Friday, 9 August 2019

ပါရာဇိကဏ််််််််် ပ-နေ့, ဝါဆိုလကွယ်, ၁၃၈၁−ခု။


မန္တလေးမြို့၊ မစိုးရိမ်တိုက်သစ်
အပတ်စဉ်စာမေးပွဲ
စာချတန်း။ ။ပါရာဇိကကဏ္ဍပါဠိအဋ္ဌကထာ (ပထမနေ့) မေးခွန်း
၁၃၈၁−ခု၊ ဝါဆိုလပြည့်ကျော် (၁၅) ရက် (၃၁−၇−၂၀၁၉) ဗုဒ္ဓဟူးနေ့
ခွင့်ပြုချိန် (၄) နာရီ၊ နေ့ ၁၂−နာရီမှ ညနေ ၄−နာရီအထိ
≈≈≈≈≈≈≈≈≈
၁။ ဗြာဟ္မဏေ ပဉ္စ ဝတ္ထူနိ၊ အညံ ဗျာကရဏာ တယော။
အဂါရာဝရဏာ ကာမာ၊ ရတိ စာပိ အပက္ကမိ၊-ကို ပဉ္စသရုပ်ပေါ်လွင်စေလျက် အနက်ယောဇနာခဲ့ပါ။
၂။ ကော နု ခေါ အာဝုသော မောဂ္ဂလ္လာန ဟေတု၊ ကော ပစ္စယော သိတဿ ပါတုကမ္မာယာ”တိ -ကို ပါတုကမ္မာယ-၌ ဝိဘတျတ္ထထင်စေလျက် ဣတိ-၏စပ်ရာ သကတ္တုကကြိယာထည့်စွက်၍ အနက်ယောဇနာခဲ့ပါ။
၃။ ဣဓာဟံ အာဝုသော သိပ္ပိနိကာယ နဒိယာ တီရေ အာနေဉ္ဇံ သမာဓိံ သမာပန္နော နာဂါနံ ဩဂယှ ဥတ္တရန္တာနံ ကောဉ္စံ ကရောန္တာနံ သဒ္ဒံ အဿောသိံ။-ကို အာလုပ်ပုဒ်, ကတ္တားပုဒ်တို့၌ နာမတ္ထထင်စေလျက်၊ သမာဓိိံ၌ ဝိသေသသရုပ်ဖော်ထုတ်ကာ အနက်ယောဇနာခဲ့ပါ။
၄။ သံဃာဒိသေသောတိ သံဃောဝ တဿာ အာပတ္တိယာ ပရိဝါသံ ဒေတိ မူလာယ ပဋိကဿတိ မာနတ္တံ ဒေတိ အဗ္ဘေတိ၊ န သမ္ဗဟုလာ၊ န ဧကပုဂ္ဂလော၊ တေန ဝုစ္စတိ “သံဃာဒိသေသော”တိ။ -ကို “လိုက်, လှမ်း, ပြန်, ထည့်”စသော နိယာမ်နှင့် ညီစေလျက် အနက်ယောဇနာခဲ့ပါ။
၅။ အညေန တဒတ္ထိကေန ကိိံ ကာတဗ္ဗန္တိ? အညေနပိ ဧတံ ဝါ ကမ္မဋ္ဌာနံ ပထဝီကသိဏာဒီနံ ဝါ အညတရံ ဘာဝေတဗ္ဗံ-ကို အညအပါဒါန်ခံ၍ သဗ္ဗနာမ်အစွဲများ မှန်ကန်စေလျက် အနက်ယောဇနာခဲ့ပါ။
၆။ တတ္ထ ကိဉ္စာပိ ပဌမမ္ပိ သမ္ပယုတ္တသမာဓိတော ဇာတံ၊ အထ ခေါ အယမေဝ သမာဓိတိ ဝတ္တဗ္ဗတံ အရဟတိ။-ကို စပ်သင့်ရာပုဒ်များကို မျှော်၍ ထည့်စွက်ကာ တတ္ထ-၌ ကာကောလောကနနည်းကြံလျက် အနက်ယောဇနာခဲ့ပါ။
၇။ ယထာဟ “နာဟံ ဘိက္ခဝေ အညံ ဧကဓမ္မမ္မိ သမနုပဿာမိ၊ ယံ ဧဝံ ဘာဝိတံ ဗဟုလီကတံ မုဒု စ ဟောတိ ကမ္မနိယဉ္စ၊ ယထယိဒံ ဘိက္ခဝေ စိတ္တ"န္တိ-ကို အာကာရဝါကျကို သဒ္ဒါအားဖြင့် အတွင်းသွင်း၍ “ယထာဟဟူ၊ တွေ့လေမူကား”စသောနိယာမ်နှင့် ညီစေလျက် အနက်ပေးခဲ့ပါ။
၈။ တတြ စေတံ ဉာဏံ တပ္ပရိယာပန္နတ္တာ-ကို အစွဲမှန်ကန်စေလျက် ဝါကျပရိဝတ္တနနည်းဖြင့် အနက်ယောဇနာခဲ့ပါ။
၉။ ယတ္ထ စ ဒိန္နမဟပ္ဖလမာဟု၊ စတူသု သုစီသု ပုရိသယုဂေသု။
အဋ္ဌ စ ပုဂ္ဂလ ဓမ္မဒသာ တေ၊ သံဃမိမံ သရဏတ္ထမုပေဟိ-ကို နိဿယကျကျ အနက်ယောဇနာခဲ့ပါ။
၁၀။ မဟာသမုဒ္ဒံ ဧကေန ပဒဝီတိဟာရေန အတိက္ကမိတဗ္ဗံ မာတိကာမတ္တံ အဓိဋ္ဌဟိတွာ နဠေရုပုစိမန္ဒတော ဥတ္တရကုရုအဘိမုခံ မဂ္ဂံ နီဟရိတွာ ဥတ္တရကုရုံ ဂမနာဂမနသမ္ပန္နေ ဌာနေ ကတွာ ဒဿယျ၊ ယထာ ဘိက္ခု ဂေါစရဂါမံ ဝိယ ယထာသုခံ ပိဏ္ဍာယ ပဝိသိတွာ နိက္ခမေယျ။-ကို “ယထာ,တထာ၊ ဥပမာမဟုတ်” စသောနိယာမ်နှင့်အညီ အနက်ယောဇနာခဲ့ပါ။

တစ်ပုစ္ဆာလျှင် (၁၀)မှတ်စီ


မန္တလေးမြို့၊ မစိုးရိမ်တိုက်သစ်
အပတ်စဉ်စာမေးပွဲ
စာချတန်း။ ။ပါရာဇိကကဏ္ဍပါဠိအဋ္ဌကထာ (ပထမနေ့) မေးခွန်း
၁၃၈၁−ခု၊ ဝါဆိုလပြည့်ကျော် (၁၅) ရက် (၃၁−၇−၂၀၁၉) ဗုဒ္ဓဟူးနေ့
ခွင့်ပြုချိန် (၄) နာရီ၊ နေ့ ၁၂−နာရီမှ ညနေ ၄−နာရီအထိ
≈≈≈≈≈≈≈≈≈
နံပါတ်(၁)
ဗြာဟ္မဏ-ပုဏ္ဏား၌။ ပဉ္စဝတ္ထူနိ-အာယန္တု, ဘောန္တော, အရဟန္တော, နိသီဒန္တု, ဘုဉ္ဇန္တု, တပ္ပေန္တု, ဂစ္ဆန္တု, အရဟန္တောဟုဆိုသော ငါးဝတ္ထုတို့။ အညံ ဗျာကရဏာ တယော-အရဟတ္တဖိုလ်ကို ပြောကြားသော ရဟန်းတို့၏ သုံးဝတ္ထုတို့။ အဂါရံ-အဂါရဝတ္ထု။ အာဝရဏာကာမာ-အာဝရဏာကာမဝတ္ထု။ ရတိစာပိ-အဘိရတိဝတ္ထု။ အပက္ကမိ-အပက္ကမိဝတ္ထု။ (ပဉ္စသရုပ်-၅-မှတ်။ ကြွင်း-၅-မှတ်)

နံပါတ်(၂)
အာဝုသော မောဂ္ဂလ္လာန-ငါ့ရှင်မောဂ္ဂလ္လာန်။ သိတဿ-စဉ်းငယ်ပြုံးခြင်းကို။ သာဓုကမ္ပာယ-ထင်ရှားပြုခြင်းငှာ (ဝါ) သည် (ဝါ) ၏။ ဟေတု-အကြောင်းသည်။ ကောနုခေါ-အဘယ်ပါနည်း။ ပစ္စယော-အထောက်အပံ့သည်။ ကောနုခေါ-အဘယ်ပါနည်း။ ဣတိ-ဤသို့။ အာယသ္မာ လက္ခဏော-အရှင်လက္ခဏသည်။ အဝေါစ-ဆိုပြီ။ (ဝိဘတျတ္ထတစ်နည်း-၂-မှတ်စီ ၆မှတ်။ သကတ္တုကကြိယာအတွက်-၂-မှတ်၊ ကြွင်း-၂-မှတ်)

နံပါတ်(၃)
အာဝုသော-ငါ့ရှင်ရဟန်းတို့၊(နာမတ္ထ)။ ဣဓ-၌။ အဟံ-ငါမောဂ္ဂလာန်သည် (နာမတ္ထ)။ သပ္ပိနိကာယ-သပ္ပိနိကာအမည်ရှိသော။ နဒိယာ-မြစ်၏။ တီရေ-ကမ်းနား၌။ အာနေဉ္ဇံ-တုန်လှုပ်ခြင်းမရှိသော။ သမာဓိံ-စတုတ္ထဈာန်သမာဓိကို (ဝါ) သို့။ သမာပန္နော-ဝင်စားသည် (ဝါ) ကောင်းစွာရောက်သည်။ ဟုတွာ-ဖြစ်၍။ သြဂယှ-မြစ်အတွင်းသို့သက်ဆင်းကြကုန်၍။ သြတရန္တာနံ-ရေမှတတ်ကြကုန်ပြီးသည်ဖြစ်၍။ ကောဉ္စံ-ကြိုးကြာသံကို။ ကရောန္တာနံ-ပြုကုန်သော။ နာဂါနံ-ဆင်ပြောင်တို့၏။ သဒ္ဒံ-အသံကို။ အေဿာသိံ-ကြားရပြီ။(နာမတ္ထ-၂-မှတ်စီ ၄-မှတ်။ သမာဓိံ၌ ဝိသေသရုပ်-၂-မှတ်။ ကြွင်း-၄-မှတ်)

နံပါတ်(၄)
သံဃာဒိသောတိ- ကား။ သံဃောဝ- သံဃာသည်သာလျှင်။ တဿာ အာပတ္တိယာ- ၏။ ပရိဝါသံ- ပရိဝါသ်ကို။ ဒေတိ- ပေး၏။ မူလာယ- အရင်းသို့။ ပဋိကဿတိ- ငင်၏။ မာနတ္တံ- မာနတ်ကို။ ဒေတိ- ပေး၏။ အဗ္ဘေတိ- အဗ္ဘာန်သွင်း၏။
သမ္ဗဟုလာ- များစွာကုန်သော ရဟန်းတိုု့သည်။ ပရိဝါသံ- ပရိဝါသ်ကို။ နဒေန္တိ- မပေးနိုင်ကုန်။ မူလာယ- အရင်းသို့။ နပဋိကဿန္တိ- မငင်နိုင်ကုန်။ မာနတ္တံ- မာနတ်ကို။ နဒေန္တိ- မပေးနိုင်ကုန်။ န အဗ္ဘေန္တိ- အဗ္ဘာန်မသွင်းနိုင်ကုန်။(ပြင်,လိုက်)

ဧကပုဂ္ဂလော- တစ်ယောက်သောပုဂ္ဂိုလ်သည်။ ပရိဝါသံ- ကို။ နဒေတိ။ မူလာယ။ နပဋိကဿတိ။ မာနတ္တံ။ နဒေတိ။ နအဗ္ဘေတိ။ တေန- ထို့ကြောင့်။ သံဃာဒိသောတိ= ဟူ၍။ ဝုစ္စတိ- ဆိုအပ်၏။(လိုက်)
(၃-မှတ်၊ ၄-မှတ်၊ ၃-မှတ်)


နံပါတ်(၅)
ဘဂဝတာ- မြတ်စွာဘုရားမှ။(အပါဒါန်)၊ အညေန- တစ်ပါးသော။ တဒတ္ထိကေန- ထိုပထမဈာန်ဖြင့် အလိုရှိသော (အစွဲ)။ ယောဂိနာ- သည်။ ကိံ- ကို။ ကာတဗ္ဗံ- နည်း။ ဣတိ အယံ။ စောဒန-တည်း။
ဘဂဝတာ- မှ၊(အပါဒါန်)။ အညေန။ တဒတ္ထိကေန။ ယောဂိနာပိ၊- သည်လည်း။ ဧတံ ကမ္မဋ္ဌာနာနံဝါ- ထိုထွက်သက် ဝင်သက်လျှင်အာရုံရှိသော သတိ၏ကမ္မဋ္ဌာန်းကိုလည်းကောင်း။ ပထဝီကသိဏာဒီနံ- တို့တွင်။ အညတရံ- သော။ ကမ္မဋ္ဌာနံဝါ- ကိုလည်းကောင်း။ ဘာဝေတဗ္ဗံ- ပွားစေအပ်သတည်း။ ဣတိ အယံ၊ သောဓနာ။ (အညအပါဒါန်-၂-မှတ်၊ သဗ္ဗနာမ်အစွဲ နှစ်ခု-၄-မှတ်၊ ကြွင်း ၄-မှတ်)။

နံပါတ်(၆)
တတ္ထ တသ္မိံ သမာဓိဇန္တိပဒေ-၌။ (ဝုတ္တံ၌စပ်) (တစ်နည်း)တတ္ထ တေသု ဒွီသု ဈာနေသု- တို့တွင်။ (ပဌမမ္ပိ၌စပ်) (တစ်နည်း) တတ္ထ တေသု ဒွီသု သမာဓီသု-တို့တွင် (အယမေဝ သမာဓိ၌စပ်)။ (ကာကောလောကနနည်း)၊ ပဌမံ-သော။ ဈာနမ္ပိ-သည်လည်း။ သမ္ပယုတ္တသမာဓိတော-ကြောင့်။ ဈာတံနနု-ဖြစ်သည် မဟုတ်လော။ ဣတိ အယံ။ စောဒကဿ။ ပုဂ္ဂလဿ။ အာဘောဂေါ-တည်း။ (ထည့်)ပဌမံ။ ဈာနမ္ပိ။ သမ္ပယုတ္တသမာဓိတော။ ကိဉ္စာပိ ကတံ---ဖြစ်၏ရှင့်။ အထ ခေါ-လည်း။ အယမေဝ သမာဓိ- ဤဒုတိယဈာန်သမာဓိသည်သာလျှင်။ သမာဓီတိ- ဟူ၍။ ဝတ္တဗ္ဗတံ- ဟောတော်မူအပ်သည်၏အဖြစ်ကို။ အရဟတိ- ၏။ (တတ္ထအစွဲ ၃-မှတ်။ ထည့် ၂-မှတ်။ အယမေဝ သမာဓိ၌-အစွဲ ၂-မှတ်။ ကြွင်း ၃-မှတ်။)

နံပါတ်(၇)
ကေန ကာရဏေန- ကြောင့်။ တဒုဘယဿာပိ- ထိုမုဒုဘူတ, ကမ္မနိယတို့၏ အပေါင်း၏လည်း (ဝါ) သည်လည်း။ စိတ္တဿ- ၏၊ (ဝါ) ကို။ သုဘာဝိတတ္တာဧဝ-ကြောင့်သာလျင်။ ဟောန္တဘာဝေါ-ဖြစ်သည်၏ အဖြစ်ကို၊ ဝိညာယတိ-နည်း။ (၂-မှတ်)
ယထာ ယေန ကာရဏေန၊ ဘဂဝါ၊ အင်္ဂုတ္တရနိကာယေ-၌၊ ပဉ္စမေ-သော၊ ပဏိဟိတအစ္ဆဝဂ္ဂေ-၌၊ သတ္တမေ- သော၊သုတ္တေ-၌၊ နာဟံ ဘိက္ခဝေ (ပ) စိတ္တန္တိ ဟူ၍။ အာဟ-ပြီ။ (၂-မှတ်)
(တနည်း)မယာ၊ဝုတ္တဿ၊ ဝစနဿ-၏။ သာဓကံ-သက်သေဖြစ်သော။ ယထာကိံဝစနံ-အဘယ်စကားကို၊ ဘဂဝါ၊ အာဟ-နည်း။ (၂-မှတ်)
မယာ၊ ဝုတ္တဿ၊ ဝစနဿ၊ သာဓကံ ၊ နာဟံဘိက္ခဝေ(ပ)စိတ္တန္တိ ယံဝစနံ-နာဟံဘိက္ခဝေ(ပ)စိတ္တံဟူသော အကြင်စကားသည်။ အတ္ထိ၊ တံဝစနံ-ကို။ ဘဂဝါ၊အာဟ။ (၂-မှတ်)

နံပါတ်(၈)

စ-အာသဝါနံခယဟူ၍ ဆိုအပ်သည်မှတပါး အာသဝါနံ ခယဉာဏံဟူ၍ ဆိုအပ်သည်ကို ဆိုဦးအံ့။ တတြ တသ္မိံ အရဟတ္တမဂ္ဂေ-၌ (အစွဲ) ဧတံဉာဏံ-ထိုသမ္မာဒိဋ္ဌိဟုဆိုအပ်သောဉာဏ်သည် (အစွဲ) ဟောတိ။ ကသ္မာ တတြ တသ္မိံ အရဟတ္တမဂ္ဂေ၊ ဧတံဉာဏံ၊ ဟောတိ-နည်း။
ဧတဿဉာဏဿ-ထိုသမ္မာဒိဋ္ဌိတည်းဟူသော ဉာဏ်၏(ဝါ)သည်။ တပ္ပရိယာပန္နတ္တာ-ထိုအရဟတ္တမဂ်၌ အကျုံးဝင်သည်၏ အဖြစ်ကြောင့်။(အစွဲ) တတြတသ္မိံ အရဟတ္တမဂ္ဂေ၊ ဧတံဉာဏံ၊ ဟောတိ-သတည်း။ (အစွဲ ၃-ခု ၂-မှတ်စီ၊ ၆ မှတ်။ ဝါကျပရိဝတ္တန ၆ မှတ်)

ပါ-ပထမနေ့-အဖြေ-၉။ စတုသုလေးစုံကုန်သော။ သုစီသုစင်ကြယ်ကုန်သော။ ယတ္ထ ပုရိသယုဂေသု = အကြင်ယောက်ျားအစုံတို့၌လည်း၊ ဝါ=တို့အားလည်း။ ဒိန္နံ= ပေးလှူအပ်သော ပစ္စည်းဝတ္ထုကို။ ဝါ= ပေးလှူကြောင်း ဒါနစေတနာကို၊ မဟပ္ဖလံ= များသောအကျိုးရှိ၏ဟူ၍၊ အာဟုဟောတော်မူကြကုန်ပြီ။ 
ဓမ္မဒသာ= သစ္စာလေးပါးတရားကို သိမြင်ကြကုန်သော။ တေ ပုဂ္ဂလာ= ထိုပုဂ္ဂိုလ်တို့သည်။ အဋ္ဌ = အသီးအခြား ခွဲသောအားဖြင့် ()ပါးတို့သည်လည်း။ ဟောန္တိ= ဖြစ်ကုန်၏။ 
ဣမံ သံဃံ= ဤအစုံလေးပါး သီးခြားရှစ်ဖော် ဤသံဃာတော်ကို။ သရဏတ္ထံငှါ။ ဥပေဟိ= ကပ်ရောက်လေလော့။ (ဝိ၊ ၁၊ ဋ္ဌ၊ ၁။ ၁၄၁။ ပါ၊ ဘာဋီ၊ ဒု။ ၇၇။)

ပါ-ပထမနေ့-အဖြေ-၁၀။ ယထာ= အကြင်အခြင်းအရာအားဖြင့်။ ဒဿီယမာနေ= ပြအပ်လတ်သော်။ ဘိက္ခူ= ရဟန်းတို့သည်။ ဂေါစရဂါမံ ဝိယ= ဆွမ်းခံရွာကိုကဲ့သို့၊ ယထာသုခံ= ချမ်းသာသည်အားလျော်စွာ၊ ပိဏ္ဍာယ= ဆွမ်းအလို့ငှါ၊ ပဝိသိတွာ=၍၊ နိက္ခမေယျုံ= ပြန်ထွက်ကုန်ရာ၏။ ထထာ= ထိုအခြင်းအရာအားဖြင့်။ မဟာသမုဒ္ဒံ=ကို၊ ဧကေန ပဒဝီတိဟာရေန= ခြေတစ်လှမ်းဖြင့်၊ အတိက္ကမိတဗ္ဗံ= ကျော်လွန်ထိုက်သော။ မာတိကာမတ္တံ= မြောင်းငယ်မျှကို၊ အဓိဋ္ဌဟိတွာ= အဓိဋ္ဌာန်ပြု၍၊ နဠေရုပုစိမန္ဒတော= နဠေရုတမာပင်မှ၊ ဥတ္တရကုရုံ= မြောက်ကျွန်းသို့၊ အဘိမုခံ= ရှေ့ရှုဖြစ်သော၊ မဂ္ဂံ=ကို၊ နီဟရိတွာ= ထုတ်ဆောင်၍၊ ဥတ္တရကုရုံ= ကို။ ဂမနာဂမနသမ္ပန္နေ= သွားလမ်းလာလမ်းနှင့်ပြည့်စုံသော၊ ဌာနေ= အရပ်၌၊ ဒဿေယျ=ပြရာ၏။ ဣတိ= အပြီးတည်း။ (ဝိ၊ ၁၊ ဋ္ဌ၊ ၁။ ၁၅၂။ ဘာဋီ၊ ဒု၊ ၁၁၈။)

No comments:

Post a Comment

ပရိယတ္တိသာသနဟိတအသင်း ၊ နယုန်လစာလျှောက်မေးခမ်း အမျှဝေစာတမ်း (၁၃၂၄) ခုနှစ်

ပရိယတ္တိသာသနဟိတအသင်း ၊ နယုန်လစာလျှောက်မေးခမ်း  အမျှဝေစာတမ်း (၁၃၂၄) ခုနှစ်