မန္တလေးမြို့၊မစိုးရိမ်တိုက်သစ်
အပါတ်စဉ်လေ့ကျင့်ခန်းစာမေးပွဲ
စာချတန်း ။ ။ သီလက္ခန္ဓဝဂ္ဂအဋ္ဌကထာမေးခွန်း(ဒုတိယနေ့)
၁၃၈၁.ပြည့်နှစ်။ နတ္တော်လဆန်း(၁၅)ရက်(၁၁၊၁၂၊၂၀၁၉)ဗုဒ္ဓဟူးနေ့
ခွင့်ပြုချိန်။ ။ ၄ -နာရီ(နေ့လည်း ၁၂ နာရီမှ-ညနေ ၄-နာရီ အထိ)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(က) သမဏောတိ ဘဂဝါ သမိတပါပတာယ လဒ္ဓဝေါဟာရော။
(ခ) ဂေါတမောတိ ဂေါတ္တဝသေန။
(ဂ) န ကေဝလဉ္စ ဘဂဝါယေဝ ပါဏာတိပါတာ ပဋိဝိရတော ဘိက္ခုသံဃောပိ ပဋိဝိရတော။
(ဃ) ဒေသနာ ပန အာဒိတော ပဋ္ဌာယ ဧဝံ အာဂတော။
(င) အတ္ထံ ပန ဒီပေန္တေန ဘိက္ခုသံဃဝသေနပိ ဒီပေတုံ ဝဋ္ဋတိ။
၁။ (ခ)ဝါကျကို ဂေါတ္တဝသေန-၌ ဝသ သဒ္ဒါ၏ ဌာနာနုရူပတ္ထအားလျော်စွာ ဝိဘတ်နက်ကုန်ဖော်လျက် ‘‘လိုက်,လှမ်,ပြန်ထည့်’’ စသည်နှင့်အညီအနက်ယောဇနာပါ။
၂။ (ဃ)ဝါကျသို့ ဌပနာတိကပုစ္ဆာတက်၍ တိကျမှန်ကန်စွာ အဓိပ္ပါယ်ပြန်ပါ။
၃။ (ဃ၊ င) ဝါကျတို့ကိုရှု့၍ စောဒကာဘောဂါဒိစတုက္က ထုတ်ပြပါ။
၄။ သမိတပါပ ပုဒ်ကို အပေါင်းဝစနတ္ထပြု၍ ဝစနာဒိဆက္က ဝေဖန်ပါ။
၅။ (က)ဝါကျရှိ ဟိတ်ပုဒ်၏ သမ္ဗန်ကို ဖော်လျက် အနက်အားလျော်စွာ စာစပ်ပါ။
၆။ (က)ဝါကျ၌ အာဘော်သံဝဏ္ဏနာ တွဲစပ် ဖော်ပြပါ။
၇။ ဘဂဝါ ပုဒ်ကို တိပဒသမာသ်ကြံလျက် နိရုတ္တိနည်းဖြင့် ရုပ်ပြီးပြပါ။
၈။ (င)ဝါကျအလို ဖြစ်သင့်သော ပါဠိတော်၏အနက်ကို သိသာရုံမျှ ဖော်ပြပါ။
၉။ (ဂ-ဃ)ဝါကျတို့ကို အဓိပ္ပါယ်ခြုံငုံမိစေလျက် ပထျာဝတ္တဂါထာ စီကုံးပါ။
၁၀။ (ဂ)ဝါကျ၌ ဒုတိယကြိယာပုဒ်၏ ဓာတ်အရကို ယူ၍ ဘာဝါလင်္ကာရ ထုတ်ပြပါ။
တစ်ပုစ္ဆာလျှင်(၁၀) မှတ်စီ။
မန္တလေးမြို့၊မစိုးရိမ်တိုက်သစ်
အပါတ်စဉ်လေ့ကျင့်ခန်းစာမေးပွဲ
စာချတန်း ။ ။ သီလက္ခန္ဓဝဂ္ဂအဋ္ဌကထာ (ဒုတိယနေ့) အဖြေ
၁၃၈၁.ပြည့်နှစ်။ နတ္တော်လဆန်း(၁၅)ရက်(၁၁၊၁၂၊၂၀၁၉)ဗုဒ္ဓဟူးနေ့
ခွင့်ပြုချိန်။ ။ ၄ -နာရီ(နေ့လည်း ၁၂ နာရီမှ-ညနေ ၄-နာရီ အထိ)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
သီ-အဖြေ- ၁။ ဘဂဝါ၊မြတ်စွာဘုရားသည်။ ဂေါတ္တဝသေန၊ အနွယ်နှင့်စပ်ခြင်းကြောင့်။ ဝါ-အနွယ်နှင့်စပ်သောအားဖြင့်။ ဝါ-အနွယ်၏အစွမ်းကြောင့်။ ဝါ-အနွယ်၏အစွမ်းဖြင့်။ ဂေါတမောတိ၊ ဂေါတမဟူ၍။ လဒ္ဓဝေါဟာရော၊ ရအပ်သောအမည်ရှိ၏။
သီ-အဖြေ ၂။ အရှင်အဋ္ဌကထာဆရာ ဆရာသည် (ဂ)ဝါကျဖြင့် ဘုရားရှင်သည်သာ ပါဏာတိပါတမှ ရှောင်ကြဉ်သည်မဟုတ်သေး ရဟန်းအပေါင်းသည်လည်း ရှောင်ကြဉ်၏ဟူ၍ မိန့်ဆိုတော်မူအပ်၏၊ ယင်းသို့ ရှောင်ကြဉ်သည်ရှိသော် ဒေသနာတော်အစဉ်၌ ရဟန်းအပေါင်း၏အစွမ်းဖြင့်လည်း ဟောကြားသင့်သည်မဟုတ်ပါလော၊ အဘယ်ကြောင့် မဟောကြားအပ်ပါသနည်း၊ ဤသို့မေးဖွယ်ရှိ၍ ထိုအမေးကို ဖြေကြားလိုသော အဋ္ဌကထာဆရာသည် (ဃ)မိန့်။
အဓိပ္ပါယ်ကား (ဃ)ဝါကျဖြင့် ဒေသနာတော်သည် အစမှစ၍ ဤသို့ ဘုရားရှင်၏ အစွမ်းဖြင့်သာလျင်လာသောကြောင့် ရဟန်းအပေါင်း၏အစွမ်းဖြင့် ဟောကြားတော်မမူအပ်ပါဟူလို။
သီ-အဖြေ ၃။ နနု ဒေသနာ အာဒိတော ပဋ္ဌာယ ဧဝံ အာဂတာ၊
အထကသ္မာ ဘိက္ခုသံဃောပိ ပဋိဝိရတောတိ ဝုတ္တံ၊
နနု အတ္ထံ ဒီပေန္တေန ဘိက္ခုသံဃဝသေနာပိ ဒီပေတုံ ဝဋ္ဋတိ၊
တသ္မာ ဘိက္ခုသံဃောပိ ပဋိဝိရတောတိ ဝုတ္တံ။
သီ-အဖြေ ၄။ သမိတံ ပါပံ ယေနာတိ သမိတပါပေါ
(၃) သမိတပုဒ် ပါပ ပုဒ်တို့သည်လည်းကောင်း ငြိမ်းစေအပ်ပြီးသော မကောင်းမှုနှင့် ဘုရားရှင်၏ ငြိမ်းစေအပ်+ငြိမ်းစေတတ်/ အဘာဝ+အဘာဝဝန္တ-စပ်။
(၆) သမဏောစသော ပရိယာယ်သဒ္ဒါများသည် ဝစနီယတ္ထ။
သီ-အဖြေ ၅။ ဘဂဝတော/ ကတ္တား + သမ္ဗန်စပ်။
သီ-အဖြေ ၆။ ဘဂဝါ-ဖြင့် သမဏော အရ ဘုရားရှင်ကိုယူ/ သရုပ်ကြား။ သမိတပါပတာယ-ဖြင့် သမဏောပုဒ်ကို ပါပေ သမေတီတိ သမဏော ဟု ဝစနတ္ထပြု/ အဘိဓာနတ္ထ။ ယုပစ္စည်း၏ ဟေတုကတ္တုသာဓန၌သက်/ ဒု-ပစ္စယတ္ထ။ ဘုရားရှင်၏ သမဏအမည်ရခြင်းအကြောင်းသကပ်/ သကတ္ထ။ လဒ္ဓဝေါဟာရော-ဖြင့် သမဏဟူသည် ဘုရားရှင်၏ အနွတ္ထအားဖြင့် ရအပ်သောအမည်နာမပညတ်/ ဘာဝတ္ထ။ သိစေ။
သီ-အဖြေ ၇။ ဘဝေသု ဝန္တဂမနော.ဟူလိုလျက် ဘဝေသု၌ ဝေသုပုဒ်/ ဝန္တ၌ န္တပုဒ် ဂမနော၌ မနောပုဒ်တို့ကို ချေခြင်း ဝဏ္ဏလောပ/ ဝ၌ အ,ကို အာပြုခြင်း ဝဏ္ဏဝိကာရ/ ဝါ နှင့် ဂ ကို ရှေ့နောက်ပြန်ခြင်း ဝဏ္ဏဝိပရိယာယ နိရုတ္တိနည်းတို့ဖြင့် ဘဂဝါ ပြီး။
သီ-အဖြေ ၈။ ‘ပါဏာပါတံ ပဟာယ ပါဏာတိပါတာ ပဋိဝိရတော သမဏဿ ဂေါတမဿ သာဝကသံဃော နိဟိတဒဏ္ဍော နိဟိတသတ္ထော’စသည်
သီ-အဖြေ ၉။ (ဂ-ဃ)ဝါကျတို့ကို အဓိပ္ပါယ်ခြုံငုံမိစေလျက် ပထျာဝတ္တဂါထာ။
သီ-အဖြေ ၁၀။ ပါဏာတိပါတမှ ရှောင်ကြဉ်သော ရဟန်းအပေါင်း၏သန္တန်၌ ဝိရတီပြဌာန်းသော စိတ္တုပ္ပါဒ်သည် ဓမ္မရတိဌာယီဘာဝ+ဓမ္မသိင်္ဂါရရသ။
ဝိတိက္ကမိတဗ္ဗဝတ္ထုဖြစ်သော သက်ရှိသတ္တဝါအာရုံသည် အာရမ္မဏဝိဘာဝ။
စက္ကသမ္ပတ္တိ ယောနိသောမနသီကာရတို့သည် ဥဒ္ဒီပနဝိဘာဝ။
အပ္ပါယုကသံဝတ္တနိက အကုသိုလ်ကင်းခြင်း ၊ ဒီဃာယုကသံဝတ္တနိက ကုသိုလ်ဖြစ်ခြင်း၊ သာသနာတော်၌ တည်ရာ မှီရာကို ရရှိခြင်း၊ မဂ်ဖိုလ်နိဗ္ဗာန်၏ အကြောင်း အထောက်အပံ့ ဖြစ်ခြင်းတို့သည် အနုဘာဝ။
No comments:
Post a Comment