ ပူစွာသော။ အဂ္ဂိသိခူပမော၊ မီးလျှံနှင့်တူသော ဥပမာရှိသော။ ဘုတ္တော၊ စားအပ်သော။ အယောဂုဠော။ သံတွေ သံချောင်းသည်။ သေယျော၊ မြစ်၏။
နံပါတ် (၄) အဖြေမှန်
ပုဗ္ဗေဝ၊ မဆိုမီရှေးဦးကပင်လျှင်။ အဿပုဂ္ဂလဿ၊ ထိုပုဂ္ဂိုလ်အား။ အဟံ၊ ငါသည်။ မုသာ၊ ချွတ်ယွင်းသောစကား ကို။ ဘဏိဿံ၊ ဆိုလအံ့။ ဣတိ၊ ဤသို့သော စိတ်အကြံသည်။ ဟောတိ။ ဖြစ်၏။ ဘဏန္တဿ၊ ဆိုဆဲသော။ အဿ၊ ထိုပုဂ္ဂိုလ်အား။ အဟံ၊ ငါသည်။ မုသာ၊ ချွတ်ယွင်းသော စကားကို။ ဘဏာမိ၊ ဆို၏။ ဣတိ၊ ဤသို့သော စိတ်အကြံသည်။ ဟောတိ၊ ဖြစ်၏။ ဘဏိတဿ၊ ပြောဆိုပြီးသော ရဟန်း၏။ မုသာ၊ ချွတ်ယွင်းသော စကားကို။ မယာ။ ငါသည်။ ဘဏိတံ၊ ဆိုအပ်ပြီး။ ဣတိ၊ ဤသို့သော စိတ်အကြံသည်။ ဟောတိ၊ ဖြစ်၏။ ဣတိ၊ ဤသို့။ တီဟိ။ သုံးပါးကုန်သော။ အကာရေဟိ၊ အကြောင်းတို့ဖြင့်။ ပဌမံဈာနံ၊ ပဌမဈာန်ကို။ သမာပဇ္ဇိံ၊ ငါဝင်စားပြီး။ ဣတိ၊ ဤသို့။ သမ္ပဇာနမုသာ၊ သိလျှက်ပျက်သော စကားကို။ ဘဏန္တဿ။ ဆိုသောရဟန်းအား။ ပါရာဇိကဿ။ ပါရာဇိကအာပတ်သို့။ အာပတ္တိ၊ ရောက်ခြင်းသည်။ ဟောတိ၊ ဖြစ်၏။
နံပါတ် (၅) အဖြေမှန်
ယောပုဂ္ဂလော။ အကြင်ပုဂ္ဂိုလ်သည်။ ဗြဟ္မံ။ ဗေဒင်ကို။ အဏတိ၊ သရဇ္ဈာယ်တတ်၏။ ဣတိ တသ္မာဗြာဟ္မဏတ္တာ။ ထိုသို့ဗေဒင်ကို သရဇ္ဈာယ်တတ်သည်၏ အဖြစ်ကြောင့်။ သောပုဂ္ဂလော၊ ထိုပုဂ္ဂိုလ်သည်။ ဗြာဟ္မဏော၊ ဗြာဟ္မဏမည်၏။ မန္တေ။ ဣရုဗေဒင်, ယဇုဗေဒင်, သာမဗေဒင်တို့ကို။ သဇ္ဈာယတိ၊ သရဇ္ဈာယ်တတ်၏။ ဣတိ အယံ။ ဤဆိုအပ်ပြီးသည်ကား။ အတ္ထော၊ ဗြဟ္မံအဏတီတိဟူကုန်သော ပုဒ်တို့၏အနက်တည်း။ ကသ္မာ၊အဘယ်ကြောင့်။ ဗြဟ္မံ အဏတီတိ ဗြာဟ္မဏောတိ၊ ဗြဟ္မံ အဏတီတိ ဗြာဟ္မဏောဟူ၍။ ဝုစ္စတိ၊ ဆိုအပ်သနည်း။ ဟိ ယသ္မာ၊ အကြင်ကြောင့်။ ဣဒမေဝ ဗြဟ္မံ အဏတီတိ ဗြာဟ္မဏောတိ ဝစနံ၊ ဤဗြဟ္မံ အဏတီတိ ဗြာဟ္မဏောဟူသော သဒ္ဒါသည်သာလျှင်။ ဇာတိဗြာဟ္မဏာနံ၊ အမျိုးအားဖြင့် ဖြစ်ကုန်သော ပုဏ္ဏားတို့ကို။ နိရုတ္တိဝစနံ။ ဝိဂြိုဟ်ကို ဆိုကြောင်းဖြစ်သော သဒ္ဒါတည်း။ တသ္မာ။ တို့ကြောင့်။ ဗြဟ္မံ အဏတီတိ ဗြာဟ္မဏောတိ၊ ဗြဟ္မံ အဏတီတိ ဗြာဟ္မဏောဟူ၍။ ဝုစ္စတိ။ ဆိုအပ်သတည်း။
နံပါတ် (၆) အဖြေမှန်
စ၊ အရာနံ ဟတတ္တာ၏ အကျယ်မှတစ်ပါး ပစ္စယာနံ အရဟတ္တာ၏ အကျယ်ကို ဆိုဦးအံ့။ အဂ္ဂဒက္ခိဏေယျတ္တာစ၊ မြတ်သောအလှူကို ခံတော်မူထိုက်သည်၏ အဖြစ်ကြောင့်လည်း။ စီဝရာဒိပစ္စယေစ၊ သင်္ကန်းအစရှိကုန်သော ပစ္စည်းတို့ကိုလည်းကောင်း။ ပူဇာဝိသေသဉ္စ။ ပူဇော်ခြင်းအထူးကိုလည်းကောင်း။ အရဟတိ၊ ခံတော်မူထိုက်၏။ စ သစ္စံ။ မှန်၏။ တေနေဝ ပူဇာမိသေသအရဟဘာဝေန။ ထို့သိုပူဇော်အထူးကို ခံတော်မူထိုက်သည်၏ အဖြစ်ကြောင့်သာလျှင်။ တထာဂတေ၊ မြတ်စွာဘုရားသည်။ ဥပ္ပန္နေ။ ဖြစ်တော်မူပြီးသည်ရှိသော်။ ယေကေစိ။ အလုံးစုံးကုန်သော။ မဟေသေက္ခာ။ ကြီးကုန်သော အစိုးရတို့ဟူ၍ ကြားအပ်ကုန်သော။ ဒေဝမနုဿာ။ နတ်လူတို့သည်။ သန္တိ။ ရှိကုန်၏။ တေ ဒေဝမနုဿာ၊ ထိုနတ်လူတို့သည်။ အညတ္ထ-အညေသု၊ မြတ်စွာဘုရားမှ တစ်ပါးကုန်သော သူတို့၌။ ပူဇံ။ ပူဇြော်ခြင်းကို။ န ကရောန္တိ။ မပြုကြကုန်။
နံပါတ် (၇) အဖြေမှန် တံ မဏ္ဍူကံ၊ ထိုဖားကို။ ဧကော၊ တစ်ယောက်သော။ ဝစ္ဆပါလကော၊ နွားငယ်တို့ကို ကျောင်းသော နွားကျောင်းသူငယ်သည်။ ဒဏ္ဍံ၊ လှံတံကို။ ဩလုဗ္ဘ၊ အောက်၌ထောက်၍။ တိဋ္ဌန္တော၊ ရပ်သည်ရှိသော်။ တဿမဏ္ဍူကဿ၊ ထိုဖား၏။ သီသေ၊ ဦးခေါင်း၌။ သန္နိရုမ္ဘိတွာ၊ နှိပ်၍။ အဋ္ဌာသိ၊ ရပ်ပြီး။ သော မဏ္ဍူကော၊ ထိုဖားသည်။ တာဝဒေဝ။ ထိုရပ်ရာဖြစ်သော ခဏ၌ပင်လျှင်။ ကာလံ။ သေခြင်းကို။ ကတွာ။ ပြု၍။ တာဝတိံသဘဝနေ၊ တာဝတိံသာနတ်တို့၏ ဘုံ၌။ ဒွါဒသယောဇနိကေ၊ တစ်ဆယ့်နှစ်ယူဖနာတို့ အတိုင်းအရှည်ရှိသော။ ကနကဝိမာနေ၊ ရွှေဖြင့်ပြီးသော ဗိမာန်၌။ နိဗ္ဗတ္တိ၊ ဖြစ်ပြီး။
၁။ ဣဓ ဘိက္ခဝေ ဘိက္ခု အရညဂတော ဝါ ရုက္ခမူလဂတော ဝါ သုညာဂါရဂတော ဝါ နိသီဒတိ ပလ္လင်္ကံ အာဘုဇိတွာ ဥဇုံ ကာယံ ပဏိဓာယ ပရိမုခံ သတိံ ဥပဋ္ဌပေတွာ၊ သော သတောဝ အဿသတိ၊ သ တော ပဿသတိ။
၂။ ‘‘တွံ ခေါသိ ဥပါသက ကတကလျာဏော ကတကုသလော ကတဘီရုတ္တာနော အကတပါပေါ အကတလုဒ္ဓေါ အကတကိဗ္ဗိသော၊ ကတံ တယာ ကလျာဏံ၊ အကတံ တယာ ပါပံ’’။
၃။ သေယျော ယောဂုဠော ဘုတ္တော၊ တတ္တော အဂ္ဂိသိခူမော။ ယဉ္စေ ဘုဉ္ဇေယျ ဒုဿီလော။ ရဋ္ဌပိဏ္ဍံ အသညတော။
၄။ တီဟာကာရေဟိ ပဌမံ ဈာနံ သမာပဇ္ဇိန္တိ သမ္ပဖာနမုသာ ဘဏန္တဿ အာပတ္တိ ပါရာဇိကဿ၊ ပုဗ္ဝဿ ဟောတိ ‘‘ မုသာ ဘဏိဿ’’န္တိ၊ ဘဏန္တဿ ဟောတိ ‘‘မုသာ ဘဏာမီ’’တိ၊ ဘဏိတဿ ဟောတိ ‘‘မုသာ မယာ ဘဏိတ’’န္တိ။
၅။ ဗြဟ္မံ အဏတီတိ ဗြာဟ္မဏော၊ မန္တေ သဇ္ဈာယတီတိ အတ္ထော။ ဣဒမေဝ ဟိ ဇာတိဗြာဟ္မဏာနံ နိရုတ္တိဝစနံ။
၆။ အဂ္ဂဒက္ခိဏေယျတ္တာ စ စီဝရာဒိပစ္စယေ အရဟတိ ပူဇာဝိသေသဉ္စ၊ တေနေဝ စ ဥပ္ပန္နေ တထာဂတေ ယေ ကေစိ မဟေသက္ခာ ဒေဝမနုဿာ၊ န တေ အညတ္ထ ပူဇံ ကရောန္တိ။
၇။ တံ ဧကော ဝစ္ဆဝါလကော ဒဏ္ဍမောလုဗ္ဘတိဋ္ဌန္တော တဿ သီသေ သန္နိရုမ္ဘိတွာ အဋ္ဌာသိ။ သော တာဝဒေဝ ကာလံ ကတွာ တာဝတိံသဘဝနေ ဒွါဒသယောဇနိကေ ကနကဝိမာနေ နိဗ္ဗတ္တိ။
၈။ ယံ ဟိ ြောဟ္မဏ တထာဂတော အဘိဝါဒေယျ ဝါ ။ပ။ အာသနေ ဝါ နိမန္တေယျ၊ မုဒ္ဓါပိ တဿ ပုဂ္ဂလဿ ရတ္တိပရိယောသာနေ ပရိပါကသိထိလဗန္ဓနံ ဝဏ္ဋာ ပဝုတ္တတာလဖလမိဝ ဂီတတော ပစ္ဆိဇ္ဇိတွာ သဟသာ ဘူမိယံ ဝိပတေယျာတိ။
၉။ သမ္မာသမ္ဗောဓိန္တိ သမ္မာ သာမဉ္စ ဗောဓိံ။ အထ ဝါ ပသတ္ထံ သုန္ဒရဉ္စ ဗောဓိံ။ ဗောဓီတိ ရုက္ခောပိ, မဂ္ဂေါပိ, သဗ္ဗညုတညာဏမ္ပိ, နိဗ္ဗာနမ္ပိ ဝုစ္စတိ။
၁၀။ ပုရိမေန စေတ္ထ ဝတ္ထုကာမေဟိ ဝိဝေကဝစနတောယေတ ကာမသုခပရိစ္စာဂေါ၊ ဒုတိယေန ကိလေသကာမေဟိ ဝိဝေကဝစနတော နေက္ခမ္မသုခပရိဂ္ဂဟာ ဝိဘာဝိတော ဟောတိ။
တစ်ပုစ္ဆာလျှင် (၁၀)မှတ်စီ။
ပါရာဇိကဏ် အဖြေမှန်
နံပါတ်(၁) အဖြေမှန်
ဘိက္ခဝေ၊ရဟန်းတို့။ ဣဓ၊ ဤသာသနာတော်၌။ ဘိက္ခု၊ ရဟန်းသည်။ အရညဂတောဝါ၊ တောသိုံရောက်သည်ဖြစ်၍လည်းကောင်း။ ရုက္ခမူလဂတောဝါ၊ သစ်ပင်၏အနီးအောက်သို့ ရောက်သည်ဖြစ်၍လည်းကောင်း။ သုညာဂါရဂတောဝါ၊ ဆိတ်ငြိပ်ရာအရပ်သို့ရောက်သည်ဖြစ်၍လည်းကောင်း။ ပလ္လင်င်္ကံ၊ ထက်ဝယ်ကို။ အာဘုဇိတွာ၊ ဖွဲ့ခွေ၍။ ကာယံ၊ အထက်ဖြစ်သောကိုယ်ကို။ ဥဇုံ၊ ဖြောက်မတ်စွာ။ ပဏိဓာယ၊ ထား၍။ ပရိမုခံ၊ ကမ္မဋ္ဌာန်းသို့ရှေးရှု။ သတိံ၊ သတိကို။ ဥပဋ္ဌပေတွာ၊ ရှေးရှုထင်စေ၍။ နိသီဒတိ၊ ထိုင်၏။ သောဘိက္ခု၊ ရဟန်းသည်။ သတောဝ၊ သတိနှင့်ပြည့်စုံသည်ဖြစ်၍သာလျှင်။ အဿသတိ၊ ထွက်သက်ကို ဖြစ်စေ၏(ဝါ)ထွက်သက်ကို ထုတ်၏။(ဝါ)ထွက်သက်ကို မှုတ်၏။ သတော၊ သတိနှင့် ပြည့်စုံသည်ဖြစ်၍ သာလျှင့်။ ပဿသတိ၊ ဝင်သက်ကိုဖြစ်စေ၏။(ဝါ)ဝင်သက်ကို သွင်း၏။
နံပါတ်(၂) အဖြေမှန်
‘‘ဥပါသက၊ ဥပါသကာ။ တွံ၊ သင်သည်။ ကတကလျာဏော၊ ပြုအပ်ပြီးသော စင်ကြယ်သော အမှုရှိသည်။ ကတကုသလော။ ပြုအပ်ပြီးသော ကောင်းမှုရှိသည်။ ကတဘီရုတ္တာဏော၊ ပြုအပ်ပြီးသော ကြောက်ခြင်းကို တားမြစ်တတ်သော ကောင်းမှုရှိသည်။ အသိ၊ ဖြစ်၏။ အကတပါပေါ၊ ပြုအပ်ပြီးသော ယုတ်မာသောအမှု မရှိသည်။ အကတလုဒ္ဒေါ၊ ပြုအပ်သောကြမ်းကြုတ်သော အမှုမရှိသည်။ အကတကိဗ္ဗိသော၊ ပြုအပ်သော ခက်ထန်သော အမှုမရှိသည်။ အသိ၊ ဖြစ်၏။ တယာ၊ သင်သည်။ ကလျာဏံ၊ ကောင်းမှုကို၊ ကတံ၊ ပြုအပ်ပြီး။ တယာ၊ သင်သည်။ ပါပံ၊ မကောင်းမှုကို။ အကတံ၊ မပြ၌အပ်’’။
နံပါတ်(၃) အဖြေမှန်
ဒုဿီလော၊ သီလမရှိသော။ အသညတော၊ အစောင့်စည်းသော ရဟန်းသည်။ ယံ ရဋ္ဌပိဏ္ဍံ၊ အကြင်တိုင်းသူတို့ ဆွမ်းကို။ စေ ဘုဉ္စေယျ၊ အကယ်၍ စားငြားအံ့။ တတ္ထံ၊ ပူစွာသော၊ အဂ္ဂိသိခူပမံ၊ မီးလျှံဥပမာရှိသော။ အယဉ္စအဆယာဂုဠှံ၊ အကြင်သံတွေကိုလည်း။ စေ ဘုဉ္စေယျ၊ အကယ်၍စားငြားအံ့။ တေသု၊ ထိုတိုင်းသူတို့ဆွမ်း,ပူစွာသော မီးလျှံဥပမာရှိသော သံတွေခဲတို့တွင်။ တတ္တော၊ ပူစွာသော။ အဂ္ဂိသိခူပမော၊ မီးလျှံနှင့်တူသော ဥပမာရှိသော။ ဘုတ္တော၊ စားအပ်သော။ အယောဂုဠော။ သံတွေ သံချောင်းသည်။ သေယျော၊ မြစ်၏။
နံပါတ် (၄) အဖြေမှန်
ပုဗ္ဗေဝ၊ မဆိုမီရှေးဦးကပင်လျှင်။ အဿပုဂ္ဂလဿ၊ ထိုပုဂ္ဂိုလ်အား။ အဟံ၊ ငါသည်။ မုသာ၊ ချွတ်ယွင်းသောစကား ကို။ ဘဏိဿံ၊ ဆိုလအံ့။ ဣတိ၊ ဤသို့သော စိတ်အကြံသည်။ ဟောတိ။ ဖြစ်၏။ ဘဏန္တဿ၊ ဆိုဆဲသော။ အဿ၊ ထိုပုဂ္ဂိုလ်အား။ အဟံ၊ ငါသည်။ မုသာ၊ ချွတ်ယွင်းသော စကားကို။ ဘဏာမိ၊ ဆို၏။ ဣတိ၊ ဤသို့သော စိတ်အကြံသည်။ ဟောတိ၊ ဖြစ်၏။ ဘဏိတဿ၊ ပြောဆိုပြီးသော ရဟန်း၏။ မုသာ၊ ချွတ်ယွင်းသော စကားကို။ မယာ။ ငါသည်။ ဘဏိတံ၊ ဆိုအပ်ပြီး။ ဣတိ၊ ဤသို့သော စိတ်အကြံသည်။ ဟောတိ၊ ဖြစ်၏။ ဣတိ၊ ဤသို့။ တီဟိ။ သုံးပါးကုန်သော။ အကာရေဟိ၊ အကြောင်းတို့ဖြင့်။ ပဌမံဈာနံ၊ ပဌမဈာန်ကို။ သမာပဇ္ဇိံ၊ ငါဝင်စားပြီး။ ဣတိ၊ ဤသို့။ သမ္ပဇာနမုသာ၊ သိလျှက်ပျက်သော စကားကို။ ဘဏန္တဿ။ ဆိုသောရဟန်းအား။ ပါရာဇိကဿ။ ပါရာဇိကအာပတ်သို့။ အာပတ္တိ၊ ရောက်ခြင်းသည်။ ဟောတိ၊ ဖြစ်၏။
နံပါတ် (၅) အဖြေမှန်
ယောပုဂ္ဂလော။ အကြင်ပုဂ္ဂိုလ်သည်။ ဗြဟ္မံ။ ဗေဒင်ကို။ အဏတိ၊ သရဇ္ဈာယ်တတ်၏။ ဣတိ တသ္မာဗြာဟ္မဏတ္တာ။ ထိုသို့ဗေဒင်ကို သရဇ္ဈာယ်တတ်သည်၏ အဖြစ်ကြောင့်။ သောပုဂ္ဂလော၊ ထိုပုဂ္ဂိုလ်သည်။ ဗြာဟ္မဏော၊ ဗြာဟ္မဏမည်၏။ မန္တေ။ ဣရုဗေဒင်, ယဇုဗေဒင်, သာမဗေဒင်တို့ကို။ သဇ္ဈာယတိ၊ သရဇ္ဈာယ်တတ်၏။ ဣတိ အယံ။ ဤဆိုအပ်ပြီးသည်ကား။ အတ္ထော၊ ဗြဟ္မံအဏတီတိဟူကုန်သော ပုဒ်တို့၏အနက်တည်း။ ကသ္မာ၊အဘယ်ကြောင့်။ ဗြဟ္မံ အဏတီတိ ဗြာဟ္မဏောတိ၊ ဗြဟ္မံ အဏတီတိ ဗြာဟ္မဏောဟူ၍။ ဝုစ္စတိ၊ ဆိုအပ်သနည်း။ ဟိ ယသ္မာ၊ အကြင်ကြောင့်။ ဣဒမေဝ ဗြဟ္မံ အဏတီတိ ဗြာဟ္မဏောတိ ဝစနံ၊ ဤဗြဟ္မံ အဏတီတိ ဗြာဟ္မဏောဟူသော သဒ္ဒါသည်သာလျှင်။ ဇာတိဗြာဟ္မဏာနံ၊ အမျိုးအားဖြင့် ဖြစ်ကုန်သော ပုဏ္ဏားတို့ကို။ နိရုတ္တိဝစနံ။ ဝိဂြိုဟ်ကို ဆိုကြောင်းဖြစ်သော သဒ္ဒါတည်း။ တသ္မာ။ တို့ကြောင့်။ ဗြဟ္မံ အဏတီတိ ဗြာဟ္မဏောတိ၊ ဗြဟ္မံ အဏတီတိ ဗြာဟ္မဏောဟူ၍။ ဝုစ္စတိ။ ဆိုအပ်သတည်း။
နံပါတ် (၆) အဖြေမှန်
စ၊ အရာနံ ဟတတ္တာ၏ အကျယ်မှတစ်ပါး ပစ္စယာနံ အရဟတ္တာ၏ အကျယ်ကို ဆိုဦးအံ့။ အဂ္ဂဒက္ခိဏေယျတ္တာစ၊ မြတ်သောအလှူကို ခံတော်မူထိုက်သည်၏ အဖြစ်ကြောင့်လည်း။ စီဝရာဒိပစ္စယေစ၊ သင်္ကန်းအစရှိကုန်သော ပစ္စည်းတို့ကိုလည်းကောင်း။ ပူဇာဝိသေသဉ္စ။ ပူဇော်ခြင်းအထူးကိုလည်းကောင်း။ အရဟတိ၊ ခံတော်မူထိုက်၏။ စ သစ္စံ။ မှန်၏။ တေနေဝ ပူဇာမိသေသအရဟဘာဝေန။ ထို့သိုပူဇော်အထူးကို ခံတော်မူထိုက်သည်၏ အဖြစ်ကြောင့်သာလျှင်။ တထာဂတေ၊ မြတ်စွာဘုရားသည်။ ဥပ္ပန္နေ။ ဖြစ်တော်မူပြီးသည်ရှိသော်။ ယေကေစိ။ အလုံးစုံးကုန်သော။ မဟေသေက္ခာ။ ကြီးကုန်သော အစိုးရတို့ဟူ၍ ကြားအပ်ကုန်သော။ ဒေဝမနုဿာ။ နတ်လူတို့သည်။ သန္တိ။ ရှိကုန်၏။ တေ ဒေဝမနုဿာ၊ ထိုနတ်လူတို့သည်။ အညတ္ထ-အညေသု၊ မြတ်စွာဘုရားမှ တစ်ပါးကုန်သော သူတို့၌။ ပူဇံ။ ပူဇြော်ခြင်းကို။ န ကရောန္တိ။ မပြုကြကုန်။
နံပါတ် (၇) အဖြေမှန် တံ မဏ္ဍူကံ၊ ထိုဖားကို။ ဧကော၊ တစ်ယောက်သော။ ဝစ္ဆပါလကော၊ နွားငယ်တို့ကို ကျောင်းသော နွားကျောင်းသူငယ်သည်။ ဒဏ္ဍံ၊ လှံတံကို။ ဩလုဗ္ဘ၊ အောက်၌ထောက်၍။ တိဋ္ဌန္တော၊ ရပ်သည်ရှိသော်။ တဿမဏ္ဍူကဿ၊ ထိုဖား၏။ သီသေ၊ ဦးခေါင်း၌။ သန္နိရုမ္ဘိတွာ၊ နှိပ်၍။ အဋ္ဌာသိ၊ ရပ်ပြီး။ သော မဏ္ဍူကော၊ ထိုဖားသည်။ တာဝဒေဝ။ ထိုရပ်ရာဖြစ်သော ခဏ၌ပင်လျှင်။ ကာလံ။ သေခြင်းကို။ ကတွာ။ ပြု၍။ တာဝတိံသဘဝနေ၊ တာဝတိံသာနတ်တို့၏ ဘုံ၌။ ဒွါဒသယောဇနိကေ၊ တစ်ဆယ့်နှစ်ယူဖနာတို့ အတိုင်းအရှည်ရှိသော။ ကနကဝိမာနေ၊ ရွှေဖြင့်ပြီးသော ဗိမာန်၌။ နိဗ္ဗတ္တိ၊ ဖြစ်ပြီး။
နံပါတ် (၈)
ဗြာဟ္မဏ၊ ပုဏ္ဏား။ ဟိသစ္စံ၊ မှန်၏။ ယ့ပုဂ္ဂလံ၊ အကြင်ပုဂ္ဂိုလ်ကို။ တထာဂတော၊ မြတ်စွာဘုရားသည်။ အဘိဝါဒေယျဝါ၊ ရှိခိုးမူလည်း ရှိခိုးငြားအံ့။ ပစ္စုဋ္ဌေယျဝါ၊ နေရာမှထ၍ ခရီးဦးကြိုဆိုမူလည်း ကြိုဆိုတော်မူငြားအံ့။ အာသနေန၊ နေရာဖြင့်။ နိမန္တေယျဝါ၊ ဖိတ်မူလည်း ဖိတ်တော်မူငြားအံ့။ တဿ ပုဂ္ဂလဿ၊ ထိုပုဂ္ဂိုလ်၏။ မုဒ္ဓါပိ၊ ဦးခေါင်းသည်မူလည်း။ ရတ္တိပရိယောသာနေ၊ ညဥ့်၏ အဆုံး၌။ ပရိပါကသိထိလနဗန္ဓနံ၊ ထက်ဝန်ကျင်မှ ရင်ခြင်းကြောင့် လျော့သော အဖွဲ့ရှိသော။ ဝဏ္ဋာ၊ အညှာမှ။ ပဝုတ္တတာလဖလံ၊ လျော့သော အဖွဲ့ရှိခြင်းကြောင့် လွတ်သောထန်း၏ အသီးသည်။ ဝဏ္ဋာ၊ အညှာမှ။ ပစ္ဆိဇ္ဇိတွာ၊ ပြတ်၍။ သဟသာဝ၊ အဆောတလျင်သာလျှင်။ ဘူမိယံ၊ မြေ၌။ ဝိပတတိ ဣဝ၊ လျှောကျသကဲ့သို့။ တထာ၊ ထိုအတူ။ ဂီဝတော၊ လည်မှ။ ပစ္ဆိဇ္ဇိတွာ၊ ပြတ်၍။ သဟသာဝ၊ အဆောတလျင်သာလျှင်။ ဘူမိယံ၊ မြေ၌။ ဝိပတေယျ၊ လျှောကျရာ၏။ ဣတိ အယံ အတ္ထော၊ ဤဆိုအပ်ပြီးသော အနက်တည်း။
နံပါတ် (၉)
သမ္မာသမ္ဗောဓိန္တိ၊ ကား။ သမ္မာ၊ မဖောက်မပြန်။ သာမဉ္စ၊ မိမိ၏ အလိုကိုသာလျှင်။ ဗောဓိံ၊ လေးပါကုန်သော သစ္စာတို့ကို သိတတ်သော အရဟတ္တမဂ်ကို။ အထဝါ၊ တစ်နည်းကား။ ပသတ္ထဉ္စ၊ ချီးမွမ်းလည်းအပ်သော။ သုန္ဒရဉ္စ၊ ကောင်းလည်းကောင်းသော။ ဗောဓိံ၊ လေးပါးကုန်သော သစ္စာတို့ကို သိတတ်သော အရဟတ္တမဂ်ဉာဏ်ကို။ ရုက္ခောပိ၊ ညောင်ဗုဒ္ဓဟေပင်ကိုလည်းကောင်း။ မဂ္ဂေါပိ၊ မဂ်ကိုလည်းကောင်း။ သဗ္ဗဉုတဉာဏမ္ပိ၊ သဗ္ဗညုတဉာဏ်ကိုလည်းကောင်း။ နိဗ္ဗာနမ္ပိ၊ နိဗ္ဗာန်ကိုလည်းကောင်း။ ဗောဓီတိ၊ ဗောဓိဟူ၍။ ဝုစ္စတိ၊ ဆိုအပ်၏။
နံပါတ် (၁၀)
စ၊ ထိုမှတစ်ပါး။ ဧတ္ထ ဧတသ္မိံ ပဒဒွယေ၊ ဤ ဝိဝိစ္စေဝ ကာမေဟိ ဝိဝိစ္စ အကုသလေဟိ ဓမ္မေဟိဟူကုန်သော ပုဒ်တို့၏ နှစ်ခုတို့၏ အပေါင်းတို့တွင်။ ပုရိမေန၊ ရှေ့၌ဖြစ်သော။ ဝိဝိစ္စေဝ ကာမေဟီတိပဒေန၊ ဝိဝိစ္စေဝ ကာမေဟိဟူသော ပုဒ်ဖြင့်။ ဝတ္ထုကာမေဟိ၊ ဝတ္ထုကာမတို့မှ။ ဝိဝေကဝစနတောယေဝ၊ ဆိတ်ခြင်းကို ဟောတော်မူခြင်းကြောင့်သာလျှင်။ ကာမသုခပရိစ္စာဂေါ၊ ဝတ္ထုကာမတို့ကို အာရုံပြ၍ ဖြစ်သော သုခဝေဒနာကို စွန့်ခြင်းကို။ ဝိဘာဝိတော၊ ထင်စွာပြတော်မူအပ်သည်။ ဟောတိ၊ ဖြစ်၏။ ဒုတိယေန။ နှစ်ခုတို့၏ ပြည့်ကြောင်းဖြစ်သော။ ဝိဝိစ္စ အကုသလေဟိ ဓမ္မေဟီတိ ပဒေန၊ ဝိဝိစ္စ အကုသလေဟိ ဓမ္မေဟိဟူသော ပုဒ်ဖြင့်။ ကိလေသ ကာမေဟိ၊ ကိလေသာကာမတို့မှ။ ဝိဝေကဝစနတော၊ ဆိတ်ခြင်းကို ဟောတော်မူခြင်းကြောင့်။ နေက္ခမ္မသုခပရိဂ္ဂဟော။ ပဌမဈာန်ချမ်းသာကို သိမ်းဆည်းခြင်းကို။ ဝိဘာဝိတော၊ ထင်စွာပြတော်မူအပ်သည်။ ဟောတိ၊ ဖြစ်၏။
နံပါတ် (၉)
သမ္မာသမ္ဗောဓိန္တိ၊ ကား။ သမ္မာ၊ မဖောက်မပြန်။ သာမဉ္စ၊ မိမိ၏ အလိုကိုသာလျှင်။ ဗောဓိံ၊ လေးပါကုန်သော သစ္စာတို့ကို သိတတ်သော အရဟတ္တမဂ်ကို။ အထဝါ၊ တစ်နည်းကား။ ပသတ္ထဉ္စ၊ ချီးမွမ်းလည်းအပ်သော။ သုန္ဒရဉ္စ၊ ကောင်းလည်းကောင်းသော။ ဗောဓိံ၊ လေးပါးကုန်သော သစ္စာတို့ကို သိတတ်သော အရဟတ္တမဂ်ဉာဏ်ကို။ ရုက္ခောပိ၊ ညောင်ဗုဒ္ဓဟေပင်ကိုလည်းကောင်း။ မဂ္ဂေါပိ၊ မဂ်ကိုလည်းကောင်း။ သဗ္ဗဉုတဉာဏမ္ပိ၊ သဗ္ဗညုတဉာဏ်ကိုလည်းကောင်း။ နိဗ္ဗာနမ္ပိ၊ နိဗ္ဗာန်ကိုလည်းကောင်း။ ဗောဓီတိ၊ ဗောဓိဟူ၍။ ဝုစ္စတိ၊ ဆိုအပ်၏။
နံပါတ် (၁၀)
စ၊ ထိုမှတစ်ပါး။ ဧတ္ထ ဧတသ္မိံ ပဒဒွယေ၊ ဤ ဝိဝိစ္စေဝ ကာမေဟိ ဝိဝိစ္စ အကုသလေဟိ ဓမ္မေဟိဟူကုန်သော ပုဒ်တို့၏ နှစ်ခုတို့၏ အပေါင်းတို့တွင်။ ပုရိမေန၊ ရှေ့၌ဖြစ်သော။ ဝိဝိစ္စေဝ ကာမေဟီတိပဒေန၊ ဝိဝိစ္စေဝ ကာမေဟိဟူသော ပုဒ်ဖြင့်။ ဝတ္ထုကာမေဟိ၊ ဝတ္ထုကာမတို့မှ။ ဝိဝေကဝစနတောယေဝ၊ ဆိတ်ခြင်းကို ဟောတော်မူခြင်းကြောင့်သာလျှင်။ ကာမသုခပရိစ္စာဂေါ၊ ဝတ္ထုကာမတို့ကို အာရုံပြ၍ ဖြစ်သော သုခဝေဒနာကို စွန့်ခြင်းကို။ ဝိဘာဝိတော၊ ထင်စွာပြတော်မူအပ်သည်။ ဟောတိ၊ ဖြစ်၏။ ဒုတိယေန။ နှစ်ခုတို့၏ ပြည့်ကြောင်းဖြစ်သော။ ဝိဝိစ္စ အကုသလေဟိ ဓမ္မေဟီတိ ပဒေန၊ ဝိဝိစ္စ အကုသလေဟိ ဓမ္မေဟိဟူသော ပုဒ်ဖြင့်။ ကိလေသ ကာမေဟိ၊ ကိလေသာကာမတို့မှ။ ဝိဝေကဝစနတော၊ ဆိတ်ခြင်းကို ဟောတော်မူခြင်းကြောင့်။ နေက္ခမ္မသုခပရိဂ္ဂဟော။ ပဌမဈာန်ချမ်းသာကို သိမ်းဆည်းခြင်းကို။ ဝိဘာဝိတော၊ ထင်စွာပြတော်မူအပ်သည်။ ဟောတိ၊ ဖြစ်၏။
No comments:
Post a Comment