မန္တလေးမြို့၊ မစိုးရိမ်တိုက်သစ်
အပတ်စဉ် လေ့ကျင့်ခန်းစာမေးပွဲ
စာချတန်း။ ။ ဓမ္မသင်္ဂဏီပါဠိအဋ္ဌကထာဧမေးခွန်း (ပထမနေ့)
၁၃၈၁-ခုနှစ်၊ တော်သလင်းလဆန်း(၁၅)ရက်၊ (၁၃၊ ၉၊ ၂၀၁၉) သောကြာနေ့
ခွင့်ပြုချိန်။ ။၄-နာရီ (နေ့လည် ၁၂-နာရီ မှ ညနေ ၄-နာရီ အထိ)
=====================================
အောက်ပါ ပါဠိ, အဋ္ဌကထာတို့ကို ညွှန်ကြားချက်နှင့်အညီ အနက်ယောဇနာပါ။
၁။ ယံ တေဇော တေဇောဂတံ ဥလ္လာ ဥသွာဂတံ ဥသုမံ ဥသုမဂတံ အဇ္ဈတ္တံ ဝါ ဗဟိဒ္ဓါ ဝါဥပါဒိဏ္ဏ ဝါ အနုပါဒိဏ္ဏ ဝါး-ကို ပါဌာနုသာရီ။
၂။ ယေ ဓမ္မာ တေသံ တေသံ သတ္တာနံ အဇ္ဈတ္တံ ပစ္စတ္တံ နိယတာ ပါဠိပုဂ္ဂလိကာ ဥပါဒိဏ္ဏာ ရူပံ ဝေဒနာ သညာ သင်္ခါရာ ဝိညာဏံ၊ ဣမေ ဓမ္မာ အဇ္ဈတ္တာ။-ကို ဥပါဒိဏ္ဏာ-၌ အဋ္ဌကထာအဖွင့်နှင့်အညီ။
၃။ တတ္တ ကတမော ဒိဋ္ဌာသဝေါ။ “သဿတော လောကော”တိ ဝါ၊ အသဿတော လောကော”တိ ဝါ၊ “အန္တဝါ လောကော”တိ ဝါ၊ “အနန္တဝါ လောကော”တိ ဝါ၊ “တံ ဇီဝံ တံ သရီရန္တိ ဝါ၊ “အညံ ဇီဝံ အညံ သရီရန္တိ ဝါ။ ကို နိသျကျကျ။
၄။ ယံ ဧဝရူပံ မစ္ဆေရံ မစ္ဆရာယနာ မစ္ဆရာယိတတ္တံ ဝေဒိဋ္ဌိ ကဒရိယံ ကျကဉ္စကတာ အဂ္ဂဟိတတ္တံစိတ္တဿ၊ ဣဒံ ဝုစ္စတိ မစ္ဆရိယသံယောဇနံ။-ကို နိသျကျကျ။
၅။ စိတ္တဿကဂ္ဂတာနိဒ္ဒသေ “စိတ္တဿ ဌိတီ”တိ ဧကမေဝ ပဒံ ဝုတ္တံ။ ဣဒမ္ပိ ဟိ ဒုဗ္ဗလံ စိတ္တံ၊ ပဝတ္တိဋ္ဌိတိမတ္တမေဝေတ္ထ လတ္တတိ။ကို သဗ္ဗနာမ်အစွဲ မှန်ကန်စေလျက်။
၆။ ဗလဝပစ္စယေဟိ စ ဥပ္ပန္နီ အသင်္ခါရိကံ၊ ဣတရေဟိ ဣတရံ။-ကို ပါဌသေသများထည့်၍။
၇။ ဣမေသံ ပန တိက္ကံ ထေရာနံ ကတရဿ ဝါဒေါ ဂဟေတဗ္ဗာ၊ န ကဿစိ ဧကံသေန၊ သဗ္ဗေသံ ပန ဝါဒေသု ယုတ္တံ ဂဟေတံ။-ကို တိက္ကံ ထေရာနံ-သရုပ်ထင်ရှားစေလျက်။
၈။ န အန္တလိက္ခေ န သမုဒ္ဒမရွေ၊ န ပဗ္ဗတာနံ ဝိဝရံ ပဝိဿ။ န ဝိဇ္ဇတေ သော ဇာတိပ္ပဒေသော၊ ယတ္တဋ္ဌိတော မုစ္ဆေယျ ပါပကမ္မာ။ ကို ပါဌာနုသာရီ။
၉။ နိဒ္ဒေသဝါရေ ပနဿ သေသအဟေတုကစိတ္တေဟိ ဗလဝတရတာယ စိတ္တကဂ္ဂတာ သမာဓိဗလံ ပါပေတွာ ဌပိတာ၊ ဝီရိယမ္ပိ ဝီရယဗလံ ပါပေတွာ။ကို သဗ္ဗနာမ်အစွဲ မှန်ကန်စေလျက်။
၁၀။ ယဒိ ဧဝံ န သဗ္ဗတ္ထ ကာယာယတနန္တိ၊ နေဝ ပရမတ္ထတော သဗ္ဗတ္ထ။ ဝိနိဗ္ဗဇိတွာ ပနဿ နာနာကရဏံ၊ ပညာပေတုံ န သက္ကာ၊ တသာ ဧဝံ ဝုတ္တံ။ ကို အစွဲများမှန်ကန်စေလျက်လည်းကောင်း, ဝုတ္တီ-၏ ကတ္တား ထည့်စွက်၍လည်းကောင်း။
တစ်ပုစ္ဆာလျှင် (၁၀)မှတ်စီ။
နံပါတ်(၁)
ယောတေဇော၊ အကြင် တေဇောဓာတ်သည်။ ယံတေဇောဂတံ၊ အကြင် အလုံးစုံသော တေဇော၌ဖြစ်သော ပူခြင်း၌ဖြစ်သော လက္ခဏာသည်။ ယာဥယျာ၊ အကြင် အသည်။ ယံဥဿာဂတံ၊ အကြင် အငွေ့အဖြစ်သို့ ရောက်ခြင်းသည်။ ယံဥသုမံ၊ အကြင် အားရှိသော အငွေ့သည်။ ယံဥသုမဂတံ၊ အကြင် အားကြီးသော အငွေ့အဖြစ်သို့ ရောက်ခြင်းသည်။ ဟောတိ၊ ၏။ ယံအဇ္ဈတ္တံဝါ၊ အကြင် အသီးသီးသော မိမိသန္တာန်၌ ဖြစ်သည်လည်း။ ဟောတိ၊ ဗဟိဒ္ဓါဝါ၊ အပ၌ဖြစ်သည်လည်း။ ဟောတိ၊ ဥပါဒိဏ္ဏဝါ၊ တဏှာဒိဋ္ဌိတို့သည် ကပ်အပ်သော ကံသည် အကျိုး၏ အဖြစ်ဖြင့်ယူအပ်သည်လည်း။ ဟောတိ၊ အနုပါဒိဏ္ဏဝါ၊ တဏှာ၊ ပ၊ မယူအပ်သည်လည်း။ ဟောတိ။
နံပါတ်(၂)
ယေဓမ္မာ၊ အကြင် သဘောတရားတို့သည်။ တေသံတေသံသတ္တာနံ၊ ထိုထိုသို့သော သတ္တဝါတို့၏။ အဇ္ဈတ္တံ့၊ အသီးသော မိမိသန္တာန်၌ဖြစ်သည်။ ပစ္စတ္တံ၊ မိမိကိုစွဲ၍ ဖြစ်သောတရားသည်။ နိယတာ၊ မိမိ၌ ဖြစ်သောတရားသည်။ ပါဠိပုဂ္ဂလိကာ၊ အသီးသီးသော ပုဂ္ဂိုလ်တို့၏ ဥစ္စာဖြစ်ကုန်သည်။ ဥပါဒိဏ္ဏာ၊ ကိုယ်၌ဖြစ်ကုန်သည်။ (၄-မှတ်) (ဥပါဒိဏ္ဏာတိ သရီရဋ္ဌကာ) အဘိ၊ ဋ္ဌ၊ ၁၊ ၃၉၄)
ဟောန္တိ၊ ရူပံ၊ သည်၊ ဝေဒနာ၊ သည်၊ သညာ၊ သည်။ သင်္ခါရာ၊ တို့သည်။ ဝိညာဏံ၊ သည်။ ဟောတိ။ ဣမေ၊ ဤသို့သဘောရှိကုန် သော။ ဓမ္မာ၊ တို့သည်၊ အဇ္ဈတ္တာ၊ မည်ကုန်၏။ (ကြွင်း ၆-မှတ်)
နံပါတ်(၃)
တတ္ထ၊ ထိုလေးပါးသော အာသဝတို့တွင်၊ ကတမော၊ သည်၊ ဒိဋ္ဌာသဝေါ၊ သည်။ ဟောတိ၊ နည်း။ လောကော၊ ခန္ဓာငါးပါးတည်းဟူသော လောကသည်။ သဿတော၊ မြဲ၏။ ဣတိဝါ၊ ဤသို့သော အခြင်းအရာ အားဖြင့်ယူသော သဿတဒိဋ္ဌိသည်လည်း။ ဟောတိ၊ လောကော၊ ခန္ဓာငါးပါးတည်းဟူသော လောကသည်။ အသဿတော၊ အမြဲမရှိ။ ဣတိဝါ၊ ဤသို့သော အခြင်းအရာအားဖြင့်ယူသော ဥစ္ဆေဒဒိဋ္ဌိသည်လည်း။ ဟောတိ၊ လောကော၊ သည်၊ အန္တဝါ၊ အဆုံးရှိ၏။ ဣတိဝါ၊ ဤသို့သော အခြင်းအရာအားဖြင့်ယူသော သဿတဥစ္ဆေဒ ဒိဋ္ဌိသည်လည်း။ ဟောတိ၊ လောကော၊ သည်။ အနန္တဝါ၊ အဆုံးမရှိ။ ဣတိဝါ၊ ဤသို့သော အခြင်းအရာအားဖြင့် ယူသော သဿတဥစ္ဆေဒဒိဋ္ဌိသည်လည်း။ ဟောတိ၊ တံ၊ ထိုကိုယ်သည်။ ဇီဝံ၊ အသက်တည်း။ တံ၊ ထိုအသက်သည်။ သရီရံ၊ ကိုယ်တည်း။ ဣတိဝါ၊ ဤသို့သော အခြင်းအရာအားဖြင့်ယူသော သဿတဒိဋ္ဌိသည်လည်း။ ဟောတိ၊ ဇီဝံ၊ အသက်သည်၊ အညံ၊ တပါး။ သရီရံ၊ ကိုယ်သည်။ အညံ၊ တပါး။ ဣတိဝါ၊ ဤသို့သော အခြင်းအရာအားဖြင့် ယူသော သဿတဒိဋ္ဌိသည်လည်း။ ဟောတိ။
နံပါတ်(၄)
ဧဝရူပံ၊ သော။ ယံမခြွေရံ၊ အကြင်ဝန်တိုခြင်းသည်။ ယာမစ္ဆရာယနာ၊ အကြင် ဝန်တိုသော အခြင်းအရာသည်။ ယံမစ္ဆရာယိတတ္တံ၊ အကြင် ဝန်တိုခြင်းနှင့်ပြည့်စုံသော ပုဂ္ဂိုလ်၏ အဖြစ်သည်။ ယံဝေဝိစ္ဆံ၊ အကြင် နှံ့ခြင်းငှာ အလိုမရှိသော ပုဂ္ဂိုလ်၏ အဖြစ်သည်။ ယံကဒရိယံ၊ အကြင် မရိုသေသော ပုဂ္ဂိုလ်၏ အဖြစ်သည်။ ယာကဋုကဉ္စုကတာ၊ အကြင် ခါးစပ်သည်၏ အဖြစ်ဖြင့် တွန့်သော ပုဂ္ဂိုလ်၏ အဖြစ်သည်။ (ဝါ) အကြင် ယောက်မ ဖျားဖြင့် ယူတတ်သော ပုဂ္ဂိုလ်၏ အဖြစ်သည်။ စိတ္တဿ၊ ၏။ ယံအဂ္ဂဟိတတ္တံ၊ အကြင် ပိတ်ပင်၍ ယူတတ်သော ပုဂ္ဂိုလ်၏ အဖြစ်သည်။ ဟောတိ၊ ဣဒံ၊ ကို၊ မစ္ဆရိယသံညာဇနံ၊ ဟူ၍။ ဝုစ္စတိ၊ ၏။
နံပါတ်(၅)
စိတ္တဿကဂ္ဂတာနိဒ္ဒေသ၊ ၌။ “စိတ္တဿ ဌိတီ”တိ၊ ဟူ၍။ ဧကမေဝပဒံ၊ တစ်ခုသော ပုဒ်ကိုသာလျှင်။ ဝုတ္တံ၊ ၏။ ဟိသစ္စာ၊ မှန်၏။ ဣဒမ္မိစိတ္တံ၊ ဤစက္ခုဝိညာဏ်စိတ်သည်လည်း။ (၄-မှတ်) ဒုဗ္ဗလံ၊ အားနည်း၏။ ဧတ္ထ၊ ဤစက္ခုဝိညာဏ်စိတ်၌။(၂-မှတ်) ပဝတ္တိဋ္ဌိတိမတ္တမေဝ၊ တည်ခြင်းမျှကိုသာလျှင်၊ လဗ္ဗတိ၊ ရအပ်၏။
(ကြွင်း ၄-မှတ်)
နံပါတ်(၆)
စ၊ ဆက်၍ဆိုဦးအံ့၊ (ဝါ) ထိုမှတပါး။(၂-မှတ်) ဗလဝပစ္စယေဟိ၊ မိမိပယောဂ သူတစ်ပါးပယောဂတို့နှင့် ကင်း၍ ဖြစ်ကုန်သော အားရှိသော အာရုံစသော အကြောင်းတို့ကြောင့်။ ဥပ္ပန္န၊ သော။ ဝိပါကံ၊ သည်။ (ထည့်) အသင်္ခါရိကံ၊ သည်။ ဟောတိ၊ (ထည့်) ဣတိရေဟိ၊ ဒုဗ္ဗလဖြစ်သော အာရုံစသော အကြောင်းတို့ကြောင့်။ ဥပ္ပန္န၊ ဖြစ်သော။ ဝိပါကံ၊ သည်။ (ထည့်) ဣတရံ၊ သသင်္ခါရိကသည်။ ဟောတိ၊ (ထည့်)
ပါဌသေသ (၄-မှတ်) ကြွင်း၄-မှတ်။
နံပါတ်(၇)
ပန၊ စောဒနာသောဓနာကိုဆိုအံ့။ တိဏ္ဏ၊ သုံးပါးကုန်သော။ ထေရာနံ၊ တိပိဋကစူဠနာဂမထေရ် မောရဝါပီဝါ သီမဟာဒတ္တမထေရ် မဟာဓမ္မရက္ခိတမထေရ်တို့တွင် (၄-မှတ်) ကတရဿ၊ အဘယ်မထေရ်၏။ ဝါဒေါ ကို။ ဂဟေတော၊ ယူအပ်သနည်း။ ဣတိ-အယံ၊ ဤသည်ကား။ ပုစ္ဆာ၊ အမေးတည်း။ ကဿစိ၊ တစ်စုံတစ်ယောက် သောမထေရ်၏။ ဧကံသေန၊ စင်စစ်သဖြင့်။ ဝါဒေါ၊ ကို။ နဂဟေတော၊ မယအ အသင့်ကိုဆိုအံ့။ (၁-မှတ်) သဗ္ဗေသံ၊ တို့၏။ ဝါဒေသု၊ တို့၌။ ယုတ္တံ၊ အသင့်ကို။ ဂဟေတံ၊ ယူအပ်၏ (ကြွင်း ၅-မှတ်)
နံပါတ်(၈)
အန္တလိက္ခေ၊ ကောင်းကင်၌၊ ဋ္ဌိတောပိ၊ တည်သော်လည်း။ ပါပကမ္မာ၊ မကောင်းမှုကံမှ။ နမူယျ။ မလွတ်ရာ။ သမုဒ္ဒမရွေ၊ သမုဒ္ဒရာအလယ်၌။ ဌိတောပိ၊ တည်သော်လည်း။ ပါပကမ္မာ၊မှ။ နမုစ္ဆေယျ၊ ရာ။ ပဗ္ဗတာနံ၊ တောင်တို့၏။ ဝိဝရံ၊ အခေါင်းသို့။ ပဝိဿ၊ ဝင်၍။ ဌိတောပိ၊ တည်သော်လည်း ပါပကမ္မာ၊ မှ။ နမုစ္ဆေယျ၊ ရာ။ ယတ္ထဇာတိပ္ပဒေသေ၊ အကြင်လောကအရပ်၌။ ဌိတာ၊ တည်သောသူသည်။ ပါပကမ္မာ၊ မှ။ မုစ္ဆေယျ၊ လွတ်ရာ၏။ အညာ၊ ကောင်းကင်,သမုဒ္ဒရာ,တောင်ခေါင်းမှ တပါးလည်းဖြစ်သော။ (၂-မှတ်) သောဇာတိပ္ပဒေသော၊ ထိုလောက အရပ်သည်။ နဝိဇ္ဇတေ၊ မရှိ စင်းစင်းတည်း။ (ကြွင်း ၈-မှတ်)
နံပါတ်(၉)
ပန၊ ထိုမှတပါး။ အဿ၊ ထိုဟသိတုပ္ပါဒ်စိတ်၏။ (၄-မှတ်) နိဒ္ဒေသဝါရေ၊ ၌။ သေသအဟေတုကစိတ္တေဟိ၊ ကြွင်းသော အဟိတ်စိတ်တို့ထက်။ ဗလဝတရတာယ၊ အားရှိ မြတ်သည်၏ အဖြစ်ကြောင့်။ စိတ္တကဂ္ဂတာ၊ ကို။ သမာဓိဗလံ၊ သို့။ ပါပေတွာ၊ ရောက်စေ၍။ ဌပိတာ၊ ထားအပ်၏။ ဝီရိယမ္ပိ၊ ကိုလည်း။ ဝီရိယဗလံ၊ သို့။ ပါပေတွာ၊ ၍။ ဌပိတံ၊ ၏။ (ကြွင်း ၆-မှတ်)
နံပါတ်(၁၀)
အညဿ ရူပဿ၊ အခြားသောရုပ်၏။ အညတ္ထအညသ္မီကလာပေ၊ တပါးသောကလာပ်၌။ အဘာဝေါ၊ မရှိခြင်းသည်။ ယဒိသိယာ၊ အကယ်၍ ဖြစ်ငြားအံ့။ ဧဝံ-သတိ၊ သော်။ သဗ္ဗတ္ထ၊ ဥပါဒိဋက ရုပ်ရှိရာ ကုန်အောင်စုံ အရပ်၌။(၁-မှတ်) ကာယာယတနံ၊ သည်။ နဟောတိ၊ ရှိသည် မဖြစ်ရာ။ ဣတိ-အယံ၊ ဤသည်ကား။ စောဒနာ၊ တည်း။ ပရမတ္ထတော၊ အားဖြင့်။ သဗ္ဗတ္ထ၊ ၌။ နေဝဟောတိ၊ မဖြစ်သည်သာတည်း။ ပန၊ထိုသို့ မဖြစ်သော်လည်း။ ဝိနိဗ္ဗဇိတွာ၊ အသီးအသီး ခွဲခြမ်းဝေဘန်၍။ အဿ-ကာယာယတနဿ၊ ၏။(၁-မှတ်) နာနာကရဏံ၊ အသီးအသီး ကွဲပြားသည်၏ အဖြစ်ကို ပြုတတ်သော အထူးကို။ ပညာပေတုံ၊ ငှာ။ နသက္ကာ၊ ကောင်း၊ တညှာ၊ ကြောင့်။ ဧဝံဣဒံ ဝစနံ၊ “ယာဝတာ ပန ဣမသ္မိကာယေ”စသော ဤစကားကို။ (၃-မှတ်) မယာ၊ ငါသည်။ (ကတ္တား ၂-မှတ်) ဝုတ္တံ၊ ၏။ (ကြွင်း ၃-မှတ်)
No comments:
Post a Comment