မန္တလေးမြို့ ၊ မစိုးရိမ်တိုက်သစ်
အပတ်စဉ်စာမေးပွဲ
စာချတန်း။ ။သီလက္ခန္ဓဝဂ္ဂပါဠိ,အဋ္ဌကထာ (ပထမနေ့) မေးခွန်း
၁၃၈၁-ခု၊ ဝါခေါင်လဆန်း (၁၅) ရက် (၁၅-၈-၂၀၁၉) ကြာသပတေးနေ့
ခွင့်ပြုချိန်။ ။ ၄-နာရီ (နေ့ ၁၂-နာရီမှ ညနေ ၄-နာရီအထိ)
===
အောက်ပါတို့ကို ညွှန်ကြားချက်နှင့်အညီ အနက်ယောဇနာခဲ့ပါ။
၁။ ဧဝံ ဝုတ္တေ, သောဏဒဏ္ဍော ဗြာဟ္မဏော တေ ဗြာဟ္မဏေ ဧတဒဝေါစ - ‘‘တေန ဟိ, ဘော, မမပိ သုဏာထ, ယထာ မယမေဝ အရဟာမ တံ ဘဝန္တံ ဂေါတမံ ဒဿနာယ ဥပသင်္ကမိတုံ၊ နတွေဝ အရဟတိ သော ဘဝံ ဂေါတမော အမှာကံ ဒဿနာယ ဥပသင်္ကမိတုံ။-ကို တေ ဗြာဟ္မဏေ-၌ သရူပတ္ထ ထင်စေလျက်။
၂။ မာ ဘဝန္တော ဧဝံ အဝစုတ္ထ, မာ ဘဝန္တော ဧဝံ အဝစုတ္ထ – ‘အပဝဒတေဝ ဘဝံ သောဏဒဏ္ဍော ဝဏ္ဏံ, အပဝဒတိ မန္တေ, အပဝဒတိ ဇာတိံ ဧကံသေန။ ဘဝံ သောဏဒဏ္ဍော သမဏဿေဝ ဂေါတမဿ ဝါဒံ အနုပက္ခန္ဒတီ’တိ။ နာဟံ, ဘော, အပဝဒါမိ ဝဏ္ဏံ ဝါ မန္တေ ဝါ ဇာတိံ ဝါ’’တိ။
၃။ ‘‘နော ဟိဒံ, ဘော ဂေါတမ။ သီလပရိဓောတာ ဟိ, ဘော ဂေါတမ, ပညာ၊ ပညာပရိဓောတံ သီလံ။ ယတ္ထ သီလံ တတ္ထ ပညာ, ယတ္ထ ပညာ တတ္ထ သီလံ။ သီလဝတော ပညာ, ပညဝတော သီလံ။ သီလပညာဏဉ္စ ပန လောကသ္မိံ အဂ္ဂမက္ခာယတိ။
၄။ ခေမဋ္ဌိတာ ဇနပဒါ အကဏ္ဋကာ အနုပ္ပီဠာ မနုဿာ မုဒါ မောဒမာနာ ဥရေ ပုတ္တေ နစ္စေန္တာ အပါရုတဃရာ မညေ ဝိဟရန္တိ။
၅။ နတ္ထိ ဒိန္နန္တိ ဒိန္နဖလာဘာဝံ သန္ဓာယ ဝဒတိ။ ယိဋ္ဌံ ဝုစ္စတိ မဟာယာဂေါ။ ဟုတန္တိ ပဟေဏကသက္ကာရော အဓိပ္ပေတော။ တမ္ပိ ဥဘယံ ဖလာဘာဝမေဝ သန္ဓာယ ပဋိက္ခိပတိ။ ဖလံ ဝိပါကောတိ ယံ ဖလန္တိ ဝါ ဝိပါကောတိ ဝါ ဝုစ္စတိ, တံ နတ္ထီတိ ဝဒတိ။-ကို ဝဒတိ, ပဋိက္ခိပတိ ကြိယာပုဒ်တို့ ကတ္တားထည့်လျက်။
၆။ သဗ္ဗဝါရိဝါရိတော စာတိ ဝါရိတသဗ္ဗဥဒကော ပဋိက္ခိတ္တသဗ္ဗသီတောဒကောတိ အတ္ထော။ သော ကိရ သီတောဒကေ သတ္တသညီ ဟောတိ, တသ္မာ န တံ ဝဠဉ္ဇေတိ။
၇။ ဣဒမ္ပိဿ ဟောတိ သီလသ္မိန္တိ ဣဒမ္ပိ အဿ ဘိက္ခုနော ပါဏာတိပါတာ ဝေရမဏိ သီလသ္မိံ ဧကံ သီလံ ဟောတီတိ အတ္ထော။ ပစ္စတ္တဝစနတ္ထေ ဝါ ဧတံ ဘုမ္မံ။ မဟာအဋ္ဌကထာယဉှိ ဣဒမ္ပိ တဿ သမဏဿ သီလန္တိ အယမေဝ အတ္ထော ဝုတ္တော။-ကို "ဧတံ မလွဲ၊ ဝိဘတ်စွဲမူ" စသော နိယံနှင့်အညီ။
၈။ အညာနိပိ ဟေဋ္ဌာ ဥပရိ ပစ္ဆတော ပေက္ခဏဝသေန ဩလောကိတဥလ္လောကိတာပလောကိတာနိ နာမ ဟောန္တိ, တာနိ ဣဓ န ဂဟိတာနိ။ သာရုပ္ပဝသေန ပန ဣမာနေဝ ဒွေ ဂဟိတာနိ။-ကို နိပါတ်, သဗ္ဗနာမ် အစွဲများနှင့် ဒွေ-၌ သင်္ချေယျပေါ်လွင်စေလျက်။
၉။ တထာ ပဋ္ဋုဏ္ဏဒုကူလာဒိဘေဒံ လောဘနီယစီဝရံ။ တာဒိသဉှိ အရညေ ဧကကဿ နိဝါသန္တရာယကရံ ဇီဝိတန္တရာယကရဉ္စာပိ ဟောတိ။-ကို ဝါကျပရိဝတ္တနနည်းဖြင့်။
၁၀။ ‘‘ဂဏှာဟိ, ဘန္တေ, ယဒိစ္ဆသီ’’တိ ဝုစ္စမာနော သစဿ တေသု အညတရေနပိ ရောဂေါ ဝူပသမ္မတိ, အထ မုတ္တဟရီဋကံ နာမ ဗုဒ္ဓါဒီဟိ ဝဏ္ဏိတန္တိ စတုမဓုရံ ပဋိက္ခိပိတွာ မုတ္တဟရီဋကေနေဝ ဘေသဇ္ဇံ ကရောန္တော ပရမသန္တုဋ္ဌောဝ ဟောတိ။
တစ်ပုစ္ဆာလျှင် (၁၀) မှတ်စီ။
================================================================
သီလက္ခန် အဖြေ - ဝါခေါင်လပြည့်- ၁၃၈၁
သီ (ပနေ့) အဖြေ- ၁။
ဧဝံ-ဤသို့၊ ဝုတ္တေ-ပြောဆိုအပ်သော်၊ သောဏဒဏ္ဍော-သော၊ ဗြာဟ္မဏော-သည်၊ တေ ဗြဟ္မဏေ- ထိုငါးရာကုန်သော ပုဏ္ဏားတို့ကို၊ ဧတံ-ဤစကားကို၊ အဝေါစ-ပြောပြီ၊ ကိံ-နည်း၊ ဘော-အမောင်တို့၊ တေန ဟိ- ထိုသို့ဖြစ်လျှင်၊ ယထာ (ယေန ကာရဏေန) -အကြင်အကြောင်းကြောင့်၊ မယမေဝ- ငါတို့သည်သာ၊ (ဝါ) ငါတို့ကသာ၊ တံ ဘဂဝန္တံ ဂေါတမံ-ကို၊ ဒဿနာယ-ငှါ၊ ဥပသင်္ကမိတုံ- ငှါ၊ အရဟာမ-ထိုက်ကုန်၏၊ သော ဘဝံ ဂေါတမော- သည်၊ အမှာကံ-တို့ကို၊ ဒဿနာယ-ငှါ၊ ဥပသင်္ကမိတုံ-ငှါ၊ န တွေဝ အရဟတိ-မထိုက်သည်သာ၊ မမပိ-ငါ၏လည်း ၊ (တထာ တံ ကရဏံ- ထိုအကြောင်းကို၊) သုဏာထ- နားထောင်ကြကုန်ဦးလော၊။
(တေ ဗြာဟ္မဏေ အစွဲ ၃-မှတ်, ကြွင်း- ၇-မှတ်။)
(သီ၊ ၁၀၇။ ဘာဋီ၊ သျ၊ ၆၂၀။)
သီ (ပနေ့) အဖြေ- ၂။
ဘဝန္တော-အမောင်တို့၊ (တုမှေ-တို့သည်၊) ဧဝံ-သို့၊ မာ အဝစုတ္ထ- မပြောဆိုကြ ကုန်လင့်၊ ဘဝန္တော-အမောင်တို့၊ (တုမှေ-တို့သည်၊) ဧဝံ-သို့၊ မာ အဝစုတ္ထ- မပြောဆိုကြကုန်လင့်၊ ဘဝံ သောဏဒဏ္ဍော- သည်၊ ဝဏ္ဏံ- အဆင်းကို၊ အပဝဒတေဝ- ပယ်ရှား၍ ပြောဆိုသည်သာ၊ မန္တေ-မန္တန်တို့ကို၊ အပဝဒတိ ဧဝ-သာ၊ ဇာတိံ- အမျိုးဇာတ်ကို၊ အပဝဒတိ ဧဝ-သာ၊ ဘဝံ သောဏဒဏ္ဍော- သည်၊ ဧကံသေန- အားဖြင့်၊ သမဏဿေဝ ဂေါတမဿ- ၏ပင်၊ ဝါဒံ-အယူဝါဒသို့၊ အနုပက္ခန္ဒတိ-၏၊ ဣတိ-သို့၊ မာ အဝစုတ္ထ- ကုန်လင့်၊ ဘော-တို့၊ အဟံ-သည်၊ ဝဏ္ဏံ ဝါ- ကိုလည်းကောင်း၊ မန္တေဝါ- တို့ကို၎င်း၊ ဇာတိံ ဝါ- ကို၎င်း၊ န အပဝဒါမိ- အကြောင်းမဲ့ မပယ်ရှားပါ၊ ဣတိ-သို့ပြောပြီ။
(သီ၊ ၁၁၅။ ဘာဋီ၊ သျ၊ ၆၃၂)
သီ (ပနေ့) အဖြေ- ၃။
ဘော ဂေါတမ-မ၊ ဣဒံ-ဤသုံးမျိုးသည်၊ နော ဟိ - မဖြစ်နိုင်ပါ၊ ဘော ဂေါတမ- မ၊ ဟိ- မှန်၏၊ ပညာ- ကို၊ သီလပရိဓောတာ- သီလဖြင့် ထက်ဝန်းကျင် ဆေးကြောအပ်ပါ၏၊ သီလံ-ကို၊ ပညာပရိဓောတာ- ၏၊ ယတ္ထ-အကြင်ပုဂ္ဂိုလ်၌၊ သီလံ-သည်၊အတ္ထိ-၏၊ တတ္ထ-၌၊ ပညာ-သည်၊ အတ္ထိ-၏၊ ယတ္ထ- ၌၊ ပညာ-သည်၊ အတ္ထိ-၏၊ တတ္ထ-၌၊ သီလံ-သည်၊ အတ္ထိ-၏။ သီလဝတော -၏ (ဝါ) မှာ၊ ပညာ-သည်၊ အတ္ထိ-၏၊ ပညာဝတော-၏ (ဝါ) မှာ၊ သီလံ-သည်၊ အတ္ထိ-၏၊ လောကသ္မိံ-၌၊ သီလပညာနဉ္စ- သီလနှင့် ပညာ ကိုလည်း၊ အဂ္ဂံ-အမြတ်ဆုံးဟူ၍၊ အက္ခာယတိ-၏။
(သီ၊ ၁၁၆၊ ဘာဋီ၊ သျ၊ ၆၃၄။)
သီ (ပနေ့) အဖြေ- ၄။
ဇနပဒါ- တို့သည်၊ ခေမဋ္ဌိတာ-ဘေးမရှိသည်၏ အဖြစ်ဖြင့် တည်ကြရကုန်သည်၊ အကဏ္ဋကာ- သူခိုး သူပုန်တည်းဟူသော ဆူးငြောင့်ခလုတ် မရှိကုန်သည်၊ အနုပ္ပီဠာ- ညှင်းဆဲခံရခြင်း မရှိကုန်သည်၊ ဟုတွာ- ၍၊ မနုဿာ- တို့သည်၊ မုဒါ- ဝမ်းမြောက်ကြကုန်သည်၊ မောဒမာနာ- အခြားသူတို့က ပြန်၍ ဝမ်းမြောက်ကြကုန်သည်၊ ဥရေ-ရင်၌၊ ပုတ္တေ- သားသ္မီးတို့ကို၊ နစ္စေန္တာ- က,စေကုန်လျက်၊ အပါရုတဃရာ မညေ- မပိတ်အပ်သော တံခါးရှိသော အိမ်ရှိကုန်သကဲ့သို့၊ ဟုတွာ- ၍၊ ဝိဟရန္တိ-ကုန်၏။
(သီ၊ ၁၂၉။ ဘာဋီ၊ သျ၊ ၃၃၇။)
သီ (ပနေ့) အဖြေ- ၅။
နတ္ထိ ဒိန္နန္တိ-ဟူသော စကားကို၊ ဒိန္နဿ- ပေးလှူအပ်သော ပစ္စည်းဝတ္ထုကို ပေးလှူ ကြောင်း ဒါနစေတနာ၏၊ ဖလာဘာဝံ- အကျိုး၏ မရှိခြင်းကို၊ (အဇိတော- သည်၊) ဝဒတိ- ၏၊ မဟာယာဂေါ- အကြီးအကျယ် ပေးလှူပူဇော်ခြင်းကို၊ ယိဋ္ဌံ- ဟူ၍၊ ဝုစ္စတိ-၏၊ ပဟေဏကသက္ကာရော- အာဂန္တုကဒါန၏ အဖြစ်ဖြင့် ကောင်းစွာပြု၍ ပူဇော်ခြင်းကို၊ ဟုတန္တိ-ဟူ၍၊ အဓိပ္ပေတော-အလိုရှိအပ်၏၊ တမ္ပိ ဥဘယံ- ထိုယိဋ္ဌ ဟုတနှစ်ပါးစုံကိုလည်း၊ ဖလာဘာဝမေဝ-အကျိုး၏ မရှိခြင်းကိုပင်၊ သန္ဓာယ-၍၊ (အဇိတော-အဇိတသည်) ပဋိက္ခိပတိ-ပယ်၏၊ ဖလံ ဝိပါကောတိ - ဟူသော စကားကို၊ ( ဝဒတိ-၏၊) ယံ-အကြင် အကျိုးရင်း အကျိုးဆက်ကို၊ ဖလန္တိ ဝါ- ဖလ ဟူ၍လည်းကောင်း၊ ဝိပါကောတိ ဝါ-ဟူ၍လည်းကောင်း၊၊ ဝုစ္စတိ-၏၊ တံ - ထို အကျိုးရင်း အကျိုးဆက်သည် လည်းကောင်း၊ ( သော ဝိပါကော ဝါ- ထိုတူသောအကျိုးသည်၄င်း၊ ) နတ္ထိ-မရှိ၊ ဣတိ-သို့၊ ဝဒတိ-၏၊ ဝဒတိ, ပဋိက္ခိပတိ ကြိယာပုဒ်တို့ ကတ္တား (၄) မှတ်။ ကြွင်း ၆-မှတ်။
(ဒီ၊ဋ္ဌ၊၁။ ၁၄၉) ဘာဋီ၊၂။၃၄၅)
သီ (ပနေ့) အဖြေ- ၆။
သဗ္ဗဝါရိဝါရိတော စာတိ- ကား၊ ဝါရိတသဗ္ဗဥဒကော- တားမြစ်အပ်ပြီးသော အလုံးစုံသော ရေအေးကို သုံးစွဲခြင်းရှိသည်၊ ပရိက္ခိတ္တသဗ္ဗပီတောဒကော- ပယ်မြစ်အပ်ပြီးသော အလုံးစုံသော ရေအေးကို သုံးစွဲခြင်းရှိသည်၊ ဣတိ အတ္ထော။ သော- ထိုနာဋပုတ္တသည်၊ သီတောဒကေ-၌၊ ဝါ- ရေစိမ်း၌။ သတ္တသညီ- သတ္တဝါဟု အမှတ်ရှိသည်၊ ဟောတိ- ၏။ တသ္မာ-ကြောင့်၊ တံ-ထိုရေအေးကို၊ န ဝဠဉ္ဇေတိ ကိရ- မသုံးစွဲသတတ်။
(ဒီ၊ဋ္ဌ၊၁။ ၁၅၁) (ဘာဋီ၊၂။၃၆၄)
သီ (ပနေ့) အဖြေ- ၇။
ဣဒမ္ပိဿ ဟောတိ သီလသ္မိန္တိ-ကား၊ အဿ ဘိက္ခုနော- ၏၊ ဣဒမ္ပိ- ဤပါဏာတိပါတမှ ရှောင်ကြဉ်ခြင်းသည်လည်း၊ ပါဏာတိပါတာ-မှ၊ ဝေရမဏိ- ရှောင်ကြဉ်ခြင်းသည်၊ ဝါ- ရှောင်ကြဉ်ကြောင်းဖြစ်သော ဝိရတီသည်၊ သီလသ္မိံ- သီလအပေါင်း၌၊ ဝါ- တွင်၊ ဧကံ-တစ်ခုသော၊ သီလံ-သည်၊ ဟောတိ-၏၊ ဣတိ အယံ-ကား၊ အတ္ထော-တည်း။ (၄-မှတ်)
ဝါ-တနည်းကား၊ ဧတံ ဝစနံ- သီလသ္မိံ-ဟူသော ဤသဒ္ဒါသည်၊ ပစ္စတ္တဝစနတ္ထေ- ပထမာဝိဘတ်အနက်၌၊ ဘုမ္မံ- သတ္တမီဝိဘတ်ရှိသော သဒ္ဒါတည်း။ (၃-မှတ်)
(တနည်း) ဧတံ ဝစနံ- ဤသီလဟူသော လိင်နောက်သက်သော ဝိဘတ်သည်၊ ပစ္စတ္တဝစနတ္ထေ-၌၊ ဝိဟိတံ-သော၊ ဘုမ္မံ- သတ္တမီဝိဘတ်တည်း။ (၃-မှတ်) (ဒီ၊ဋ္ဌ၊၁။ ၁၆၄) ( သျသစ်၊၂။ ၁၄၁)
သီ (ပနေ့) အဖြေ- ၈။
အညာနိပိ- အာလောကိတ, ဝိလောကိတမှ အခြားလည်း ဖြစ်ကုန်သော၊ ဟေဋ္ဌာ- အောက်သို့လည်းကောင်း၊ ဥပရိ- အထက်သို့လည်းကောင်း၊ ပစ္ဆတော- နောက်သို့လည်းကောင်း၊ ပေက္ခဏဝသေန- ကြည့်ခြင်း၏အစွမ်းဖြင့်၊ ဩလောကိတဥလ္လောကိတ အပလောကိတာနိ- ဩလောကိတ, ဥလ္လောကိတ, အပလောကိတတို့သည်၊ ဟောန္တိ- ရှိကုန်၏၊ တာနိ- ဩလောကိတ, ဥလ္လောကိတ, အပလောကိတတို့ကို၊ ဣဓ- ဤသမ္ပဇညအရာ၌၊ (ဘဂဝတာ-သည်) န ဂဟိတာနိ- ယူတော်မမူအပ်ကုန်။ ပန- အနွယကား၊ သာရုပ္ပဝသေန- ရဟန်းတို့အား လျောက်ပတ်သည်၏အဖြစ်ကြောင့်၊ ဒွေ-ကုန်သော၊ ဣမာနေဝ- ဤအာလောကိတ, ဝိလောကိတတို့ကိုသာ၊ (ဘဂဝတာ-သည်) ဂဟိတာနိ-ကုန်ပြီ။(အညာနိပိ, တာနိ, ဣဓ, ဒွေ (၂) မှတ်စီ။ ကြွင်း ၂-မှတ်)
(ဒီ၊ဋ္ဌ၊၁။ ၁၇၃) (ဘာဋီ၊၃၊၄၆)( သျသစ်၊၂။ ၁၇၃)
သီ (ပနေ့) အဖြေ- ၉။
တထာ-တူ၊ ပဋ္ဋုဏ္ဏဒုကူလာဒိဘေဒံ- ပဋ္ဋုဏ္ဏတိုင်း၌ဖြစ်သော သင်္ကန်း, ဘွဲ့ဖြူပုဆိုးဖြင့် ချုပ်အပ်သော သင်္ကန်းအစရှိသော အပြားရှိသော၊ လောဘနီယံ- လောဘ၏ အာရုံဖြစ်သော၊ ဝါ- တပ်နှစ်သက်အပ်သော၊ စီဝရံ- သည်၊ အသပ္ပါယမေဝ-သည်သာ။ (၃-မှတ်)
ကသ္မာ- ကြောင့်၊ ပဋ္ဋုဏ္ဏဒုကူလာဒိဘေဒံ-သော၊ လောဘနီယံ-သော၊ စီဝရံ-သည်၊ အသပ္ပါယံ-နည်း။
(၂-မှတ်)
ဟိ ယသ္မာ-ကြောင့်၊ တာဒိသံ-ထိုကဲ့သို့ရှုအပ်သောသဘောရှိသော၊ စီဝရံ-သည်၊ အရညေ-၌၊ ဧကကဿ- တစ်ယောက်ထီးတည်း နေသော၊ ဘိက္ခုနော-အား၊ ဝါ-၏၊ နိဝါသန္တရာယကရံ စာပိ- ဝတ်ခြင်း၏ အန္တရာယ်ကို ပြုတတ်သည်လည်းကောင်း၊ ဇီဝိတန္တရာယကရံ စာပိ- အသက်၏ အန္တရာယ်ကို ပြုတတ်သည်လည်းကောင်း၊ ဟောတိ-၏။ (၃-မှတ်)
တသ္မာ-ကြောင့်၊ ပဋ္ဋုဏ္ဏဒုကူလာဒိဘေဒံ-သော၊ လောဘနီယံ-သော၊ စီဝရံ-သည်၊ အသပ္ပါယမေဝ- သည်သာ။ (၂-မှတ်) (ဒီ၊ဋ္ဌ၊၁။၁၇၇) ပခုက္ကူ သျသစ်၊ ဒု၊ ၁၈၅)
သီ (ပနေ့) အဖြေ- ၁၀။
ဘန္တေ-အရှင်ဘုရား၊ ယံ-အကြင်ဆေးကို၊ (ဂဏှိတုံ-ယူခြင်းငှါ) ဣစ္ဆတိ-အလိုရှိ၏၊ (တံ-ထိုဆေးကို) ဂဏှာဟိ- ယူပါလော့၊ ဣတိ-သို့၊ ဝုစ္စမာနော- လျှောက်အပ်သော်၊ အဿ-ထိုရဟန်း၏၊ တေသု- ထိုဆေးနှစ်မျိုးတို့တွင်၊ အညတရေနပိ- အမှတ်မထား တစ်ပါးပါးသော ဆေးဖြင့်လည်း၊ ရောဂေါ- ရောဂါသည်၊ သစေ ဝူပသမ္မတိ- အကယ်၍ ငြိမ်းအေးနိုင်အံ့၊ အထ-ထိုသို့ဖြစ်လတ်သော်၊ မုတ္တဟရီတကံ နာမ- နွားကျင်ငယ်ဖြင့် ထုံအပ်သော ဖန်းခါးသီးမည်သည်ကို၊ ဗုဒ္ဓါဒီဟိ- ဘုရားအစရှိသော သူတော်သူမြတ်တို့သည်၊ ဝဏ္ဏိတံ- ချီးမွမ်းတော်မူအပ်ပြီ။ ဣတိ- ဤသို့ နှလုံးသွင်း၍၊ စတုမဓုရံ-ကို၊ ပရိက္ခိပိတွာ- ပယ်၍၊ မုတ္တဟရီတကေနေဝ- နွားကျင်ငယ်ဖြင့် ထုံအပ်သော ဖန်းခါးသီးဖြင့်သာ၊ ဘေသဇ္ဇံ- ဆေးကို၊ ကရောန္တော- ပြုလတ်သော်၊ ပရမသန္တုဋ္ဌောဝ- လွန်မြတ်သော သန္တောသဖြင့် တင်းတိမ်ရောင့်ရဲသည်သာ၊ ဟောတိ-၏။ (ဒီ၊ဋ္ဌ၊၁။ ၁၈၄၊ ဘာဋီ၊ သျ၊ ၁၀၂။)
No comments:
Post a Comment