Friday, 9 August 2019

၁၃၈၁-ခု၊ ဝါဆိုလကွယ်နေ့။ ဓမ္မသင်္ဂဏီပါဠိအဋ္ဌကထာစာမေးပွဲ(ပထမနေ့)


၁၃၈၁-ခု၊ ဝါဆိုလကွယ်နေ့

မစိုးရိမ်တိုက်သစ်၊ အပတ်စဉ်စာမေးပွဲ

စာချတန်း။ ။ဓမ္မသင်္ဂဏီပါဠိအဋ္ဌကထာစာမေးပွဲ(ပထမနေ့)
နံပါတ်(၁)
အရူပီနံ၊နာမ်ဖြစ်ကုန်သော။ တေသံ ဓမ္မာနံ၊ထိုတရားတို့။ ယော အာယု၊ အကြင်အသက်သည်။ ယာဌိတိ၊ အကြင်တည်ကြောင်းသည်။ ယာ ယပနာ၊ အကြင်မျှကြောင်း တရားသည်။ ယာ ဣရိယာ၊ အကြင်ပွါးကြောင်းတရားသည်။ ယာ ဝတ္တနာ၊ အကြင်ဖြစ်ကြောင်းတရားသည်။ ယာ ပါလနာ၊ အကြင်စောင့်ကြောင်းတရားသည်။ ယံ ဇိဝိတံ၊ အကြင်တည်ကြောင်းတရားသည်။ ယံ ဇီဝိတိန္ဒြိယံ၊ အကြင်အသက်သာလျှင်ဖြစ်သောဣန္ဒြေသည်။ (ဟောတိ၊ဖြစ်၏) တသ္မိံ သမယေ၊ ထိုအခါ၌။ ဣဒံ ဇီဝိတိန္ဒြိယံ၊ ဤသို့သဘောရှိသောဇီဝိတိန္ဒြေသည်။ဟောတိ၊ ဖြစ်၏။ တသ္မိံ သမယေ၊ ထိုအခါ၌။ အညေပိ၊ဖဿစသည်မှ တစ်ပါးလည်းဖြစ်ကုန်သော။ ပဋိစ္စ သမုပ္ပန္နာ၊ မိမိ မိမိအားလျှောက်သောအကြောင်းကိုစွဲ၍ဖြစ်ကုန်သော။ အရူပီနော၊ ရုပ်မရှိကုန်သော။ (ဝါ)ဖောက်ပြန်ခြင်းရှိကုန်သည်မဟုတ်ကုန်သော။ ယေဝါ ပန ဓမ္မာ၊ အကြင်သဘောအားဖြင့်ရအပ်ကုန်သောတရားတို့သည်။ အတ္ထိ သန္တိ၊ ရှိကုန်၏။

နံပါတ်(၂)
ယသ္မိံ သမယေ၊ အကြင်အခါ၌။ ကမ္မေန၊ ကံသည်။ ဥပစိတေန၊ ဆည်းပူးအပ်သော။ ကာမာဝစရေန၊ ကာမာဝစရမည်သော။ ကုသလေန၊ ကုသိုလ်သည်။ သောမနဿ သဟဂတာ၊ သောမနဿ သဟဂုတ်ဖြစ်သော။ ရူပါရမ္မဏံ၊ ရူပါရုံလျှင်အာရုံရှိသော။ ဝိပါကာ၊ ဝိပါက်ဖြစ်သော။မနောဝိညာဏဓာတု၊ မနောဝိညာဏဓာတ်သည်။ ဥပ္ပါဒိတာ၊ ဖြစ်စေအပ်သည်။ ဟောတိ၊ ဖြစ်၏။


နံပါတ်(၃)

ယသ္မိံ သမယေ၊ အကြင်အခါ၌။ အရူပူပပတ္တိယာ၊ အရူပဘုံ၌ဖြစ်ခြင်းငှါ။ (ဝါ)အရူပဘုံ၌ဖြစ်ခြင်း၏။ မဂ္ဂံ၊ အကြောင်းဖြစ်သောဈာန်ကို။ ဘာဝေတိ၊ ပွါးစေ၏။ သဗ္ဗသော၊ ခပ်သိမ်းသောအားဖြင့်။ (သုဒ္ဓနာမ်) သဗ္ဗသော၊ အလုံးစုံသော။(တဒ္ဓိတ်နာမ်) (၂)မှတ် ရူပသညာနံ၊ ရူပဘုံ၌မှတ်အပ်သောသညာတို့ကို။ သမတိက္ကမာ၊ လွန်ခြင်းကြောင့်။ ပဋိဃသညာနံ၊ပဋိဃသညာတို့ကို။ အမနသိကာရာ၊နှလုံးမသွင်းခြင်းကြောင့်။သုခဿစ၊ သုခကိုလည်း။ ပဟာနာ၊ ပယ်ခြင်းကြောင့်။အာကာသာနဉ္စာယတနသညာသဟဂတံ၊ အာကာသာနဉ္စာယတနသညာနှင့်တကွဖြစ်သော။စတုက္ကံ၊ လေးခုမြောက်သော။ ဈာနံ၊ ဈာန်ကို။ ဥပသမ္ပဇ္ဇ၊ပြည့်စုံ၍။ ဝိဟရတိ၊ နေ၏။ (ကြွင်း၊ ၆ မှတ်)
နံပါတ်(၄)
ယသ္မိံ သမယေ၊ အကြင်အခါ၌။ နိယျာနိကံ၊ ဝဋ်ဆင်းရဲမှထွက်မြောက်တတ်သော။ အပစယဂါမိံ၊ စုတိပဋိသန္ဓေကိုဖျက်ဆီးလျက်သွားတတ်သော။ ဒိဋ္ဌိ ဂတာနံ၊ ဒိဋ္ဌိ ဒိဋ္ဌိနှင့်တူသောဝိစိကိစ္ဆာစသောတရားတို့ကို။ ပဟာနာယ၊ ပယ်ခြင်းငှါ။ လောကုတ္တရံ၊ လောကုတ္တရာဖြစ်သော။ ဈာနံ၊ ဈာန်ကို။ ဘာဝေတိ၊ ပွါးစေ၏။ ကာမေဟိ၊ ဝတ္ထုကာမ ကိလေသကာမတို့မှ။ ဝိဝိစ္စေဝ၊ ကင်း၍သာလျင်။ဒုက္ခပဋိပဒံ၊ ဆင်းရဲညိုငြင်သော။ ဒန္ဓာဘိညံ၊ နှေးသောအဘိညာဉ်ရှိသော။ သုညတံ၊ သုညတမည်သော။ ဈာနံ၊ ဈာန်ကို။ ဥပသမ္ပဇ္ဇ၊ ပြည့်စုံ၍။ ဝိဟရတိ၊ နေ၏။

နံပါတ်(၅)
ပန၊ ဆက်၍ဆိုဦးအံ့။ ဧဝံ၊ ဤသို့ တိဏ္ဏံ သင်္ဂတိဖဿောဟု ။ဖသဿ၊ ဖဿ၏။ (ဝါ)ဖဿကို။ (သမ္ဗန် ၂ မှတ်) ပဝေဒိတတ္တာ၊ ဘုရားဟောတော်မူအပ်သည်၏အဖြစ်ကြောင့်။ တေနေဝါကာရေန၊ ထိုသုံးပါးကုန်သော ဝတ္ထု အာရုံ ဝိညာဉ်တို့၏ပေါင်းဆုံသောအခြင်းအရာအာဖြင့်သာလျှင်။ ဟောတိ၊ ဖြစ်၏။ ဖဿော၊ ဖဿသည်။(ကတ္တား ၊၁ မှတ်) ပစ္စုပဋ္ဌာတိ၊ ဉာဏ်အားရှေးရူတင်တတ်၏။ ဣတိ တသ္မာ၊ ထိုကြောင့်။ သန္နိပါတပစ္စုပဋ္ဌာနောတိ၊ သန္နိပါတပစ္စုပဋ္ဌာနောဟူ၍။ (ဘဂဝတာ၊ မြတ်စွာဘုရားသည်။) (ကတ္တာ၊ ၂ မှတ်) ဝုတ္တော၊ ဟောတော်မူ၏။( ကြွင်း၊ ၅ မှတ်)

နံပါတ်(၆)
တတ္ထ၊ ထိုစိတ္တံ ဥပ္ပန္နံဟူသောစကား၌။ (တတ္ထအစွဲ၊ ၂ မှတ်) သင်္ခေပတော၊ အကျဉ်းအားဖြင့်။သဗ္ဗေပိ၊ အလုံးစုံကုန်သော။ စိတ္တစေတသိကဓမ္မေ၊ စိတ် စေတသိက် တရားတို့ကို။ ဂဟေတွာ၊ ယူ၍။ ဣဓ၊ ဤတသ္မိံ သမယေအစရှိသောဝါကျ၌(ဣဓအစွဲ၊ ၂ မှတ်) သရူပေန၊ သရုပ်အားဖြင့်။ ပဘေဒတော၊ အပြားအားဖြင့်။ ဒဿေတုံ၊ပြခြင်းငှါ။ဖဿော ဟောတီတိအာဒိ၊ဖဿော ဟောတိအစရှိသည်ကို။ အာရဒ္ဓံ၊ အားထုတ်၏။

နံပါတ်(၇)
ပန၊ ဆက်၍ဆိုဦးအံ့။ ပဉ္စဝိဓာ၊ ငါးပါးအပြားရှိသော။ သော။ သာ ဧသာ ပီတိ၊ ထိုသို့သဘောရှိသော ဤပီတိသည်။ ဂဗ္ဘံ၊ ပဿဒ္ဓိ၏တည်ရာတိုက်ကို။ သုခေန၊ သုခဖြင့်။ (ကရိုဏ်း-၁ မှတ်)ဂဏှန္တိ၊ယူလျှက်။ သုခေန၊ သုခဖြင့်။(ကရိုဏ်း-၁ မှတ်) ပရိပါကံ၊ ရင့်ခြင်းသို့။ ဂစ္ဆန္တိ၊ရောက်လျက်။ ကာယပဿဒ္ဓိဉ္စ၊ ကာယပဿဒ္ဓိကိုလည်းကောင်း။ စိတ္တပဿဒ္ဓိဉ္စ၊ စိတ္တပဿဒ္ဓိကိုလည်းကောင်း။ ဣတိ၊ ဤသို့။ ဒုဝိဓံ၊ နှစ်ပါးအပြားရှိသော။ ပဿဒ္ဓိံ၊ ပဿဒ္ဓိကို။ (အရူပအန္တောဂဓ- ၂ မှတ်) ဒုဝိဓာ၊ နှစ်ပါးအပြားရှိသော။ ပဿဒ္ဓိ၊ ပဿဒ္ဓိသည်။ ကတမာ၊ အဘယ်နည်း။ ကာယပဿဒ္ဓိဉ္စ၊ ကာယပဿဒ္ဓိကိုလည်းကောင်း။ စိတ္တပဿဒ္ဓိကိုလည်းကောင်း။ ဣမာ၊ ဤသည်တို့တည်း။(သရူပ ဗဟိကရဏ-၂ မှတ်) (ကြွင်း-၆ မှတ်)

နံပါတ်(၈)
စ၊ ထိုမှတပါး။ အလောဘေန၊ အလောဘဖြင့်။ ဂဟဋ္ဌာနံ၊ လူတို့၏။ (ခေတ္တဝတ္တာဒီသု၊ လယ်ယာအစရှိတို့၌။ ဝိဝါဒါဘာဝတော၊ ငြင်းခုံခြင်း၏မရှိခြင်းကြောင့်။ သုခသံဝါသတာ၊ ချမ်းသာစွာနေခြင်းရှိသည်။ ဟောတိ၊ ဖြစ်၏။( ပါဌသေသထည့် -၅ မှတ် ကြွင်း ၅ မှတ်)

နံပါတ်(၉)
ဘဂဝါ၊ ဘုန်းတော်ကြီးသောဘုရား။ တုယှံ၊ သင်၏။ သာသနေ၊ သာသတော်၌။ ရတော၊ မွေ့လျော်သော။ ဇနေ၊ လူအပေါင်း၌။ သုတာ ပါကဋော၊ ထင်ရှားသော။ သာဝကော၊ တပည့်သည်။ ( အပ္ပတ္တမာနသော၊ အရဟတ္တဖိုလ်သို့မရောက်မူ၍။) သေက္ခာ၊ သေက္ခသာဖြစ်လျက်။ ကထံ ဟိ ကေန ကာရဏေန၊ အဘယ်အကြောင်းကြောင့်။ ကာလံ၊ သေခြင်းကို။ ကယိရာ၊ ပြုရှာလေသနည်။ (မာနသရုပ်- ၃ မှတ် ကြွင်း - ၇ မှတ်)

နံပါတ်(၁၀)
ကမ္မညတာတိ၊ ကမ္မညတာဟူသည်ကား။ ကမ္မနိ၊ အမှု၌။ သာဓုတာ၊ ကောင်းသည်၏အဖြစ်သည်။ ကုသလကိရိယာယ၊ ကိသိုလ်ကိုပြုခြင်း၌။ ဝိနိယောဂက္ခမတာ၊ ယှဉ်ခြင်းငှါခံ့သည်၏အဖြစ်။ ဣတိအယံ၊ ကား။ ကမ္မညတာတိပဒဿ၊ ကမ္မညတာဟူသောပုဒ်၏။ ( သမ္ဗန် - ၂ မှတ် ) သေသပဒဒွယံ၊ ကြွင်းသော ကမ္မညတ္တံ ၊ ကမ္မညဘာဝေါဟူသောပုဒ်နှစ်ခုတို့၏အပေါင်းကို။ ဗျဉ္စနဝသေန၊ သဒ္ဒါ၏အစွမ်းဖြင့်။ ဝဍ္ဎိတံ၊ ပွါးစေအပ်၏။( ဒွယသရုပ်- ကြွင်း ၆ မှတ်)

No comments:

Post a Comment

ပရိယတ္တိသာသနဟိတအသင်း ၊ နယုန်လစာလျှောက်မေးခမ်း အမျှဝေစာတမ်း (၁၃၂၄) ခုနှစ်

ပရိယတ္တိသာသနဟိတအသင်း ၊ နယုန်လစာလျှောက်မေးခမ်း  အမျှဝေစာတမ်း (၁၃၂၄) ခုနှစ်