Sunday, 29 September 2019

သီလက္ခန် ပ-နေ့, တော်သလင်းလကွယ်, ၁၃၈၁-ခု။

မန္တလေးမြို့၊ မစိုးရိမ်တိုက်သစ်
အပတ်စဉ်စာမေးပွဲ
စာချတန်း။   ။သီလက္ခန္ဓဝဂ္ဂပါဠိ, အဋ္ဌကထာ (ပထမနေ့) မေးခွန်း
၁၃၈၁-ခု၊ တော်သလင်းလပြည့်ကျော် (၁၅) ရက် (၂၈-၉-၂၀၁၉) စနေနေ့




၁။ သစေ  တံ, စိတ္တ, ဧဝံ ပုစ္ဆေယျုံ – ‘အဟောသိ တွံ အတီတမဒ္ဓါနံ, န တွံ နာဟောသိ၊ ဘဝိဿသိ တွံ အနာဂတမဒ္ဓါနံ, န တွံ န ဘဝိဿသိ၊ အတ္ထိ တွံ ဧတရဟိ, န တွံ နတ္ထီ’တိ, ဧဝံ ပုဋ္ဌော တွံ, စိတ္တ, ကိန္တိ ဗျာကရေယျာသီ’’တိ။ (ဒီ၊၁။၁၈၄-၅။ ဘာဋီ၊ သျ။ ၄၁၃။) ကို ပုစ္ဆေယျုံ, ပုဋ္ဌော တို့၌ ကတ္တားပုဒ် ထည့်လျက်။
၂။ အထ ခေါ အာယသ္မာ အာနန္ဒော တဿာ ရတ္တိယာ အစ္စယေန ပုဗ္ဗဏှသမယံ နိဝါသေတွာ ပတ္တစီဝရမာဒါယ စေတကေန ဘိက္ခုနာ ပစ္ဆာသမဏေန ယေန သုဘဿ မာဏဝဿ တောဒေယျပုတ္တဿ နိဝေသနံ တေနုပသင်္ကမိ။ (၁၈၉) ကို  စေတကေန ဘိက္ခုနာ ပစ္ဆာသမဏေန- ပုဒ်တို့၌ ဝိဘတျတ္ထကို သဟတ္ထ, ဣတ္ထမ္ဘူတလက္ခဏတ္ထ နှစ်မျိုးထင်စေလျက်။ (ပခုက္ကူ သျ-၁။၇၇) (ပခုက္ကူ၊ သျ။ ၅၆၈။ ၅၆၉။)
၃။ ‘သေယျထာပိ, မာဏဝ, ဥဒကရဟဒေါ ဂမ္ဘီရော ဥဗ္ဘိဒေါဒကော။ တဿ နေဝဿ ပုရတ္ထိမာယ ဒိသာယ ဥဒကဿ အာယမုခံ, န ဒက္ခိဏာယ ဒိသာယ ဥဒကဿ အာယမုခံ, ဒေဝေါ စ န ကာလေန ကာလံ သမ္မာ ဓာရံ အနုပဝေစ္ဆေယျ။(၁၉၆။ ပခုက္ကူ၊ သျသစ်။ ၅၈၁။ ၅၈၂။) ကို ကာလေန ကာလံ ၌ သရူပတ္ထထင်စေလျက်။
၄။ အယံ ခေါ မေ ကာယော ရူပီ စာတုမဟာဘူတိကော  မာတာပေတ္တိကသမ္ဘဝေါ ဩဒနကုမ္မာသူပစယော အနိစ္စုစ္ဆာဒနပရိမဒ္ဒနဘေဒန-ဝိဒ္ဓံသနဓမ္မော။ ဣဒဉ္စ ပန မေ ဝိညာဏံ ဧတ္ထ သိတံ ဧတ္ထ ပဋိဗဒ္ဓံ။ (၁၉၈။ ဘာဋီသျ။ ၅၃၈။)
၅။  ဗြာဟ္မဏော ပန အတ္တနော ကုဟကတာယ ဧဝမ္ပိ ဘဂဝတိ ဓမ္မဝဿံ ဝဿိတေ ဝိသေသံ နိဗ္ဗတ္တေတုံ နာသက္ခိ။ ကေဝလမဿ အာယတိံ နိဗ္ဗာနတ္ထာယ ဝါသနာဘာဂိယာယ စ သဗ္ဗာ ပုရိမပစ္ဆိမကထာ အဟောသိ။- (၂၆၂။ သီ ဘာဋီ။ တ။ ၅၂၀။) ကို ဗြာဟ္မဏော ၏ နာမတ္ထ နှင့် ပုရိမပစ္ဆိမကထာ ၌ သရူပတ္ထ ထင်စေလျက်။
၆။ ဇာနိယာတိ ဟာနိယာ၊ ‘‘သတံ ဂဏှထ, သဟဿံ ဂဏှထာ’’တိ ဧဝံ ပဝတ္တိတဒဏ္ဍေနာတိ အတ္ထော။ ဂရဟာယာတိ ပဉ္စသိခမုဏ္ဍကရဏံ, ဂေါမယသိဉ္စနံ, ဂီဝါယ ကုဒဏ္ဍကဗန္ဓနန္တိ  ဧဝမာဒီနိ ကတွာ ဂရဟပါပနေန။ (၂၆၅။ သီ၊ ဘာဋီ၊ ၄။ ၁၃။ ၁၄။)
၇။ မုဉ္စစေတနာပိ ဟိ  ပစ္ဆာသမနုဿရဏစေတနာ စ နိစ္စလာဝ ကာတဗ္ဗာ။ တထာ အကရောန္တဿ ဒါနံ န မဟပ္ဖလံ ဟောတိ, နာပိ ဥဠာရေသု ဘောဂေသု စိတ္တံ နမတိ, မဟာရောရုဝံ ဥပပန္နဿ သေဋ္ဌိဂဟပတိနော ဝိယ။ (၂၆၈) ကို ဝါကျပရိဝတ္တနနည်းအားဖြင့် (ဘာဋီ၊၄။၂၉။ ၃၀)
၈။ အဘိဇာနာတိ ပန ဘဝံ ဂေါတမောတိ ဣဒံ ဗြာဟ္မဏော ပရိဟာရေန ပုစ္ဆန္တော အာဟ။ ဣတရထာ ဟိ – ‘‘ကိံ ပန တွံ, ဘော ဂေါတမ, တဒါ ရာဇာ အဟောသိ, ဥဒါဟု ပုရောဟိတော ဗြာဟ္မဏော’’တိ ဧဝံ ဥဇုကမေဝ ပုစ္ဆယမာနော အဂါရဝေါ ဝိယ ဟောတိ။ (၂၇၀။ သီ၊ ဘာဋီ၊ ၄။ ၄၁။ ၄၂။)
၉။ ယသ္မာ စ သရဏဂမနံ နာမ တိဏ္ဏံ ရတနာနံ ဇီဝိတပရိစ္စာဂမယံ ပုညကမ္မံ သဂ္ဂသမ္ပတ္တိံ ဒေတိ, တသ္မာ မဟပ္ဖလတရဉ္စ မဟာနိသံသတရဉ္စာတိ ဝေဒိတဗ္ဗံ။ တိဏ္ဏံ ပန ရတနာနံ ဇီဝိတပရိစ္စာဂဝသေန ယညောတိ ဝုစ္စတိ။ (၂၇၂။ သီ၊ ဘာဋီ၊ ၄။ ၄၉။ ၅၀။)
၁၀ ။ အထ ခေါ ဘဂဝါ ဒွါရန္တရေဟိ စေဝ ဝါတပါနန္တရေဟိ စ နိက္ခမိတွာ ဝိဓာဝန္တာဟိ ဝိပ္ဖရန္တီဟိ ဆဗ္ဗဏ္ဏာဟိ ဗုဒ္ဓရသ္မီဟိ သံသူစိတနိက္ခမနော ဝလာဟကန္တရတော ပုဏ္ဏစန္ဒော ဝိယ ကူဋာဂါရသာလတော နိက္ခမိတွာ ပညတ္တဝရဗုဒ္ဓါသနေ နိသီဒိ။ (၂၇၇။ သီ၊ ဘာဋီ၊ ၄။ ၆၉။)

တစ်ပုစ္ဆာလျှင် (၁၀) မှတ်စီ
========================================================================


မန္တလေးမြို့၊ မစိုးရိမ်တိုက်သစ်
အပတ်စဉ်စာမေးပွဲ
စာချတန်း။   ။သီလက္ခန္ဓဝဂ္ဂပါဠိ, အဋ္ဌကထာ (ပထမနေ့) အဖြေ
၁၃၈၁-ခု၊ တော်သလင်းလပြည့်ကျော် (၁၅) ရက် (၂၈-၉-၂၀၁၉) စနေနေ့




သီ-အဖြေ-၁။
စိတ္တ-စိတ္တ၊ တံ-သင့်ကို၊ ဧဝံ-သို့၊ သစေ ပုစ္ဆေယျုံ-အကယ်၍ မေးကုန်အံ့၊ (ကိံ-နည်း၊) တွံ-သည် အတီတံ-အတိတ်ဖြစ်သော၊ အဒ္ဓါနံ-ကာလ၌၊ အဟောသိ-ဖြစ်ခဲ့သလော၊ တွံ -သည်၊ (အတီတံ-သော၊ အဒ္ဓါနံ-၌) န နာဟောသိ-မဖြစ်ခဲ့သည်မဟုတ်သလော၊ တွံ-သည်၊ အနာဂတံ-အနာဂတ်ဖြစ်သော၊ အဒ္ဓါနံ-၌၊ ဘဝိဿတိ- ဖြစ်လတံ့လော၊ တွံ-သည်၊ (အနာဂတံ-သော၊ အဒ္ဓါနံ-၌၊) န န ဘဝိဿတိ-မဖြစ်လတံ့မဟုတ်သလော၊ တွံ-သည်၊ ဧတရဟိ-ယ္ခုအခါ၌၊ အတ္ထိ- ရှိသလော၊ တွံ-သည်၊ (ဧတရဟိ-၌၊) န နတ္ထိ-မရှိသည်မဟုတ်သလော၊ ဣတိ-သို့ (ပရေ / အညေ- တို့သည်) ကတ္တား။ (သစေ ပုစ္ဆေယျုံ- ကုန်အံ့) စိတ္တ-စိတ္တ၊ တွံ-သည်၊ ဧဝံ-သို့၊ (ပရေဟိ/ အညေဟိ =တို့သည်) ကတ္တား။ ပုဋ္ဌော-သည်၊ (သမာ​နော-သော်၊) ကိန္တိ-အဘယ်သို့ လျှင်၊ ဗျာကရေယျာသိ-ဖြေဆိုရာသနည်း၊ ဣတိ-ဤသို့ မေးတော်မူပြီ။  
(ဒီ၊၁။၁၈၄-၅။ ဘာဋီ၊ သျ။ ၄၁၃။) 
(ကတ္တား ၂-မှတ်စီ။ ကြွင်း ၆-မှတ်)

သီ-အဖြေ-၂။
အထ-ပစ္ဆာ၊ လုလင်ငယ်၏ လျှောက်ထားပြီးရာ ကာလမှ နောက်၌။ အာယသ္မာ အာနန္ဒ​ော၊ သည်။ တဿာ ရတ္တိယာ၊ ၏။ အစ္စယေန၊ ၌။(ဝါ) ကြောင့်။ ပုဗ္ဗဏှသမယံ၊ နေ့၏ရှေ့အဘို့ ဖြစ်သောအခါ၌။( ဝါ၊)နံနက်အခါ၌။နိဝါသေတွာ၊ သင်းပိုင်ကိုထက်အောက်ပြောင်းပြန် ပြန်လှန်ဝတ်တော်မူပြီး၍ (ဝါ)  ကျောင်း,ရွာဝသ်ဘွယ် ပေါင်နှစ်သွယ်ကို လှဲလှယ်ဝတ်တော်မူပြီး၍။ပတ္တစီဝရံ၊ ကို။ အာဒါယ-၍။ စေတကေန၊ စေတကအမည်ရှိသော။ ဘိက္ခုနာ၊ ဖြင့်။ ပစ္ဆာသမဏေန၊ နောက်လိုက် ရဟန်းဖြင့်။ (ဣတ္ထမ္ဘူတလက္ခဏတ္ထ) တနည်း-စေတကေန၊ စေတကအမည်ရှိသေ၁။ ပစ္ဆာသမဏေန၊ နောက်လိုက် ရဟန်းဖြစ်သော။ ဘိက္ခုနာ၊ ရဟန်းနှင့်တကွ။ (သဟတ္ထ) ယေန ဌာနေန၊၌ ။ သုဘဿ၊ သော။ တောဒေယျပုတ္တဿ၊တုဒိရွာစားပုဏ္ဏား၏သား ဖြစ်သော။ မာဏဝကဿ၊၏။ နိဝေသနံ၊ သည် အတ္ထိ၊ ၏။တန ဌာန၊ သို့ ။ဥပသင်္ကမိ၊ ၏။

(သီ၊ ၁၈၉) (ပခုက္ကူ သျ-၁။၇၇) (ပခုက္ကူ၊ သျ။ ၅၆၈။ ၅၆၉။)
(နည်း ၃-မှတ်စီ။ ကြွင်း ၄-မှတ်) 

သီ-အဖြေ-၃။
မာဏဝ၊ လူလင်။ သေယျထာပိ၊၊ မည်သည်။ ဥဒကရဟဒေါ၊ သည်။ဂမ္ဘီရော၊သည်။ ဥဗ္ဘိတောဒကာ၊ သည်။ အဿ၊ ရာ၏။ တဿ ဥဒကရဟဒဿ၊ ၏။ ပုရတ္ထိမာယ၊သ​ော။ ဒိသာယ၊၌။ ဥဒကဿ၊ ၏။ အာယမုခံ၊ သည်။ နေဝ အဿ၊မရှိရာ။ ဒက္ခိဏာယ၊ သော။ ဒိသာယ၊၌။ဥဒကဿ၊၏။အာယမုခံ၊ သည်။ န အဿ၊မရှိရာ။ပစ္ဆိမာယ၊သော။ ဒိသာယ၊၌ ။ ဥဒကဿ၊ ၏။ အာယမုခံ၊ သည်။ န အဿ၊ မရှိရာ၊ ဥတ္တရာယ သေ၁။ ဒိသာယ ၌။ ဥဒကဿ၊ ၏။ အာယမုခံ၊ သည်။န  အဿ။ မရှိရာ။ ဒေ​ေဝါစ၊၊ သည်လည်း။ ကာလေန ကာလံ၊ ရံခါရံခါ၊ ဝါ၊ ရံဘန်ရံခါ၊ဝါ၊တဆယ့်ငါးရက် တကြိမ်,ဆယ်ရက်တစ်ကြိမ်။ သမ္မာ၊စွာ။ ဓာရံ၊ ကို၊ န အနုပဝစ္ဆေယျ၊မရွာသွန်းရာ။ 

(သီ၊ ၁၉၆။ ပခုက္ကူ၊ သျသစ်။ ၅၈၁။ ၅၈၂။) 
(သရူပတ္ထ ၃-မှတ်။ ကြွင်း ၇-မှတ်။)
သီ-အဖြေ-၄။
မေ-ငါ၏၊ အယံ ကာယေ-ကရဇကာယ, နာမခေါ်ဆို ဤခန္ဓာကိုယ်ကို၊ဝါ-သည်၊ ရူပီ-ရုပ်ရှိ၏၊ စာတုမဟာဘူတိကော-၄ ပါးသော မဟာဘုတ် အထည်ကိုယ်ရှိ၏၊ ဝါ-၄ ပါးသော မဟာဘုတ် အတိပြီး၏၊ မာတာပ​ေတ္တိကသမ္ဘဝေါ-မိဘတို့၏ သုက်သွေးကြောင့် ကောင်းစွာ ဖြစ်ရ၏၊ ဩဒနကုမ္မာသူပစယော-ထမင်း မုယောမုံ့တို့သည် စီအပ် တိုးပွားစေအပ်၏၊ အနိစ္စုစ္ဆာဒနပရိမဒ္ဒနဘေဒနဝိဒ္ဓံသနဓမ္မာ-မမြဲသည်၏ အဖြစ်ဟူသော သဘော, နံ့သာရေကျဲတို့ဖြင့် အထက်၌ ဖုံးလွှမ်းလိမ်းကျံရခြင်းသဘော, သာသာ ယာယာ ဆုတ်နယ်ရခြင်း နှိပ်နယ်ရခြင်းသဘော, ပျက်စီးခြင်းသဘော, ဖရိုဖရဲ ပြန့်ကျဲခြင်းသဘောရှိ၏။ မေ-ငါ၏၊ ဣဒဉ္စ ပန ဝိညာဏံ-ဤစိတ်ဝိညာဉ်သည်လည်း၊ ဧတ္ထ-မဟာဘုတ် ၄ ဖြာ, အထည်ကိုယ်ပါသော ဤခန္ဓာကိုယ်၌၊ သိတံ-မှီနေ၏။ ဧတ္ထ-၌၊ ပဋိဗဒ္ဓံ-ဆက်စပ်နေ၏၊ 
(သီ၊ ၁၉၈။ ဘာဋီသျ။ ၅၃၈။)

သီ-အဖြေ-၅။
ပန-ဆက်၊ ဗြာဟ္မဏ​ော -သောဏဒဏ္ဍပုဏ္ဏားသည်၊ အတ္တနော-၏၊ ကုဟကတာယ-အံ့သြဖွယ်ကို ဖြစ်စေတတ်သည်၏ အဖြစ်ကြောင့်၊ (ဝါ ကြွားတတ်သည်အဖြစ်ကြောင့်၊) ဧဝမ္ပိ-ဤသို့လည်း၊ ဘဂဝတိ-သည်၊ ဓမ္မဝဿံ-ကို၊ ဝဿိတေ-ရွာစေတော်မူလတ်သော်၊ (တစ်နည်း) ဝဿိတေ-သွန်ဖျန်းတော်မူလတ်သော်၊ ဝိသေသံ-တရားထူးကို၊ နိဗ္ဗတ္တ​ေတုံ-ဖြစ်စေ ခြင်းငှာ၊ နာသက္ခိ-မစွမ်းနိုင်၊ ကေဝလံ-တရားထူးမဖက် သက်သက်၊ အဿ-ထိုသောဏဒဏ္ဍပုဏ္ဏား၏၊ သဗ္ဗာ-အလုံးစုံသော၊ ပုရိမပစ္ဆိမကထာ- သရဏဂုံမတည်မီ, ရှေ့အဖို့၌ ဖြစ်သောစကား, သရဏဂုံတည်ပြီးမှ ဟောအပ်သော တရားစကားသည်၊ အာယတိံ-နောင်အခါ၌၊ နိဗ္ဗာနတ္ထာယ-နိဗ္ဗာန်အကျိုးငှာလည်းကောင်း၊ ဝါသနာ ဘာဂိယာယစ-ဝါသနာအဖို့ ရှိသည်၏အဖြစ်အကျိုးငှာလည်းကောင်း၊ အဟောသိ- ဖြစ်ပြီ၊ 
 (၂၆၂။ သီ ဘာဋီ။ တ။ ၅၂၀။) 
(ဗြာဟ္မဏော ၏ နာမတ္ထ ၂-မှတ်။ ပုရိမပစ္ဆိမကထာ ၌ သရူပတ္ထ ၃-မှတ်။ ကြွင်း ၅-မှတ်)

သီ-အဖြေ-၆။
ဇာနိယာတိ-ကား၊ ဟာနိယာ-ဥစ္စာ ဆုံးရှုံးကြောင်းဖြစ်သော ဒဏ်တပ်ခြင်းအားဖြင့်သော်လည်းကောင်း၊ သတံ-တစ်ရာကို၊ ဂဏှာထ-ယူကြကုန်လော့၊ သဟဿံ-ကို၊ ဂဏှထ -ကုန်လော့၊ ဣတိ ဧဝံ-ဤသို့၊ ပဝတ္တိတဒဏ္ဍ​ေန-ဖြစ်စေအပ်သော ဒဏ်တပ်ခြင်းအားဖြင့်သော်လည်းကောင်း၊ ဣတိ အတ္တော-နက်၊ ဂရဟာယာတိ-ကား၊ ပဉ္စသိခမုဏ္ဍကရဏံ-၅ ခုသော ဦးစွန်း ရှိအောင် ခေါင်းတုံးမှုကိုပြုခြင်း လည်းကောင်း၊ ဂေါမယသိဉ္စနံ  -နွားချေးရေကို ဦးခေါင်း၌ သွန်းလောင်းခြင်း လည်းကောင်း၊ ဂီဝါယ-လည်ပင်း၌၊ ကုဒဏ္ဍကဗန္ဓနံ-တောက်ကို ဖွဲ့ချည်ခြင်းလည်းကောင်း၊ ဣတိ ဧဝမာဒီနိ-ဤသို့ အစရှိသည်တို့ကို၊ ကတွာ, ဂရဟပါပန​ေန-ကဲ့ရဲ့ဖွယ်သို့ ရောက်စေခြင်းအားဖြင့်သော်လည်း ကောင်း။ 
(သီ၊ ၂၆၅။ သီ၊ ဘာဋီ၊ ၄။ ၁၃။ ၁၄။)

သီ-အဖြေ-၇။
ဟိ-မှန်၊ မုဉ္စစေတနာပိ- စွန့်လွှတ်ကြောင်း စေတနာကိုလည်းကောင်း၊ ပစ္ဆာသမနုဿရဏစေတနာ စ --နောက်၌ အောက်မေ့ကြောင်းစေတနာကိုလည်းကောင်း၊ နိစ္စလာ၀- မတုန်လှုပ်သည်ကိုသာ၊ ကာတဗ္ဗာ- ပြုထိုက်၏၊ 
(ကသ္မာ= ကြောင့်။ မုဉ္စစေတနာပိ- စွန့်လွှတ်ကြောင်း စေတနာကိုလည်းကောင်း၊ ပစ္ဆာသမနုဿရဏစေတနာ စ --နောက်၌ အောက်မေ့ကြောင်းစေတနာကိုလည်းကောင်း၊ နိစ္စလာ၀- မတုန်လှုပ်သည်ကိုသာ၊ ကာတဗ္ဗာ- ပြုထိုက်သနည်း?) 
ယသ္မာ=ကြောင့်၊ တထာ-ထို အခြင်းအရာအားဖြင့်၊ အကရောန္တဿ- မပြုသောပုဂ္ဂိုလ်၏၊ ဒါနံ-သည်၊ မဟပ္ဖလံ-သည်၊ န ဟောတိ-မဖြစ်၊ ဥဠာရေသု- မွန်မြတ်ကုန်သော၊ ဘောဂေသု-စည်းစိမ်တို့၌၊ စိတ္တမ္ပိ-သည်လည်း၊ န နမတိ-မညွတ်၊ (ကဿဝိယ)- အဘယ်သူ၏ကဲ့သို့နည်း၊ မဟာရောရုဝံ-မဟာရောရုဝငရဲသို့၊ ဥပပန္နဿ-ကပ်ရောက်ရသော၊ သေဋ္ဌိဂဟပတိနော- အိမ်ရှင်သူဌေး၏၊ (စိတ္တံ) ဝိယ- စိတ်ကဲ့သို့တည်း။  
တသ္မာ= ကြောင့်၊ မုဉ္စစေတနာပိ- စွန့်လွှတ်ကြောင်း စေတနာကိုလည်းကောင်း၊ ပစ္ဆာသမနုဿရဏစေတနာ စ --နောက်၌ အောက်မေ့ကြောင်းစေတနာကိုလည်းကောင်း၊ နိစ္စလာ၀- မတုန်လှုပ်သည်ကိုသာ၊ ကာတဗ္ဗာ- ပြုထိုက်၏၊ 
(ဝါကျပရိဝတ္တနနည်းမမှန်လျှင် ၅-မှတ်သာပေးရန်) 
(သီ၊ ဋ္ဌ၊ ၂၆၈။ ဘာဋီ၊၄။၂၉။ ၃၀)

သီ-အဖြေ-၈။
အဘိဇာနာတိ ပန ဘဝံ ဂေါတမောတိ ဣဒံ-ဟူသော ဤစကားကို၊ ဗြာဟ္မဏာ-သည်၊ ပရိဟာရေန-အဂါရဝကို ရှောင်လွှဲခြင်းအားဖြင့်၊ ပုစ္ဆန္တာ-မေးလိုသည်၊ (ဟုတွာ) အာဟ-လျှောက်ပြီ၊ ဟိ-လဒ္ဓဒေါသထင်ရှားပြအံ့၊ ဣတရထာ-ရှောင်လွှဲခြင်းမှ တစ်ပါးသော အခြင်းအရာအားဖြင့်၊ (ပုစ္ဆယမာနေ-၌စပ်၊) ကိံ ပန-အသို့ပါနည်း၊ ဘော ဂေါတမ-အရှင်ဂေါတမ၊ တွံ-အရှင်သည်၊ တဒါ-ထိုအခါ၌၊ ရာဇာ-မဟာဝိဇိတမင်းသည်၊ အဟောသိ-ဖြစ်ပါသလော၊ ဥဒါဟု-သို့မဟုတ်၊ ပုရောဟိတော- ပုရောဟိတ်ဖြစ်သော၊ ဗြာဟ္မဏာ-သည်၊ အဟောသိ-ဖြစ်ပါသလော၊ ဣတိဧဝံ-ဤသို့၊ ဥဇုကမေဝ- ဖြောင့်ဖြောင့်သာလျှင် (ဘဂဝတိ-ကို)၊ ပုစ္ဆိယမာနေ-မေးအပ်သော်၊ အဂါရဝေါဝိယ- မရိုသေခြင်းကဲ့သို့၊ ဟောတိ။
(၂၇၀။ သီ၊ ဘာဋီ၊ ၄။ ၄၁။ ၄၂။)

သီ-အဖြေ-၉။
စ-ဆက်၊ ယသ္မာ-ကြောင့်၊ သရဏဂမနံ နာမ--မည်သည်၊ ဝါ-ကိုးကွယ်ရာဟူ၍ ဆည်းကပ်ခြင်းမည်သည်၊ တိဏ္ဏံ-ကုန်သော၊ ရတနာနံ-တို့အား၊ ဇီဝိတပရိစ္စာဂမယံ-အသက်ကို စွန့်ကြောင်းစေတနာဖြစ်သော၊ ပုညကမ္မံ- ကောင်းမှုကံသည်။ (ဟုတွာ-၍) သဂ္ဂသမ္ပတ္တိံ-နတ်ပြည်စည်းစိမ်ကို၊ ဒေတိ-ပေးနိုင်၏၊ တသ္မာ- ကြောင့်၊ မဟပ္ဖလတရဉ္စ မဟာသံသတရဉ္စတိ ဝေဒိတဗ္ဗံ၊ ပန-ဆက်၊ တိဏ္ဏံ-ကုန်သော၊ ရတနာနံ-တို့အား၊ ဇီဝိတပရိစ္စာဂဝသေန-အသက်ကို စွန့်လွှတ်ခြင်း၏အစွမ်းကြောင့်၊ ယည​ောတိ-၍၊ ဝုစ္စတိ-ဆိုအပ်၏၊ ဝါ-ဆိုနိုင်၏။  
(၂၇၂။ သီ၊ ဘာဋီ၊ ၄။ ၄၉။ ၅၀။)

သီ-အဖြေ-၁၀ ။ 
အထ ခေါ- နေရာခင်းပြီးရာ ထိုအခါ၌၊ ဘဂဝါ, ဒွါရန္တရေဟိစေ၀-တံခါး ပေါက် အကြားတို့မှလည်းကောင်း၊ ဝါတပါနန္တရေဟိစ-လေသောက်ပြူတင်း အကြားတို့မှလည်းကောင်း၊ နိက္ခမိတွာ-ထွက်၍၊ ဝိဓာဝန္တာဟိ-ထိုမှ ဤမှ ပြေးသွား ကုန်သော၊ ဝိပ္ဖရန္တီဟိ-အထူးထူးအပြားပြား ပြန့်နှံ့ကုန်သော၊ ဆဗ္ဗဏ္ဏာဟိ-ခြောက် သွယ်သော အဆင်းရှိကုန်သော၊ ဗုဒ္ဓရသ္မီဟိ-ဘုရားရောင်ခြည်တော်တို့သည်၊ သံသူ စိတနိက္ခမနော- ကောင်းစွာပြအပ်သော ထွက်တော်မူလာခြင်းရှိသည်၊ (ဟုတွာ)၊ ၀လာဟကန္တရတော-တိမ်တိုက်ကြားမှ၊ ပုဏ္ဏစန္ဒာ- လပြည့်ဝန်းသည်။ (နိက္ခမတိ)ဝိယ-ထွက်လာသကဲ့သို့၊ (တထာ) ကူဋာဂါရသာလတော- စုလစ်မွန်ချွန် အထွဋ် ရှိသောကျောင်းတော်မှ၊ နိက္ခမိတွာ-၍၊ ပညတ္တဝရဗုဒ္ဓါသနေ-ခင်းထားအပ်သော မြတ်သောဘုရားနေရာ၌၊ နိသီဒိ-ထိုင်တော်မူပြီ။ (၂၇၇။ သီ၊ ဘာဋီ၊ ၄။ ၆၉။)

No comments:

Post a Comment

ပရိယတ္တိသာသနဟိတအသင်း ၊ နယုန်လစာလျှောက်မေးခမ်း အမျှဝေစာတမ်း (၁၃၂၄) ခုနှစ်

ပရိယတ္တိသာသနဟိတအသင်း ၊ နယုန်လစာလျှောက်မေးခမ်း  အမျှဝေစာတမ်း (၁၃၂၄) ခုနှစ်